تبدیل شدن به یک بازیکن ماهر در فوتبال: اشلی کول از اینکه چگونه بازیکن حرفه ای فوتبال شویم می گوید| FCDORFAK

تا به حال شده که بخواهید مدافعی با کلاس جهانی باشید؟ اشلی کول، مدافع چپ سابق انگلیس، در مورد آنچه برای تسلط بر این پست لازم است، می گوید.

تمایل به یادگیری و رقابت
داشتن شخصیت مناسب مهم است. مهربان بودن، تمایل به گوش دادن و مصمم بودن برای پیشرفت می تواند شما را در زندگی به جلو ببرد.

“من فکر می کنم آنها [آرسنال] کسی را دیدند که قابل لمس بود و مرا به عنوان یک بچه خوب می دیدند. من فکر می کنم قبل از هر چیز شما افراد خوبی را در این باشگاه می خواهید. آنها این را در من دیدند و سپس استعداد را دیدند.

“من سعی کردم هر آنچه مربیان و بازیکنان به من گفتند را در اختیار بگیرم. اما مطمئناً، آنها حتماً این استعداد خام را دیده اند – کسی که مایل به حرکت کردن است و نمی خواهد 1v1 را ببازد. شخصی که احتمالاً می تواند شما را از منطقه A به B در آن منطقه دفاعی برساند، سرعت و چابکی برای شکست بازیکنان در مناطق دفاعی را دارد و سپس توانایی یافتن پاس و گل زدن را دارد. ”

سازگار بودن
هیچ کس به طور قطعی نمی داند که یک بازیکن در چه موقعیتی قرار خواهد گرفت. اگرچه برخی ویژگی ها ممکن است برجسته باشند، تخصص اولیه می تواند پیشرفت را متوقف کند. در مورد  اشلی کول، او با تغییرات موقعیت سازگار شد و از مهارت ها و تجربیاتی که به دست آورد برای ساختن نقش جدید خود استفاده کرد.

“من از نظر ساختار بدنی کوچک بودم، اما بسیار سریع، چابک و تیزبین بودم. بنابراین، من اولین بار که در Puma FC شروع به کار کردم، مهاجم بودم – احتمالاً تا 15 سالگی بالای زمین می کردم. سپس زمانیکه برای آرسنال بازی می کردم، بعضی اوقات آنها یک وینگر چپ نداشتند، بنابراین ممکن بود که من آنجا قرار بگیرم. اما موقعیت من بیرون و خارج از مرکز زمین بود. من در اجرای و بازی در کانال های زمین تبحر داشتم. من هرگز توپ را رها نمی کنم – من یک توپ بد را به یک توپ خوب تبدیل می کنم. من چشم به هدف داشتم، حتی اگر با پای راست خیلی عالی نبودم.

“سپس من فکر می کنم آنها شروع به دیدن موقعیت من به عنوان یک وینگر چپ یا دفاع چپ کردند – من فکر می کنم ما مهاجمان بزرگ و با بدن های قوی زیادی داشتیم که می توانستند از هر دو پا استفاده کرده و شوت زنی کنند. من از این شکایت نکردم من فقط خوشحال شدم که پیراهن آرسنال را به تن کردم و بازی کردم.

“در تیم جوانان، من به موقعیت دفاع چپ رفتم زیرا یکی از بازیکنان مصدوم شد.  من واقعاً آن موقعیت را از نظر بازی در بخش دفاعی، بازی از پشت درک نمی کردم. من همیشه عادت داشتم به پشت خط دفاعی بدوم. دلهره آور بود. اما من فقط از پوشیدن پیراهن و فرصتی برای بازی در جوانان آرسنال خوشحال بودم.

“در ابتدا، من از موقعیت، درک بازی و بازی از عقب راحت نبودم. اما فکر می کنم صحبت های مربیان را واقعاً به کار گرفتم. احساس کردم که شاید می توانم این موقعیت را کمی هجومی تر، پیشرفته تر بازی کنم – اما در آن موقعیت حتی در سن 16 یا 17 سالگی احساس راحتی می کردم. ”

اشلی کول از دفاع 1v1 می گوید:
یادگیری از طریق روابط
ایجاد تفاهم با هم تیمی ها به شما کمک می کند تا در زمین بازی موفق باشید. از این گذشته، هرکسی که در یک جو یکسان باشد، بهترین حالت را در کنار شما خواهد داشت. فارغ از اینکه کجا بازی کند، کول که 107 بازی برای انگلیس انجام داد، با هم تیمی های خود همکاری های محکمی را انجام داد.

“من فقط با بازی چیزهای زیادی یاد گرفتم. او در بازی با تونی آدامز گفت: “کنار من نرو”. بنابراین، هیچ وقت توپی نبود که بین ما قرار بگیرد، زیرا من همیشه در موقعیت پوششی قرار داشتم. اما، در نهایت، لازم بود که در کنار او باشم. من همیشه خودم را در موقعیتی می دیدم که واقعاً در آن فرو رفته بودم – آماده بودم بیرون بیایم و با شدت فشار دهم و نه فقط برای اینکه آنها را به بازی برگردانم. من همیشه به دنبال کسب آن توپ بودم. می خواستم آن توپ برای شروع حمله بعدی باشد.

“بعد از رفتن او، ما سول كمپل و كولو توره را داشتیم – در بعضی مواقع با پاتریک ویرا و گیلبرتو سیلوا نیز به صورت مركزی. به من مجوز کمی بیشتر برای جلو رفتن را داد.

“و سپس با جان تری، من فکر می کنم که درک خوبی از یکدیگر و بازیکنان مقابل خود داشتیم. من دقیقاً می دانستم که او قبل از اینکه حتی بفهمد قرار است چه کاری انجام دهد – و بالعکس. به محض اینکه توپ در هوا بود، من زاویه عمیق تری پیدا کردم زیرا می دانستم که او از کیفیت و شجاعتی برخوردار است که می تواند مرا با ضربه سر پیدا کند یا آن را به سمت دروازه بان برگرداند.

“مردم همچنین اشاره کرده اند که من چقدر در دفاع 1v1 مهارت داشتم، اما این هم تیمی هایی که در اطراف خود داشتم به من کمک کردند و من را در این کار خوب کردند.”

ایجاد درک و آگاهی
داشتن درک متقابل با هم تیمی ها می تواند به شما کمک کند بازی خود را توسعه دهید، اما درک بازیکنان مقابل نیز به همان اندازه مهم است. داشتن توانایی دیدن تصویر بزرگتر و تحلیل آنچه اتفاق می افتد چیزی است که کول می خواهد بازیکنانش پیشرفت کنند.

“آنچه بازیکنان برتر را تشکیل می دهد توانایی آنها در درک نه تنها نقش ها و مسئولیت های خود، بلکه شناختن نقش و مسئولیت های هم تیمی هایشان – و نقاط قوت و ضعف آنها است. اگر در آرسنال حمله می کردم، روند بازیابی من خیلی سریع و در یک خط مستقیم انجام می شد تا در مقابل حریف مستقیم خود قرار بگیرم. در حالی که با سول کمپبل بازی می کردم، می دانستم که ممکن است روند ریکاوری من مهم باشد زیرا او پاهایی قدرتمند و بدنی با استقامت بالا داشت و در موقعیت های 1v1، حتی در مناطق وسیع، خوب بود.

“اما این همچنین در مورد شناخت نقاط قوت و ضعف رقیبان نیز بود. [برای بازیکنان جوان اکنون] رفتن به بازی ها بسیار مهم است که آنها حریف خود را درک کنند. آیا آنها می توانند بفهمند که در مقابل چه کسانی هستند: قدرت و ضعف حریف مستقیم آنها چیست؟  آیا آنها می توانند آن را کشف کنند؟ آیا آنها می توانند این اطلاعات را به هم تیمی خود منتقل کنند؟

“اگر یک وینگر تیم مقابل است که همیشه پشت سر مدافع کناری می دود، من به وینگر خود می گویم – آیا صحنه را تماشا می کنی؟ آنها دوست دارند پشت سر من بدوند – آیا می توانید این موضوع را تشخیص دهید؟ میشه به من کمک کنید؟ آیا می توانید بهبود پیدا کنید؟ ”

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید