بیوگرافی رونالدینیو (رونالدینیو کیست) | FCDORFAK

رونالدینیو ستاره فوتبال برزیل از خانواده ای  فوتبالی به اوج موفقیت در این ورزش رسید. رونالدینیو در دوران جوانی، به عضو اصلی تیم برزیل تبدیل شد که قهرمان جام جهانی 2002 شد. او در باشگاه های برزیل، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا بازی کرده و دو بار به عنوان بهترین بازیکن سال فیفا انتخاب شده است.

اوایل زندگی رونالدینیو:

رونالدینیو در 21 مارس 1980 در پورتو آلگره برزیل متولد شد. پدرش، ژائو موریرا، یک فوتبالیست حرفه ای سابق بود که به عنوان یک جوشکار در یک کارخانه کشتی سازی کار می کرد، و مادرش ، میگوئلینا دی آسیس، یک فروشنده لوازم آرایشی بود که بعداً پرستار شد. روبرتو آسیس، برادر بزرگتر رونالدینیو، نیز یک فوتبالیست حرفه ای بود. رونالدینیو از روزی که به دنیا آمد با فوتبال احاطه شده بود. وی گفت: “من از خانواده ای می آیم که فوتبال همیشه در آن حضور داشته است.” “عموهای من ، پدرم و برادرم همه بازیکن بودند. با داشتن چنین پیشینه ای، چیزهای زیادی از آنها یاد گرفتم. سعی کردم با گذشت زمان بیشتر و بیشتر خودم را وقف آن کنم.”

به ویژه، او پدرش را بت خود می داند، که در 8 سالگی رونالدینیو دچار حمله قلبی شدیدی شد. وی گفت: “او یکی از مهمترین افراد برای من و در حرفه من بود، حتی اگر او  را در حالی که خیلی جوان بودم از دست دادم. “او بهترین توصیه های را به من داده است. در خارج از زمین:” کار درست را انجام بده و یک پسر صادق و صاف باش. ” و در زمین بازی: “فوتبال را به ساده ترین شکل ممکن بازی کنید.” او همیشه می گفت یکی از پیچیده ترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که ساده بازی کنید. ”

رونالدینیو از 7 سالگی فوتبال سازمان یافته در تیم های باشگاهی شروع کرد و اولین بار بود که به عنوان یک بازیکن فوتبال فوتبال لقب “رونالدینیو” را دریافت کرد، شکل کوچک نام تولد او، رونالدو. این بازیکن توضیح می دهد: “آنها همیشه وقتی کوچک بودم به من می گفتند رونالدینیو چون واقعاً کوچک بودم، و من با بازیکنانی که از من بزرگتر بودند بازی می کردم. وقتی به تیم ملی بزرگسالان رسیدم رونالدو دیگری بود، بنابراین آنها شروع به صدا کردن من با رونالدینیو بودن چون جوان تر بودم. ”

تیم های جوانان رونالدینیو که در محله ای نسبتاً فقیرنشین  زندگی می کردند باید با زمین های ناهموار کنار می آمدند. رونالدینیو به یاد می آورد: “تنها چمن زمین کرنر بود.” “هیچ چمنی در وسط وجود نداشت! فقط شن بود.” علاوه بر فوتبال ، رونالدینیو همچنین فوتسال بازی می کرد. تجارب اولیه رونالدینیو در فوتسال به شکل بازی منحصر به فرد او کمک کرد، که با لمس قابل توجه و کنترل نزدیک او بر روی توپ مشخص می شود. رونالدینیو یک بار گفت: “بسیاری از حرکات من ناشی از فوتسال است، و توضیح می دهد،” این در یک فضای بسیار کوچک بازی می شود و کنترل توپ در فوتسال متفاوت است. و تا به امروز، کنترل توپ من تقریباً شبیه به کنترل بازیکنان فوتسال است”.

*استعدادیابی فوتبال در کرج (استعدادیابی فوتبال نونهالان در کرج)

*تست فوتبال در کرج (تست فوتبال نونهالان، نوجوانان در کرج سال 99)

رونالدینیو به سرعت به یکی از با استعدادترین بازیکنان فوتبال جوانان برزیل تبدیل شد. وقتی او 13 ساله بود، یک بار در یک بازی 23 گل مضحک به ثمر رساند. رونالدینیو در حالی که تیم خود را به قهرمانی مسابقات نوجوانان مختلف می رساند، خود را در تاریخ فوتبال طولانی و با شکوه برزیل غرق کرد، و به مطالعه بزرگانی از گذشته مانند پله، ریوالدو و رونالدو پرداخت و آرزو داشت که پا جای پای آنها بگذارد. سپس، در سال 1997، یک رونالدینیو نوجوان فراخوان تیم ملی زیر 17 سال برزیل را به دست آورد. این تیم قهرمان مسابقات جهانی زیر 17 سال فیفا در مصر شد و رونالدینیو به عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد. اندکی پس از آن، رونالدینیو اولین قرارداد حرفه ای خود را برای بازی در Grêmio، یکی از مشهورترین تیم های لیگ برزیل امضا کرد.

شغل حرفه ای رونالدینیو در فوتبال:

رونالدینیو اولین بازی خود را برای بزرگسالان برای گرمیو در مسابقات کوپا لیبرتادورس 1998 انجام داد. سال بعد، او برای پیوستن به تیم ملی بزرگسالان برزیل دعوت شد تا در جام کنفدراسیون ها در مکزیک شرکت کند. برزیل در رده دوم قرار گرفت و رونالدینیو جایزه توپ طلایی را به عنوان بهترین بازیکن مسابقات و همچنین جایزه کفش طلایی را به عنوان بهترین گلزن خود از آن خود کرد.

رونالدینیو که در صحنه بین المللی کاملاً ثابت شده بود، در سال 2001 برزیل را به مقصد اروپا ترک کرد و قراردادی را برای بازی در پاری سن ژرمن در فرانسه امضا کرد. یک سال بعد، او در اولین جام جهانی خود در یک تیم پر از ستاره برزیل شرکت کرد که رونالدو و ریوالدو نیز در آن حضور داشتند. رونالدینیو در پنج مسابقه دو گل به ثمر رساند، از جمله برنده بازی در یک چهارم نهایی برابر انگلیس، و برزیل در فینال آلمان را شکست داد پنجمین عنوان قهرمانی جام جهانی را کسب کرد.

در سال 2003، رونالدینیو با پیوستن به بارسلونا در لیگ اسپانیا، یکی از مشهورترین باشگاه های جهان، و پیروزی در پیراهن شماره 10 افسانه ای که بزرگترین بازیکن خلاق تیم به تن می کند، یک آرزوی مادام العمر را تحقق بخشید. در سال 2004 و 2005، رونالدینیو برنده بازیکن فیفا شد

جوایز سال فیفا، بالاترین افتخار فردی این ورزش است. او همچنین در سال 2006 با یک پیروزی در مسابقات معتبر لیگ قهرمانان ، هم تیمی های خود را به اوج موفقیت های باشگاهی رساند. ماه بعد، رونالدینیو یک تیم بسیار با استعداد برزیلی را همراهی کرد که با انتظارات بسیار زیاد وارد جام جهانی شد. با این حال، این مسابقات با ناامیدی برای مدافع عنوان قهرمانی به پایان رسید، زیرا فرانسه با یک عملکرد عالی و خیره کننده در مرحله یک چهارم نهایی، برزیل را از دور خارج کرد.

در سال 2008، رونالدینیو بارسلونا را ترک کرد و به یکی دیگر از مشهورترین باشگاه های جهان، A.C میلان پیوست، اما عملکرد او برای غول سری A ایتالیا عمدتا بدون توصیف بود. بازیکن برتر اسبق جهان با توجه به کم رنگ شدن خود، در لیست تیم 2010 برزیل که در جام جهانی آفریقای جنوبی شرکت می کرد، قرار نگرفت.

در سال 2011، رونالدینیو به برزیل بازگشت تا برای فلامینگو در ریودوژانیرو بازی کند. روابط بین این باشگاه و برجسته ترین بازیکن آن شروع بسیار خوبی داشت زمانی که فلامینگو برنده 2011 Campeonato Carioca شد، اما در فصل بعد همه چیز خراب شد. رونالدینیو چندین تمرین را از دست داد و در بازیها بی تفاوت عمل کرد و در نهایت به دلیل پرداخت نشدن دستمزد، قراردادش فسخ شد. رونالدینیو در ژوئن 2012 با اتلتیکو مینیرو قرارداد امضا کرد، حرکتی که توانایی های بازی سازی پویای او را دوباره زنده کرد و یک فرصت دیگر با تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2014 به او داد.

زندگی شخصی رونالدینیو:

در سال 2005، رونالدینیو و رقصنده برزیلی، جانانا مندس، پسری به نام جوآوو به نام پدر فقید رونالدینیو به دنیا آوردند. این فوق ستاره برزیلی همچنان به خانواده خود نزدیک است و برادرش روبرتو به عنوان نماینده وی و خواهرش دیزی به عنوان هماهنگ کننده مطبوعاتی وی فعالیت می کنند.

به عقیده بسیاری، رونالدینیو یک جادوگر مطلق با توپ فوتبال، بزرگترین بازیکن نسل خود و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ است. او می گوید که حرفه فوتبالش یک عمر لحظه های فراموش نشدنی بوده است. رونالدینیو گفت: “برای من، فوتبال احساسات بسیاری را ایجاد می کند، و هر روز احساس متفاوتی دارد.” “من این شانس را داشتم که در مسابقات بزرگی مانند المپیک شرکت کنم و قهرمانی در جام جهانی نیز فراموش نشدنی بود. ما در المپیک شکست خوردیم و در جام جهانی پیروز شدیم و هیچ یک از این دو احساس را فراموش نخواهم کرد.”

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان یکی از بهترین باشگاه ها و مدارس فوتبال در استان البرز، از بازیکنان با استعداد فوتبال استان البرز، تست فنی بعمل می آورد. شما نیز می توانید با توجه به شرایط سنی خود در یکی از رده های باشگاه فوتبال درفک حضور داشته باشید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز از استعدادهای فوتبال در سراسر کشور پذیرش می کند. شما می توانید به مجموعه درفک پیوسته و در مسیر حرفه ای شدن به عنوان یک فوتبالیست قدم بردارید.

پاسخ دهید