روندو Rondo در فوتبال چیست؟ | FCDORFAK

روندو rondo یک تمرین است که از گروهی از بازیکنان با هدف حفظ مالکیت توپ فوتبال استفاده می شود. بازیکنان به دو طرف نامساوی تقسیم می شوند که در آن از تیم کمتر از لحاظ عددی خواسته می شود که مالکیت توپ را به دست آورد.

مقاله زیر نحوه عملکرد روندو و مزایای استفاده از rondo را بیشتر توضیح می دهد:

روندو Rondo در آموزش

روندو Rondos با فاصله گذاری چند بازیکن در یک دایره یا یک شبکه ایجاد می شود. بازیکنان دیگر در وسط بازی روندو شروع می کنند و باید با قطع پاس ها سعی کنند توپ را پس بگیرند.

 

معمولاً از یک توپ استفاده می شود اما می توان توپ های اضافی برای افزایش سرعت تمرین و اضافه کردن عنصر دیگری به خاطر داشت. بسته به اندازه و شرایط بازیکنان و مهارت بازیکنان، محدودیت های دیگری نیز می تواند اعمال شود مانند استفاده از پای ضعیف یا با نگه داشتن دست های یکدیگر در بازی.

شمارش تعداد پاس های موفق قبل از اینکه توپ از دست برود، راه خوبی برای پیگیری پیشرفت است

چرا روندوها Rondos مفید هستند

انجام منظم روندو rondos در تمرین مزایای زیادی دارد. برای تیم پاس دهنده و صاحب توپ، مهارت هایی مانند کنترل توپ، دقت ارسال و تصمیم گیری توسعه می یابد. پاسور باید به سرعت بهترین خط پاس را ارزیابی کند و یک پاس خوب را به منظور حفظ مالکیت توپ اجرا کند.

مزایای تمرینات روندو در فوتبال:

FCDORFAK

مزیت روندو این است که  به توسعه اولین لمس کمک می کند. بازیکنی که توپ را دریافت می کند باید اولین لمس خوب را انجام دهد یا خطر از دست دادن توپ را به خاطر لمس نامناسب حس کند. کنترل توپ بسیار مهم است.

روندوها Rondos همچنین یک ابزار آموزشی عالی برای تیم دفاعی است. تعداد بازیکنان وسط از پاسورها کمتر خواهد بود بنابراین آنها باید سخت تلاش کنند تا توپ را پس بگیرند. یکی از راه هایی که می توانند این کار را انجام دهند، بستن سریع کانال های پاس و فشار آوردن و مجبور کردن به اشتباه است. این اراده مستلزم سرعت، آگاهی و استقامت است.

یکی دیگر از ویژگیهای دفاعی که با شرکت در روندو بهبود می یابد، دنبال کردن توپ است. این بخشی از فشار دادن است، اما مهارت زمان بندی فشار شما برای قطع خط عبور هنگام انجام پاس، دشوار است. اگر خیلی زود و خیلی واضح فشار وارد کنید، پاسورها توپ را در جهت دیگری تغییر می دهند. خیلی دیر فشار وارد کنید و با ارسال پاس به موقع برای رسیدن به توپ مشکل خواهید داشت.

در نهایت، روندو rondo برای کار تیمی عالی است. این امر هم برای تیم پاس دهنده و هم برای تیم پرسینگ صادق است. برای تیم پاس دهنده، کار گروهی در نشان دادن پاس ها و درک آنچه پاسور قرار است انجام دهد، مهم است. آمادگی برای دریافت پاس از یک هم تیمی که به طور واضح به دنبال پاس دادن به شما نیست، مهارت بسیار خوبی برای توسعه است.

از سوی دیگر، تیم پرسینگ باید سخت تلاش کند تا یک پوشش دفاعی محکم ایجاد کند. اگر با هم تیمی دوم خود فشار می آورید، ضروری است که با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و مسیرهای مختلف عبور را قطع کنید تا شانس بیشتری برای پرس مطلوب داشته باشید.

اگر فرزند شما می خواهد روندو rondo را امتحان کند، او را به بهترین مدرسه فوتبال کرج بیاورید که در آن می توانند فوتبال را به روش اصولی بیاموزند. ما در آموزش نحوه تسلط بر توپ از جمله تکنیک های ارسال آنها از طریق Rondo به کودکان تخصص داریم.

چرا به آن rondo می گویند؟
Rondo به معنای گرد است و به شکلی که تیم پاس دهنده در این تمرین انجام می دهد اشاره می کند.

چند نفر برای یک تمرین روندو نیاز دارید؟
اعداد و ارقام مربوط به یک rondo می تواند بسیار متفاوت باشد، اما شما حداقل به سه نفر (دو پاسور و یک پرس) نیاز دارید اما ترجیحاً بیشتر برای شبیه سازی به یک rondo سنتی.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید