طراحی تمرینات فوتبال با شیوه های انعطاف پذیر – ایده اصلی

طراحی تمرینات فوتبال با شیوه های انعطاف پذیر – ایده اصلی

تمرین و بازی فوتبال
توسط سعید رنجبر در مشاوره مربیگری فوتبال
بهینه سازی یک ایده اصلی می تواند فرصت های زیادی را در مورد برنامه ریزی جلسه باز کند.

چرا از این تمرین استفاده می کنید:

این “عمل اصلی” است. هر زمانی که قرار است از این تمرین برای موضوع خاصی استفاده شود، قبل از اعمال تغییرات در آن، ابتدا باید از تمرین اصلی استفاده شود. به این ترتیب بازیکنان بلافاصله فعال می شوند.

برپایی این تمرین:


یک منطقه مناسب برای تعداد، سن و توانایی بازیکنان خود تنظیم کنید. بازیکنان را به دو تیم تقسیم کنید – در آن تیم ها، بازیکنان به صورت جفت کار می کنند و در کنار دروازه خود صف می کشند و در هر طرف یک بازیکن وجود دارد. یکی از بازیکنان یک توپ دارد.

چگونگی اجرای این تمرین:

یک زوج برای حمله به دروازه حریف وارد محوطه می شوند. هنگامی که یک بازیکن یک ضربه را امتحان کرد، آن حمله تمام می شود. هیچ ریباند وجود ندارد اگر مدافعان توپ را ببرند مهاجم می شوند و تلاش می کنند گل بزنند. در پایان هر حمله، چه بازیکنی گل زده باشد یا نه، یک جفت از تیم مقابل وارد شده و به دروازه مقابل حمله می کند. زوجی که به تازگی حمله را تمام کرده اند مدافع می شوند و به دنبال جلوگیری از گلزنی زوج دیگر هستند. تمرین به این ترتیب ادامه دارد – زوج ها به عنوان مهاجم وارد می شوند، سپس مدافع می شوند و در نهایت زمین را ترک می کنند و دوباره به خط می پیوندند.

نکات مربیگری:


بازی مثبت: همیشه به جلو حرکت کنید و به عقب برنگردید.
تصمیم گیری قاطع: چه زمانی توپ را حفظ کنیم و چه زمانی آن را پاس دهیم؟
بازیکن حمایت کننده: در نظر بگیرید که دویدن شما را به کجا می برد.

بازیکنان را به دو تیم و سپس به جفت تقسیم کنید. یک زوج با اشتراک توپ وارد محوطه می شوند تا به دروازه حریف حمله کنند
هنگامی که یک بازیکن یک شوت داشته باشد، چه موفق باشد یا نه، حمله تمام می شود – هیچ ریباندی وجود ندارد
یک زوج از تیم مقابل اکنون وارد می شوند تا مهاجم شوند – جفت مهاجم قبلی اکنون دفاع می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاکتیک های فوتبال و کسب بینش از مربیان در بالاترین سطح، سایت های فوراستادی 4STUDY.IR و وبلاگ باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز را  مطالعه کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتررا به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید