تاثیر زدن گل اول در نتیجه انتهای مسابقه فوتبال | FCDORFAK

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، تلاش دارد تا همگام با تمرینات روز فوتبال و تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا پیش رفته و بتواند استعدادهای بهتری پرورش داده و به فوتبال ایران و جهان معرفی کند. 

ما در باشگاه درفک فکر می کنیم یک مربی باید هر لحظه در حال یادگیری و استفاده از بهترین تمرینات باشد، نه اینکه یک تمرین را روی یکی از شبکه های اجتماعی ببیند و بخواهد آن را بدون هیچ پس و پیشی فقط کپی کند. این به جای تاثیر مثبت، تاثیر منفی روی فوتبالیست خواهد داشت.

به جای آن اعتقاد به یادگیری کریستالی داریم، اینکه اگر یک ایده ای در جایی خوب بود، به دنبال منابع دیگری برای مطالعه آن ایده باشیم و ذره ذره بر دانش و اطلاعاتمان در آن زمینه بیافزاییم.

به همین دلیل اکنون که شما این مطلب را می خوانید نزدیک به 200 مطلب مختلف در جاهای گوناگون توسط باشگاه درفک در ارتباط با تمرینات و تاکتیک های روز فوتبال منتشر کرده ایم و امیدواریم شما نیز از این تمرینات استفاده کنید.

در فوتبال پیشرفته، تعداد بسیار کمی گل به ثمر می رسد. بین 70 تا 75 درصد مسابقات با کمتر از 3 گل به پایان می رسد. به عنوان مثال، در لیگ برتر، 11.6٪ از مسابقات بین فصل 2000/01 و 2010/11 با نتیجه 1-1 به پایان رسیده است، در حالی که نتایج باقی مانده 1-1، 2-1، 2-0 و 0-1 به ترتیب در 10.9٪، 9.4٪، 8.7٪ و 7.6٪ تکرار شد.

اما همه گلها روی نتیجه نهایی تأثیر یکسانی ندارند. به ثمر رساندن یا دریافت اولین گل در مسابقه اغلب منجر به تغییرات مهمی در نحوه بازی بسیاری از تیم ها می شود.

در یک تحقیقی که اخیرا انجام شد، نحوه تأثیرگذاری اولین گل در نتیجه مسابقه و چگونگی این تأثیر به سطح تیم رقیب و دقیقه ای که گل به ثمر می رسد، بررسی شد.

مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی آنالیز عملکرد در ورزش سال 2016، بر اساس تجزیه و تحلیل تمام مسابقات انجام شده در طول فصل 2014/15 در لیگ برتر انگلیس (n = 380) ، لیگ 1 ایتالیا (n = 380) ، لالیگا اسپانیا (380 = n)، سری A ایتالیا (380 = n) و بوندسلیگای آلمان (306 = n).

نتایج نشان می دهد که اگر تیم های میزبان ابتدا به گل دست پیدا کنند، در نهایت 84.85٪ از مسابقات را پیروز می شوند. از طرف دیگر، اگر تیم های مهمان اولین گل را زده  باشند، در نهایت 76.25٪ از آنها برنده مسابقه هستند.

این تأثیر در نتیجه نهایی در پنج لیگ که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، کاملاً مشابه است.

مقادیر برای تیم های میزبان از 87٪ در لالیگا تا 82٪ در سری A و برای مهمانان از 78٪ در لیگ برتر تا 75٪ در بوندس لیگا متفاوت است.

FCDORAFK

با این حال، نتیجه به ثمر رساندن گل اول در نتیجه نهایی تحت تأثیر دو متغیر دیگر نیز می باشد: سطح رقیب و لحظه ای که گل به ثمر می رسد.

وقتی تیم های میزبان در برابر رقبایی بازی می کنند که عملکرد آنها بهتر، مشابه یا بدتر از عملکرد آنها باشد، درصد پیروزی مسابقات پس از گلزنی به ترتیب 61، 86 و 70 درصد است.

وقتی مهمانان ابتدا به گل می رسند و در مقابل رقیبی بازی می کنند که عملکرد آنها بهتر، مشابه یا بدتر از عملکرد آنها است ، درصد مسابقات برنده شده 57٪ ، 50٪ و 76٪ است.

گلها در همه مسابقات ارزش یکسانی ندارند.

سرانجام، تأثیر به ثمر رساندن گل اول در اواخر بازی نیز مهم است:

مهمانان در هنگام گلزنی بین دقیقه های 75-90 دو برابر شانس برد دارند تا هنگام گلزنی بین دقیقه های 0-15.

از این تجزیه و تحلیل، مربیان باید تأثیر به ثمر رساندن یا دریافت گل در پیشرفت بیشتر مسابقه را کنترل کنند و در این دو موقعیت با بازیکنان کار کنند.

هنگامی که گل دریافت می شود، این در مورد کمک به فوتبالیست ها است که وقتی شرایط مطابق برنامه پیش نرفت، ناامید نشوند و امید خود را از دست ندهند.

آنها باید بتوانند به برنامه طرح ریزی شده برای مسابقه پایبند بمانند یا آن را اصلاح کنند و آن را مطابق سناریوی جدید تنظیم کنند بدون اینکه اعتماد به نفس کاری که انجام می دهند را از دست بدهند.

اگر آنها ابتدا به گل برسند، پس از آن باید بر حفظ همان عملکردی که آنها را به این موفقیت نسبی در طول مسابقه سوق داده است، پافشاری کنند.

تیم ها باید برای مقابله با هر دو سناریو استراتژی هایی را  داشته باشند.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز از استعدادهای فوتبال در سراسر کشور پذیرش می کند. شما می توانید به مجموعه درفک پیوسته و در مسیر حرفه ای شدن به عنوان یک فوتبالیست قدم بردارید.

پاسخ دهید