همدلی سنگ بنای هوش هیجانی در فوتبال | FCDORFAK

همدلی توانایی درک و تقسیم احساسات شخص دیگر است. این کلید توسعه روابط سالم و موفق است و هم برای مربیان و هم برای بازیکنان مهم است. جالب اینجاست که توانایی همدلی ما چیزی است که می توانیم آن را بهبود ببخشیم. این مقاله به توضیح چگونگی کمک می کند.

1. توسعه توانایی بازیکنان خود در فوتبال پایه

ساده ترین راه برای تشویق بازیکنان به دلسوزی این است که از آنها بخواهید خود را جای دیگران بگذارند. اما به یاد داشته باشید که از “سفرهای عذاب وجدانی” خودداری کنید!

نمونه های آسان شامل سوالاتی مانند زیر است:

به نظر شما هنگام انتخاب تیم برای مسابقات، آخرین بازیکن انتخاب شده چه حسی دارد؟
وقتی توپ را به ایلیا پاس نمی دهید، فکر می کنید ممکن است چه حسی داشته باشد؟
وقتی عادل را به خاطر خطا مقصر می دانید، فکر می کنید چه احساسی در او ایجاد می شود؟
شما همچنین باید بازیکنان خود را تشویق کنید که تشخیص دهند اقدامات آنها ممکن است به تیم کمک کند و یا به آن آسیب برساند. به عنوان مثال، نگه داشتن توپ برای پیشرفت شخصی بسیار مناسب است، اما این ممکن است به این معنی باشد که شما نتوانید به یک هم تیمی که موقعیت خوبی دارد پاس دهید.

کمک به کودکان حاضر در مدارس فوتبال در درک این مفاهیم به مهارت نیاز دارد. با این حال، همانطور که شروع به ایجاد ارتباط با بازیکنان خود می کنید، این فرصت را خواهید داشت که به این مسائل بپردازید و تمام تلاش خود را برای حمایت از تیم خود انجام دهید.

استفاده از داستان یکی دیگر از راه های عالی برای کمک به بازیکنان در ایجاد همدلی است. به عنوان مثال، هنگامی که والدین و مربیان در مورد افکار، احساسات و رفتارهای یک شخصیت با کودک صحبت می کنند، می تواند بحث در مورد احساسات را تشویق کند. این زمان خوبی برای توضیح چگونگی غلبه بر موقعیت های دشوار است تا کسی احساس بدی نداشته باشد.
همدلی مهارتی است که در همه زمینه های زندگی مهم است. با پشتیبانی از توسعه آن، به شما کمک می کند تا بازیکنان یک شروع عالی برای آینده داشته باشند.

2. توسعه توانایی خود

وقتی با بازیکنان جوان کار می کنید، فرصت های زیادی برای تمرین و نمایش همدلی خواهید داشت. این به ویژه در هنگام رقابت و مسابقات مشهود است!

هر اتفاقی بیفتد، به یاد داشته باشید که در فاز بنیاد یا پایه شما اتفاقات زیادی در حال انجام است. بازیکنان شما ایده های خاص خود را دارند (براساس آنچه می بینند اتفاق می افتد و احساس توانایی انجام آن را دارند). به عنوان مثال، آنها اغلب مجبور می شوند به دوستان خود پاس بدهند – حتی اگر این تصمیم نادرستی باشد.

شما به عنوان مربی در موقعیتی هستید که این مسائل را بشناسید و مدیریت کنید. شما می توانید با کمک:

دادن دستورالعملهای روشن و ساده از تصمیمات بازیکنان خود پشتیبانی کنید
بخشش اشتباهات – و استفاده از آنها به عنوان یک فرصت یادگیری
به بازیکنان خود کمک کنید تا اطلاعات مهم را شناسایی کنند
با استفاده از شیوه های مبتنی بر بازی (این نشان می دهد مربیگری چگونه به “دنیای واقعی” مربوط می شود).
با تصدیق چالش هایی که بازیکنان با آن روبرو هستند، همدلی با احساسات آنها و اقدام برای مدیریت اوضاع، به پشتیبانی روانی مورد نیاز تیم خود کمک می کنید.

لحظه ای فکر کنید: آیا فکر می کنید همدلی ویژگی مهمی است؟ شاید این به شما کمک کرده باشد تا از یک بازیکن پشتیبانی کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید