چگونه اضطراب خودمان را به عنوان یک بازیکن فوتبال کاهش دهیم؟ | FCDORFAK

استرس را متوقف کنید، نگران آن نباشید… فقط آرام باشید… چند بار قبل از یک بازی بزرگ مشابه این جملات را از مربی فوتبال یا والدین خود را شنیده اید؟

آیا این مشاوره تا به حال باعث آرامش شما در هنگام اضطراب قبل از شروع بازی شده است؟

احتمالاً هرگز، به نظر توصیه بزرگی می رسد اما به شما راهنمایی عملی نمی دهد که چگونه در یک مسابقه فوتبال نگران نباشید.

اگر ورزشکاران ترس اساسی خود را درک نکنند یا استراتژی های عملی برای حفظ آرامش نداشته باشند، این عبارات رایج معنایی ندارند.

برخی از بازیکنان ما در باشگاه و آکادمی فوتبال درفک البرز این سوال ها را از ما می پرسند:

من قبل و در هنگام بازی های فوتبال چنان مضطرب می شوم که هرگز در لحظات بزرگ خوب بازی نمی کنم. بهترین راه برای آرام شدن زیر فشار چیست؟

ترس بر میزان اضطراب شما تأثیر می گذارد. وقتی روی نتایج تمرکز می کنید (بهم ریختگی در طی یک بازی یا از دست دادن یک بازی)، اضطراب شما افزایش می یابد.

به عنوان مثال، ممکن است بگویید تیم شما برای اولین بار پس از چندین سال به پلی آف صعود می کند. شما در حرفه خود هرگز در یک بازی پلی آف حضور نداشته اید. حتی اگر یک فصل خوب را داشتید، اما نگران این هستید که تیم خود را ناامید کنید. شما نمی خواهید دلیل باخت تیمتان باشید.

*استعدادیابی فوتبال در کرج (استعدادیابی فوتبال نونهالان در کرج)

*تست فوتبال در کرج (تست فوتبال نونهالان، نوجوانان در کرج سال 99)

در هنگام گرم کردن قبل از بازی احساس وحشت می کنید. با نزدیک شدن به شروع بازی، شما می ترسید که یک اشتباه بزرگ را مرتکب شوید. می توانید سناریوهایی را در ذهن خود مشاهده کنید که در گرفتن توپ یا بستن راه یک مهاجم ناکام مانده و منجر به گل بازی توسط تیم حریف می شود. ناامیدی و دلسردی را در هم تیمی های خود احساس می کنید.

وقتی روی “چه اتفاقی می افتد” و نتایج احتمالی قبل یا در طول بازی تمرکز کنید، احساس اضطراب بیشتری خواهید داشت. این از دست دادن کنترل باعث افزایش اضطراب می شود و از نظر ذهنی شما را از بازی خارج می کند.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز

همانطور که به جلو متمرکز می شوید و سعی می کنید اتفاقاتی را که می تواند در طول بازی رخ دهد پیش بینی کنید، ترس از ناشناخته ها، بازی شما را فلج می کند.

یکی از راه های به دست آوردن احساس کنترل نه و احساس اضطراب، تمرکز بر لحظه فعلی است، نه نتایج.

بازیکنان فوتبال نخبه در سراسر جهان از استراتژی های مختلفی استفاده کرده اند تا تحت فشار و تمرکز در لحظه آماده باشند. بازیکنان بزرگ روی ذهن آگاهی به عنوان ابزاری برای تمرکز در زمان حال و کاهش اضطراب کار کرده اند.

با تمام چالش هایی که بازیکنان فوتبال با آن روبرو هستند، به ویژه رقابت در هنگام شیوع همه گیر ویروس کرونا، حضور در لحظه برای اوج بازی ضروری است.

در حال حاضر بسیار مهم است که بتوانید روی چیزهایی که می توانید کنترل کنید تمرکز کنید، بتوانید در لحظه فعلی که کمترین میزان استرس و اضطراب را دارید تمرکز کنید و آنها را حفظ کنید.”

“تمرکز بر روی مواردی که می توانید کنترل کنید” به معنای تمرکز بر کارهایی است که می توانید در لحظه فعلی انجام دهید. تمرکز لحظه ای به این معنی نیست که شما به نتیجه یک بازی اهمیت نمی دهید. این فقط به این معنی است که شما تشخیص می دهید که بر اشتباهات گذشته هیچ کنترلی ندارید. و تنها راه تأثیرگذاری بر آینده غوطه ور ماندن در زمان حال را درک می کنید.

چگونه بر اضطراب غلبه کنیم:

اینکه به خود بگویید که دیگر نگران نباشید استراتژی موثری برای کنترل اضطراب یا ترس از عملکرد شما نیست.

یادگیری ذهن آگاهی به شما کمک می کند تا بدون تجزیه و تحلیل یا قضاوت نحوه بازی کردن، در لحظه غوطه ور شوید.

ذهن آگاهی شامل راهکارهایی مانند تنفس، تصویر هدایت شونده، آرامش ذهنی و آرامش جسمی است.

غلبه بر اضطراب، یک مهارت ذهنی است که شما را در موقعیتی قرار می دهد تا به جای اینکه خودتان را  زمین بزنید، خوب بازی کنید.

استعدادیابی فوتبال در کرج (استعدادیابی فوتبال نونهالان در کرج)

اعتماد به نفس  در فوتبال:

آیا به نظر می رسد وقتی از تمرین به بازی می روید اعتماد به نفس شما از بین می رود؟

آیا در بازی های بزرگ عصبی و مضطرب می شوید یا وقتی تحت فشار شدید هستید؟

آیا بعد از دادن پاس بد چنان ناامید می شوید که اعتماد به نفس شما فرو می ریزد؟

برای پاسخ دادن به سوالات بالا زمان بگذارید. گاهی اوقات بازیکنان فوتبال از لحاظ جسمی و تکنیکی شرایط مشابهی دارند و تنها تفاوت در برتری یک بازیکن بر بازیکنان دیگر توانایی ذهنی آن بازیکن است.

نظر شما چیست، از چه شیوه هایی برای کاهش اضطراب در مسابقات فوتبال استفاده می کنید؟ خوشحال میشیم در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان یکی از بهترین باشگاه ها و مدارس فوتبال در استان البرز، از بازیکنان با استعداد فوتبال استان البرز، تست فنی بعمل می آورد. شما نیز می توانید با توجه به شرایط سنی خود در یکی از رده های باشگاه فوتبال درفک حضور داشته باشید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز از استعدادهای فوتبال در سراسر کشور پذیرش می کند. شما می توانید به مجموعه درفک پیوسته و در مسیر حرفه ای شدن به عنوان یک فوتبالیست قدم بردارید.

پاسخ دهید