تمرینات روز فوتبال: تحت فشار بازیکن حریف توپ را دریافت کنید (نمونه تمرین 2)

تمرینات روز فوتبال: تحت فشار بازیکن حریف توپ را دریافت کنید (نمونه تمرین 2)
تمرینات فوتبال
توسط سعید رنجبر
جلسه تمرینی که به بازیکنان کمک می کند تا در هنگام بسته شدن مدافع، با جمع آوری پاس ها مقابله کنند

تمرین اول را از طریق لینک زیر ببینید:

تمرینات روز فوتبال: تحت فشار بازیکن حریف توپ را دریافت کنید

چرا از این تمرین فوتبال استفاده می کنیم:

این تمرین دوم بازیکنان را در محیطی قرار می دهد که متغیرتر و در نتیجه چالش برانگیزتر است.

برپایی این تمرین فوتبال:


بازیکنان را به سه تیم تقسیم کنید. یک منطقه مربعی تعیین کنید، به چهار قسمت تقسیم کنید و یک بازیکن از دو تیم از سه تیم در هر یک قفل شده باشد. بازیکنان تیم باقیمانده در خارج از منطقه، یکی در هر طرف، به عنوان بازیکنان پشتیبانی قرار می گیرند. یک هدف کوچک در هر طرف منطقه قرار دهید.

چگونگی احرای این تمرین فوتبال:

دو تیم داخل محوطه سعی می کنند تعداد کمی پاس را تکمیل کنند. هنگامی که یک تیم این کار را انجام می دهد، هدف آنها پاس دادن توپ به یکی از اهداف کوچک است. تیمی که در اختیار دارد می تواند از بازیکنان پشتیبانی استفاده کند، اما تعداد پاس آنها به صفر می رسد. اگر تیمی در پاس دادن توپ به دروازه موفق باشد، در منطقه می ماند. تیم دیگر با تیمی که به عنوان بازیکنان پشتیبانی عمل می کند تعویض می کند.

نکات مربیگری:
بازیکنان باید در جایی قرار بگیرند که بتوانند گزینه احتمالی هم تیمی خود روی توپ باشند و در عین حال از موقعیت حریف خود نیز آگاه باشند.
دوباره روی وضعیت بدن برای محافظت از توپ و انتخاب پا برای کنترل پاس تمرکز کنید.
هنگامی که آنها مالکیت توپ را در اختیار دارند، چگونه برای خود فضا ایجاد می کنند تا بتوانند توپ را در اختیار هم تیمی خود قرار دهند؟

منطقه را به چهار قسمت تقسیم کنید. یک بازیکن از دو تیم از سه تیم در هر کوارتر قفل می شود. تیم دیگر به عنوان پشتیبانی عمل می کند
تیم های حاضر در این منطقه قصد دارند تعدادی پاس را تکمیل کنند. آن‌ها می‌توانند از بازیکنان پشتیبانی استفاده کنند، اما در صورت استفاده، بازنشانی‌ها را بشمارند.

پس از تکمیل تعداد پاس های تعیین شده، تیم می تواند در یکی از گل های کوچک گلزنی کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاکتیک های فوتبال و کسب بینش از مربیان در بالاترین سطح، سایت های فوراستادی 4STUDY.IR و وبلاگ باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز را  مطالعه کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتررا به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

 

پاسخ دهید