بازی در زمین های کوچک فوتبال، آیا سازگاری بین بازیکنان حرفه ای و آماتور وجود دارد؟ | FCDORFAK

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز به عنوان یکی از بهترین آکادمی های فوتبال ایران و البرز تلاش دارد، تا همگام با بهترین تمرینات روز فوتبال دنیا، استعدادهای خوبی را به فوتبال ملی و باشگاهی معرفی نماید.

با مقالات دیگر درفک نیز همراه باشید.

بازی در زمین های های کوچک (SSG) وظایف تمرینی بسیار متداول برای هر تیم است. SSG ها تمریناتی هستند که به منظور افزایش مشارکت فوتبالیست ها، تعداد بازیکنان و فضای بازی آنها کاهش می یابد. این باعث می شود این مسابقه شدیدتر از یک مسابقه 11 در مقابل 11 باشد.

ما در مورد امکان سازگاری که این SSG ها که می توانند ارائه دهند، بسته به ویژگی های آنها، چیزهای زیادی می دانیم. شدت این تمرینات را می توان دستکاری کرد یا تحت تأثیر عوامل مختلفی، از جمله تعداد بازیکنان درگیر، اندازه و شکل فضای بازی، مدت زمان تمرین و دوره ریکاوری، قوانین بازی، اشتیاق مربی و روش به ثمر رساندن یک امتیاز یا گل.

واضح است که سازگاری های بالقوه SSG به شرایط خاصی که در آن بازی می شوند بستگی دارد.

یکی از موارد کم مطالعه، تأثیر SSG ها یا بازی در زمین های کوچک در ارتباط با سطح بازیکنان است. مطالعات کمی در مورد تفاوت در پاسخ به این نوع کار برای فوتبالیست ها در سطوح پایین تر تحقیق کرده اند.

*آکادمی دروازه بانی فوتبال در استان البرز و کرج | FCDORFAK

*دروازه بان ها در فوتبال مدرن دیگر فقط یک بازیکن با دو دست نیستند (شروع مجدد بازی توسط دروازه بان، بازیسازی با دروازه بان)

*استعدادیابی فوتبال در کرج (استعدادیابی فوتبال نونهالان در کرج)

*تست فوتبال در کرج (تست فوتبال نونهالان، نوجوانان در کرج سال 99)

همانطور که اغلب در سایر زمینه های آموزشی در فوتبال اتفاق می افتد، درک ما بر اساس تحقیقاتی است که بر روی نمونه هایی از افراد نخبه ورزشی انجام شده است. با این حال، تیم ها و لیگ های پایین به زودی روش و تمریناتی را که تیم های حرفه ای استفاده می کنند، انجام می دهند.

آیا مطمئن هستیم که اثرات SSG یا بازی در زمین های کوچک یکسان خواهد بود؟

مطالعه ای که مدتی پیش منتشر شده است، ممکن است پاسخ های واضح تری به ما بدهد. هدف از این مطالعه تجزیه و تحلیل رابطه بین سطح بازی (آماتور در مقابل حرفه ای) و تأثیر فیزیولوژیکی، فیزیکی و فنی-تاکتیکی در سه SSG بود: 2 در مقابل 2، 3 در مقابل 3 و 4 در مقابل 4. فوتبالیست های حرفه ای به یک تیم فرانسوی تعلق داشتند (تعداد 20 نفر) که چندین بار لیگ 1 را فتح کرده و در آن فصل در لیگ قهرمانان اروپا شرکت می کردند.

آماتورها (n=20) در رده ای معادل دسته سوم اسپانیا بازی می کردند.

تقریباً در همه پاسخهای فیزیولوژیکی و فعالیتهای بدنی و فنی-تاکتیکی تفاوتهای چشمگیری وجود دارد. بازیکنان حرفه ای قادرند مسافت بیشتری را با شدت بیشتری طی کنند. آنها در هنگام پاس دادن توپ موفق ترند و توپ های کمتری را از دست می دهند. سرانجام، سطح لاکتات خون و تلاش درک شده آنها به طور قابل توجهی کمتر از بازیکنان آماتور است.

نتایج نشان می دهد که SSG ها یا بازی در زمین های کوچک می توانند در بهبود شرایط جسمی و توانایی های فنی-تاکتیکی در فوتبالیست ها بسیار مفید باشند.

با این حال، به نظر می رسد که SSG ها بسته به سطح بازیکنان، پاسخ های متفاوتی را می خواهند. مهمترین تفاوتها زمانی اتفاق می افتد که کارها فقط با یک لمس توپ انجام شود. بازیکنان آماتور به دلیل سطح فنی پایین تر، باید حداقل دو بارهر توپ را لمس کنند. در هر صورت، تحقیقات بیشتری از جمله نمونه های مطالعه بازیکنان نیمه حرفه ای و آماتور مورد نیاز است. مربیان این گروه ها باید با احتیاط پاسخ های فیزیکی، فیزیولوژیکی و فنی – تاکتیکی SSG های ارائه شده در ادبیات را دریافت کنند، زیرا ممکن است برای آموزش بازیکنان آنها مفید نباشد یا حداقل به سازگاری های مختلفی نیاز دارند.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان یکی از بهترین باشگاه ها و مدارس فوتبال در استان البرز، از بازیکنان با استعداد فوتبال استان البرز، تست فنی بعمل می آورد. شما نیز می توانید با توجه به شرایط سنی خود در یکی از رده های باشگاه فوتبال درفک حضور داشته باشید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز از استعدادهای فوتبال در سراسر کشور پذیرش می کند. شما می توانید به مجموعه درفک پیوسته و در مسیر حرفه ای شدن به عنوان یک فوتبالیست قدم بردارید.

پاسخ دهید