چرا تمرینات 3 در مقابل 3 برای بازیکنان مدارس فوتبال و آکادمی های فوتبال مفید است؟ | درفک البرز

چرا باید بازی های 3v3 را امتحان کنید

بازیکنان شما باید روی چه چیزی کار کنند؟ چه پرسینگ باشد چه پاس، برای حداکثر تماس با توپ، چرا فرمت بازی 3v3 را امتحان نکنید؟

انتخاب بازی‌های کوچک به بازیکنان این فرصت را می‌دهد که اقدامات بیشتری روی توپ انجام دهند و اعتماد به نفس آن‌ها را هنگام حمله و دفاع افزایش می‌دهد.

ما هر اقدامی را در یک بازی ده دقیقه ای 3 در مقابل 3 که در زمینی محصور شده 30 در 20 متر توسط U9 ها انجام شد، شمارش کردیم. 100% مواقع توپ در حال بازی بود.

اینفوگرافیک برخی از مزایای بازی های 3v3 را نشان می دهد. مانند فرصت بیشتری برای پاس دادن و شوت زدن به بازیکنان.
در اینفوگرافیک بالا خلاصه ای از بازی 3v3 که مشاهده کردیم.
آنچه اعداد به ما می گویند این است که:

با تعداد بازیکنان کمتر و چرخاندن توپ برای ده دقیقه کامل، هر بازیکن به طور متوسط ​​71 لمس داشت. (این را با 57 برای یک بازی 5v5 که مشاهده کردیم و 37 برای یک بازی 7v7 مقایسه کنید). نتیجه؟ فرصت های زیادی برای تمرین مهارت های اصلی، هم در حمله و هم دفاع وجود دارد.

به طور خاص، فرمت 3v3 به بازیکنان فرصت‌های جدی برای تمرین شوت زنی (هفت بار برای هر بازیکن صاحب توپ و مهاجم)، پاس دادن (14 بار برای هر بازیکن) و چالش (12 بار ) داد.

در بازی ای که ما آنالیز کردیم، دروازه بان اجازه داشت از محوطه خارج شود تا به بازی ملحق شود. این به معنای فرصت های بیشتری برای دروازه بان ها برای دریافت، پاس دادن و حرکت با توپ بود. در حالی که در مقایسه با بازی 5 در 5، تعداد شوت های مشابهی برای دفع وجود داشت، در بازی 3 در 3، حرکات سوئیپر و 1 به 1 نیز برای رویارویی دروازه بان ها وجود داشت.

آیا 3v3 اشکالاتی دارد؟ نه واقعا. برای تعامل با توپ، این فرمت کوچک قابل شکست نیست.

چیزهایی که باید در نظر گرفته شود

فراموش نکنید، بازی که ما بررسی کردیم در یک زمین حصارکشی انجام شد، یعنی بدون پرتاب یا کرنر و ده دقیقه کامل توپ در بازی. به عنوان یک مربی، وظیفه شما این است که به این فکر کنید که چگونه محیط و قوانین بر عملکرد بازیکنان تأثیر می گذارد.

برای بازی 3 در مقابل 3، اندازه زمین چقدر است؟ و هر بازیکن از نظر مساحت زمین نسبی خود (RPA) Relative Pitch Area چه فضایی دارد؟ برای محاسبه RPA بر حسب متر مربع، طول زمین را در عرض آن ضرب کنید و نتیجه را بر تعداد کل بازیکنان تقسیم کنید.

برای بازی که بررسی کردیم، RPA (30 × 20) ÷ 6 = 100 متر مربع بود. یک زمین کوچکتر 3 در 3 موقعیت های 1 به 1 بیشتر و فضاهای تنگ برای دریافت ایجاد می کند، اما فرصت های کمتری برای ضربه زدن به توپ و حرکت با توپ در فواصل طولانی ایجاد می کند.

چیزهای دیگری که باید در مورد آنها فکر کنید:

آیا دور زمین “دیوار” است یا توپ می تواند از بازی خارج شود؟
آیا دروازه بان ها اجازه خروج از محوطه را دارند؟
آیا بازیکنان توپ را از کنار زمین به داخل پرتاب می کنند؟
آیا باید گوشه ها حذف شوند؟
چه اقداماتی از گروه سنی که بازی می کنند انتظار دارید؟
به یاد داشته باشید، هر تصمیمی در مورد نحوه تنظیم یک بازی به نوعی بر آن تأثیر می گذارد.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید