10 نکته برای مربیگری کودکان زیر 5 سال در مدارس فوتبال | مدرسه فوتبال کودکان

برای بزرگسالانی که با زیر 5 سال (U5) در مدارس فوتبال کار می کنند، مربیگری می تواند یک آزمایش استقامت به نظر برسد.

مواقعی پیش خواهد آمد که مدیریت نیاز آنها برای تحریک مداوم دشوار است. در مورد برقراری ارتباط چالش هایی نیز وجود دارد -کودکان خردسال هنوز در مرحله توسعه مهارت های زبانی خود هستند و ممکن است همیشه نتوانند احساس خود را بیان کنند.

بنابراین، چه کمکی می توانید بکنید؟
هنگام مربیگری کودکان زیر U5 سال در مدرسه فوتبال کودکان، ضروری است که مربیان بزرگسال از پاسخ های خود، الگوهای رفتاری و عوامل احساسی آگاه باشند. چرا؟ خب، در سه و چهار سالگی، کودکان در تقلید از اطرافیان خود متخصص هستند. از طریق مشاهده و تجربه ، آنها عبارتند از:

یادگیری نحوه ماندن در یک منظر عاطفی “بزرگسال”
شروع به درک اینکه چگونه می توان از قدرت در روابط استفاده کرد
برداشتن نشانه هایی که حس خودشان را شکل می دهند و اینکه چگونه احساس می کنند برای “زنده ماندن” باید با دیگران رفتار کنند.
همه کاملاً ترسناک به نظر می رسد، اما در واقع یک فرصت عالی است – به خصوص اگر ما از آنچه اتفاق می افتد آگاه باشیم و تصمیم بگیریم با آن کار کنیم، نه اینکه مخالف آن باشیم.

ده نکته برتر مدرسه فوتبال درفک البرز را در زیر بخوانید:

1. همیشه از بازیکنان خود استقبال کنید
هنگام ورود کودکان به مدرسه فوتبال، سعی کنید با آنها ارتباط برقرار کنید. این به ویژه اگر اولین جلسه آنها باشد بسیار مهم است (ملاقات با افراد جدید و امتحان چیزهای جدید می تواند بسیار ترسناک باشد) این تعامل ساده راهی عالی برای فعال سازی مواد شیمیایی خوب در مغز است.

2. در ابتدای هر جلسه با تیم خود شرکت کنید
وقت بگذارید و گپ بزنید و از احساس آنها بپرسید، سپس کارهایی که هفته گذشته انجام داده اند را به آنها یادآوری کنید یا صحنه کاری را که امروز تمرین می کنید تنظیم کنید. وقتی این کار را انجام می دهید، از استعاره استفاده کنید، مثلاً “در گرم شدن امشب مانند باد خواهیم دوید” یا “مانند ماهی که کوسه آن را دنبال می کند مسیر را تغییر دهید”. این به درگیر شدن هر دو قسمت عاطفی و منطقی مغز کمک می کند.

3. والدین را به ماندن و تماشا تشویق کنید – یا حتی درگیر آن شوید
وجود سرپرست می تواند به بازیکنان شما کمک کند تا در طول جلسات احساس امنیت و ایمنی کنند. این درگیری می تواند با گذشت زمان کاهش یابد، اما تماس اولیه مهم است – و این فقط برای کودک نیست: ایجاد یک رابطه خوب با والدین و مراقبان به این معنی است که شما می توانید برای غلبه بر هرگونه رفتار نامناسب با هم کار کنید.

4- از بازیکنان خود بخواهید مهارت های خود را نشان دهند
گفتن “می توانی به من نشان دهی؟” به شروع توسعه مهارتهای عملکردی بسیار مهم اجرایی مانند برنامه ریزی کمک می کند. معرفی بازیکنان به کارهای اساسی که در آن می توانند پیش بینی، ترتیب و سازماندهی را شروع کنند، یک استراتژی مهم مربیگری است.

مدرسه فوتبال کودکان در کرج

5- به بازیکنان خود فرصت کمک دهید
آیا تیم شما می خواهد که کودکان بخشی از جلسه شما را احساس کنند؟ یک تاکتیک عالی تشویق آنها برای انجام بعضی کارها است – و “زمان مرتب” یک مثال عالی است: کودکان خردسال می توانند مخروط ها را جمع آوری کنند، و همچنین آنها را مرتب کنند. این فرصت را به آنها می دهد تا اقلام را به دسته تقسیم کنند، که اولین قدم مهم برای درک ریاضیات، عدد و تفکر منطقی است. روش دیگر برای جذب بازیکنان به جلسه خود این است که از آنها بخواهید رنگها یا اشکال را شناسایی کنند.

6. تماس چشمی برقرار کنید، تعریف و تمجید مناسب کنید و بازخورد ویژه بدهید
این ممکن است واضح به نظر برسد، اما تعامل مثبت را می توان به راحتی نادیده گرفت. برقراری ارتباط با تیم خود از این طریق به کودکان کمک می کند تا احساس امنیت، ارزش و آمادگی لازم برای یادگیری کنند – در حالی که می دانند از پشتیبانی شما برخوردار هستند.

7. تیم خود را از نزدیک مشاهده کنید
مکیدن یک انگشت و یا ناخن، دست زدن و کشیدن مداوم پیراهن یا سایر علائم تحریک می تواند “نشت عاطفی” باشد – به عبارت دیگر، اقداماتی که کودک برای تنظیم احساسات خود انجام می دهد.

اگر بازیکنی را مشاهده کردید که اینگونه رفتار می کند، ممکن است در مورد کاری که انجام می دهد مطمئن نباشد یا نگران باشد که نتواند این کار را انجام دهد. از برکناری آنها یا گفتن “متوقفش کنید” خودداری کنید زیرا این امر می تواند احساسات منفی را در درون شما تحمیل کند. درعوض، همدردی کرده و به آنها کمک کنید تا راهبردهای مقابله ای را برای زمانی که چنین احساسی دارند، تدوین کنند. این آسان نیست، اما مهربان بودن، صبور بودن و درک کردن یک مکان عالی برای شروع است.

مشاهده تیم شما به شما کمک می کند تا یک «رادار مربیگری» برای علائم کوچک ناراحتی ایجاد کنید و پس از انجام این کار، می توانید به آنها کمک کنید تا مکانیزم های مقابله ای مناسب تری ایجاد کنند. این کار بسیار ماهرانه است، بنابراین در حین ایجاد تجربیات، صبور باشید. کودکان را از نزدیک تماشا کنید و از آنچه شروع به دیدن می کنید شگفت زده خواهید شد.

8. بازیکنان خود را در گروه های مختلف قرار دهید
با تغییر اندازه یک گروه یا افراد موجود در آن، این فرصت را به بازیکنان خود می دهید تا در ایجاد روابط جدید بهتر شوند. این بدان معنا نیست که اگر آنها بخواهند نمی توانند در کنار دوست خود باشند، به این معنی است که شما برای مزایایی که بعداً به همراه خواهد داشت، حلقه اجتماعی آنها را گسترش می دهید.

9. برای نمایش برنامه و زمان بندی خود از تخته سفید استفاده کنید
از آنجا که کودکان خردسال به طور کلی “خیلی درکی از زمان ندارند” و بیگانه هستند، این ممکن است عجیب به نظر برسد. با این حال، داشتن ساعتی با قسمتهای رنگی که مدت زمان انجام هر فعالیت را نشان می دهد یا نوشتن برنامه با زمان بندی در کنار، به بازیکنان و راهنمایی آنها در جلسه کمک می کند.

در حالی که مربی هستید، به خاطر داشته باشید که مرتباً به روزرسانی کنید، مانند “فقط یک زمان کوتاه قبل از اینکه بتوانیم یک نوشیدنی بخوریم”. بعضی از کودکان همچنین از اینکه شما به آنها بگویید “ما می خواهیم این فعالیت را برای مدت پنج دقیقه انجام دهیم” و سپس با گذشت چهار دقیقه، توضیح می دهیم که یک دقیقه دیگر باقی مانده است.

شرح چگونگی ادامه جلسه یا فعالیت به ارتقا feelings احساس امنیت کمک می کند. این استراتژی همچنین از کودکانی پشتیبانی می کند که با تغییر و پایان کار دست و پنجه نرم می کنند.

به یاد داشته باشید: به عنوان مربی، شما الگوی تیم خود هستید
در حالی که ممکن است هر هفته فقط برای مدت کوتاهی بازیکنان خود را ببینید، باید همیشه سعی کنید رفتارهای مثبتی از خود نشان دهید – به عنوان مثال آرام باشید و پاسخ های خود را تنظیم کنید. این مهم از آنجاست که، برای کودکان خردسال، تجربه های عاطفی اولیه کمک می کند تا زمینه رشد خصوصیات شخصیتی آینده آنها فراهم شود.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید