راهنمای جامع انتخاب بهترین مدرسه فوتبال و آکادمی فوتبال در کرج | درفک البرز

نحوه انتخاب بهترین آکادمی فوتبال (فوتبال) برای حرفه ای شدن

در مورد انواع آکادمی های فوتبال (فوتبال) و ارزش آنها در بین بازیکنان فوتبال، والدین و مربیان آنها سوء تفاهم زیادی وجود دارد. ما این بررسی عمیق را برای همه کسانی که علاقه مند به انتخاب بهترین برنامه فوتبال در مدارس فوتبال کرج هستند، اجتناب از اشتباهات، و “بهره برداری” از تمام مزایایی که آکادمی های خوب فوتبال کرج به بازیکنان ارائه می دهند، آماده کرده ایم.

فهرست مطالب
1) چه کسانی می توانند در آکادمی فوتبال شرکت کنند؟

2) یک آکادمی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

3) انواع آکادمی فوتبال

4) پایگاه های آموزشی در سطح استان
5) استفاده از تکنولوژی مرتبط با فوتبال
6) فرصت های بازی
7) شدت و محتوای تمرین
8) شهرت در جامعه فوتبال

9)فارغ التحصیلان موفق

10) تحصیلات دانشگاهی

11) ترتیبات زندگی
12) رژیم غذایی
13)حفاظت و ایمنی کودک

14) فرآیند درخواست

اول، یک نکته در مورد اصطلاحات: ما از اصطلاحات آکادمی فوتبال و مدرسه فوتبال به جای یکدیگر استفاده می کنیم.

شماره تماس آکادمی فوتبال درفک البرز 09193631098:

1) چه کسانی می توانند در آکادمی فوتبال شرکت کنند؟

آکادمی های فوتبال برای ورزشکاران 10 تا 24 سال برنامه ریزی می کنند. با این حال، محدوده سنی در آکادمی های خاص متفاوت است و دولت های ملی و انجمن های فوتبال قوانین حداقل سنی متفاوتی را اعمال می کنند.

اکثریت قریب به اتفاق آکادمی های فوتبال فقط برای بازیکنان پسر باز هستند. با این حال، این می تواند تغییر کند تا منعکس کننده محبوبیت فزاینده لیگ های حرفه ای در سراسر جهان باشد.

یکی از بهترین راه ها برای یک بازیکن برای ورود به فوتبال حرفه ای، ورود به آکادمی فوتبال است.

بهترین آکادمی‌های فوتبال محیطی بهینه برای جوانان ایجاد می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد روی بازی تمرکز کنند، از طریق عملکرد مداوم ورزشی، ارتباط، تیم‌سازی و تحصیل با سایر دانش‌آموزان با مهارت‌ها، پتانسیل و جاه‌طلبی‌های مشابه، پیشرفت کنند. به عبارت ساده، یک ورزشکار در آکادمی فوتبال به طور طبیعی پیشرفت می کند.

2) بهترین آکادمی های فوتبال جهان چه ویژگی هایی دارند؟

آکادمی فوتبال یک مدرسه فوتبال بسیار انتخابی برای بازیکنان جوان، با استعداد و جاه طلب است که معمولاً از چند ماه تا چند سال به طول می انجامد. طیف وسیعی از برنامه ها در دسترس هستند

هر چه تیم مربیگری و امکانات آن قوی تر باشد، آکادمی فوتبال بهتر است. باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز از بهترین امکانات تمرینی در جهت رشد و توسعه بازیکنان خود استفاده می کند.

یک آکادمی خوب فوتبال، توسعه فشرده مهارت های فوتبال، تمرینات بدنسازی، کلاس های تئوری با تجزیه و تحلیل ویدئویی مسابقات و همچنین مسابقات دوستانه و رقابتی را فراهم می کند. علاوه بر این، کلاس ها و تمرینات مربوط به رژیم غذایی و تغذیه، ریکاوری، پیشگیری از آسیب و روانشناسی ورزشی برگزار می شود. با این حال، روش های آموزشی تا حدودی متفاوت است.

آکادمی‌های فوتبال با کیفیت بالا ارتباطات متمرکز و مؤثری در سراسر جامعه فوتبال دارند که از آنها برای ارتقای حرفه‌های آینده‌دارترین بازیکنان جوان خود استفاده می‌کنند.

آکادمی های فوتبال با کیفیت بالا نیز بر آموزش آکادمیک ورزشکاران تمرکز دارند تا بتوانند با موفقیت از دبیرستان یا دانشگاه فارغ التحصیل شوند. بهترین آکادمی‌های بین‌المللی فوتبال تقریباً همیشه چندین گزینه را ارائه می‌دهند – به عنوان مثال، تحصیل در یک مدرسه محلی و/یا آموزش الکترونیکی از راه دور.

همانطور که قبلاً مشخص است، همه آکادمی های فوتبال یکسان نیستند. بسیاری از آکادمی ها از یک منطقه جغرافیایی خاص استخدام می کنند. برخی از آنها سال ها تجربه، صدها دانش آموز و داستان های موفقیت زیادی دارند. برخی دیگر جدیدتر هستند و ممکن است با دانش آموزان کمتری کار کنند و جو خانوادگی بیشتری ایجاد کنند، اما پس از فارغ التحصیلی، کیفیت قابل مقایسه و حتی بهتری از آموزش و چشم انداز ارائه می دهند. متأسفانه، آکادمی‌های فوتبال نیز وجود دارند که وعده‌های زیادی می‌دهند، اما در واقع، داستان‌های موفقیت کمی دارند.

انواع آکادمی فوتبال:

اگرچه همه آکادمی های فوتبال یک هدف مشترک دارند – آماده کردن بازیکنان جوان برای یک سطح حرفه ای، همه آنها رویکرد متفاوتی دارند که بستگی به روش و/یا مدل کسب و کار آنها دارد. اساساً، آکادمی‌ها می‌توانند توسط یک باشگاه حرفه‌ای اداره شوند تا بازیکنان را برای استفاده شخصی خود توسعه دهند و به عنوان یک تجارت وابسته اداره شوند.

ویژگی های آکادمی های فوتبال که توسط باشگاه های حرفه ای اداره می شوند

لازم به یادآوری است که هر ورزشکاری یک سرمایه گذاری برای آکادمی های باشگاهی است. در بیشتر موارد، بازیکنانی که برای این نوع آکادمی فوتبال معرفی می شوند، شهریه پرداخت نمی کنند، تمام هزینه ها از بودجه باشگاه تامین می شود. باشگاه انتظار دارد که در آینده تعدادی از شاگردانش به تیم اصلی بپیوندند و یا باشگاه را در هزینه خرید ستاره از باشگاهی دیگر صرفه جویی کنند یا با قیمتی ممتاز فروخته شوند. مشکل این است که تنها چند بازیکن از صدها کودک استخدام شده به سطح تیم اول می رسند و/یا در معرض انتقال سودآوری قرار می گیرند. دیگران ممکن است به سادگی با تلاش اندکی برای پیشبرد شغل خود در جاهای دیگر کنار گذاشته شوند.

نکته دیگری که در مورد آکادمی های مستقر در باشگاه باید از آن آگاه بود این است که آنها تقریباً همیشه بازیکنان یک منطقه حوضه محلی را بر اساس توصیه های شبکه ای از معلمان ورزش محلی، به عنوان مثال آکادمی لستر سیتی در لیگ برتر انگلیس، جذب می کنند. تنها درصد کمی از کشور به طور کلی و حتی کمتر از خارج از کشور آمده است. در سال 2019، اتحادیه باشگاه‌های اروپا (ECA) باشگاه‌های فوتبال حرفه‌ای در اروپا (از جمله بایرن مونیخ، آرسنال و آژاکس را که آکادمی‌های آنها موفق‌ترین کار را انجام می‌دهند، مطالعه کرد و دریافت که:

مشخصات بازیکنان آکادمی های فوتبال که توسط باشگاه های حرفه ای اداره می شوند. همانطور که می توانید ببینید 71-78٪ از بازیکنان در فاصله 1 ساعت رانندگی از آکادمی ساکن هستند.


الف) آنها فقط 1٪ از کارآموزان خارجی 10-16 ساله و حداکثر 3٪ در رده سنی 16-23 را می پذیرند، در حالی که 71-78٪ در یک ساعت رانندگی از آکادمی فوتبال زندگی می کنند.

ب) در هر زمان، به طور متوسط، 5 تا 6 بازیکن در تیم اصلی فارغ التحصیل هستند که حداقل 5 سال را در آکادمی باشگاه سپری کرده اند. اما باید توجه داشت که این بازیکنان در هر سنی هستند. یک بازیکن 19 ساله که به تازگی از آکادمی فوتبال فارغ التحصیل شده است، ممکن است بخشی از تیم اصلی تیم باشد و همچنین یک بازیکن 28 ساله که یک دهه پیش از آن فارغ التحصیل شده است. بنابراین، اگرچه 5-6 بازیکن تیم اول تاثیرگذار به نظر می رسد، اما این بازیکنان در سال های مختلف به تیم اول رسیدند و میزان موفقیت از هر دریافت سالانه بیشتر شبیه 1-2 است.

به عنوان مثال، یکی از بهترین آکادمی های حرفه ای فوتبال در جهان – آکادمی آژاکس (آمستردام) شامل 12 تیم در تمام سنین، تقریباً 200 بازیکن است که 95٪ آنها شهروندان هلند هستند که فقط از آمستردام و حومه آن انتخاب شده اند. هدف آکادمی این است که هر دو سال 3 بازیکن به تیم اصلی منتقل شوند. فقط تصور کنید، 3 بازیکن برای دو سال، و این 3 بازیکن از مجموعه استعداد 400 نفری خارج شده اند. به عبارت دیگر، کمتر از 1 درصد از بازیکنان آکادمی به تیم بزرگسالان راه می یابند.

ویژگی های آکادمی های فوتبال وابسته به باشگاه های حرفه ای:

همچنین آکادمی های فوتبال وجود دارند که مشاغل مستقل هستند، اما وابسته به یک باشگاه حرفه ای خاص هستند. در این صورت ممکن است فرآیند تمرین شامل شرکت مربیان باشگاه در جلسات تمرینی فوتبال بازیکنان آکادمی باشد یا برعکس، گاهی اوقات بازیکنان آکادمی نیز برای چنین باشگاهی بازی می کنند. اما در نهایت این آکادمی فوتبال است که مسئول پیشرفت بازیکن است نه باشگاه. اکثر آکادمی های وابسته بازیکنانی را از یک منطقه وسیع جذب می کنند.

یک مثال گویا آکادمی فوتبال میشل هیدالگو در کن (فرانسه) است. این یکی از آکادمی های پیشرو در فرانسه است که با FC Cannes (لیگ 1) همکاری می کند. بسیاری از فارغ التحصیلان آکادمی به کار خود در باشگاه های حرفه ای در فرانسه و اروپا ادامه داده اند. این آکادمی ورزشکاران 14 تا 22 ساله را برای یک دوره یک ساله یا فقط برای یک ترم می پذیرد.

یکی دیگر از آکادمی های برتر فوتبال فرانسه ICEF (مرکز بین المللی فوتبال اروپا) مالک و اداره کننده FC Thonon Evian Grand Geneve (Evian) است.

خارج از اروپا، آکادمی نخبه فوتبال PSG در ایالات متحده آمریکا (میامی) وابستگی آشکاری به باشگاه پاری سن ژرمن (پاریس) دارد و مربیان آن به طور منظم به دانش آموزان آموزش فوتبال حرفه ای ارائه می دهند.

آکادمی های فوتبال کاملاً مستقل
این بزرگترین گروه آکادمی در صنعت آموزش فوتبال است. آنها واقعا بین المللی هستند و بهترین آکادمی های مستقل بازیکنان را بر اساس استعداد و پتانسیل به جای ملیت یا محل جذب می کنند. برخی از بهترین آکادمی‌های فوتبال هیچ ارتباطی با باشگاه‌های حرفه‌ای ندارند و بازیکنان را بر اساس روش‌های خاص خود، در پایگاه‌ها و محوطه‌های ورزشی خود آموزش می‌دهند. آنها بازیکنان را از طریق شبکه های شخصی به جای مالکیت یا وابستگی رسمی به باشگاه ها ارتقا می دهند. در بخش کاملاً مستقل تعدادی رویکرد متفاوت وجود دارد.

آکادمی فوتبال FAB در لندن، انگلستان به عنوان یکی از بهترین آکادمی فوتبال در انگلستان برای بازیکنان زیر 16-19 سال شهرت دارد.

آکادمی فوتبال WOSPAC در بارسلونا رویکرد متفاوت دیگری بر اساس فوتبال اسپانیا/کاتالان با تاکید بر مهارت ها و تاکتیک های فنی توپ دارد. بنابراین، چه یک کمپ کوتاه مدت باشد و چه برنامه بلندمدت، بازیکنان طبق مدل اسپانیایی با همکاری FC UECornella که در سگوندا دیویژن B – گروه 3 بازی می کنند و یک کمپ ویژه فوتبال حرفه ای کوتاه مدت را همراهی می کنند تمرین خواهند کرد.

آکادمی فوتبال EduKick مثال خوبی از انعطاف پذیری است که رویکرد مستقل می تواند ارائه دهد. رویکرد آموزش فوتبال بسته به کشوری که آکادمی در آن قرار دارد متفاوت است. به عنوان مثال، آکادمی حرفه ای فوتبال آن در اسپانیا (Tarragona) بر سبک بازی اسپانیایی تکیه دارد. آکادمی فوتبال در منچستر – در سبک بازی انگلیسی.

بدیهی است که اگر بازیکنی در یک آکادمی فوتبال، مثلاً در انگلیس یا اسپانیا، شرکت کند، به احتمال زیاد به فوتبال اروپا راه پیدا می‌کند، زیرا راحت‌تر توسط مربیان و پیشاهنگان مورد توجه قرار می‌گیرد و برای نحوه بازی مناسب خواهد بود. در لیگ های اروپایی بازی می شود. با این حال، تاکید بر سبک های ملی بازی مانع از موفقیت بازیکنان در خارج از کشور نمی شود و فارغ التحصیلان EduKick از منچستر نیز می توانند برای سیاتل ساندرز در MLS آمریکا بازی کنند.

گزینه های تمرین فوتبال در آکادمی ها:

مدت زمان تمرین در آکادمی که توسط یک باشگاه حرفه ای اداره می شود معمولاً توسط باشگاه تعیین می شود که تمام هزینه ها را پوشش می دهد. با این حال، آکادمی های فوتبال با عملکرد بالا وابسته و مستقل، به عنوان یک قاعده، چندین گزینه تمرینی را ارائه می دهند که بسته به مدت زمان و قیمت متفاوت است. اگرچه “محصول” اصلی آنها یک برنامه در تمام طول سال (1 یا 2 سال مطالعه) است، بازیکنان همچنین ممکن است برنامه های 6 ماهه را انتخاب کنند. در برخی از آکادمی ها حتی امکان ثبت نام فقط برای 3 ماه آموزش یا کمتر وجود دارد. “بسته” برنامه، الزامات درخواست و قیمت بسته به مدت زمان تحصیل، محل آکادمی فوتبال و نیازهای اضافی متفاوت است.

برای نشان دادن طیف وسیعی از برنامه های موجود، موارد زیر را در نظر بگیرید:

آکادمی فوتبال WOSPAC در بارسلونا برنامه سالانه شاخص خود را به بازیکنان جوان ارائه می دهد. اگر تعداد زیادی از دانش‌آموزان آکادمی که محلی هستند و فقط به جلسات آموزشی حرفه‌ای نیاز دارند، نیازی به غذا و اسکان نداشته باشند، قیمت‌های فراگیر از 49000 یورو برای کودکان 12 تا 16 ساله در دوره نوجوانان کاهش می‌یابد.

به طور مشابه، آکادمی فوتبال WOSPAC برنامه‌های حرفه‌ای کوتاه‌مدت “مراحل فوتبال” را از 2 هفته تا 3 ماه ارائه می‌کند (بسته “معمولی” و یک بسته “Pro” گران‌تر). تفاوت قیمت به دلیل جلسات تمرین اضافی با FC UE Cornella موجود در بسته Pro است. چنین برنامه های کوتاه مدت نیز راحت هستند زیرا ورزشکاران می توانند قبل از سرمایه گذاری در یک دوره طولانی مدت ارزیابی کنند که آیا برنامه آکادمی نیازهای آنها را برآورده می کند یا خیر.

کادر مربیگری و صلاحیت:

هر آکادمی و گزینه تمرینی را که انتخاب کنید، بدیهی است که کیفیت تمرینات فوتبال به شایستگی و تجربه کادر مربیگری بستگی دارد. این نه تنها یک فرآیند آموزشی فنی و تاکتیکی است، بلکه شامل مربیگری ورزشکاران و رشد روانی آنها می شود.

سیستم آموزش و صدور مجوز مربیان می تواند برای افراد ناآشنا گیج کننده باشد. در فوتبال اروپا، آموزش مربیان و صدور مجوز بر عهده نهاد حاکم اروپایی، یوفا است. به مربیان مجوزهای درجات مختلف اعطا می شود. اینها اغلب به عنوان “نشان های مربیگری” در بازی شناخته می شوند. در اینجا ما از اصطلاحات مجوز و نشان به جای یکدیگر استفاده خواهیم کرد.

در آسیا و ایران مجوز و مدرک مربیگری توسط کمیته آموزش فدراسیون فوتبال داده می شود. هر چند وقت بخیر کلاس های مربیگری در سطوح مختلف توسط هیات های فوتبال برگزار می شود و مربیان مدرک مربیگری دریافت می کنند، هر چند در این بین برخی از مربیان موفق به گذراندن کامل دوره نیستن.

در استان البرز نیز مدرک مربیگری توسط کمیته آموزش هیات فوتبال استان البرز با برگزاری دوره های 10 و 20 روزه به مربیان داده می شود.پ

باشگاه و آکادمی فوتبال درفک البرز با دارا بودن مربیانی که مدارک A و B آسیا دارند، از لحاظ آموزش و یادگیری بازیکنان فوتبال مکان خوبی برای رشد و توسعه این بازیکنان است.

مجوزهای UEFA Pro و A معتبرترین هستند. با این حال، اگر دوره ای که به آن علاقه دارید مربوط به رشد ورزشکاران جوان (8 تا 12 سال) باشد، داشتن مجوز B کاملاً کافی هستند. به عنوان مثال، در آکادمی فوتبال اف سی بایرن مونیخ (آلمان)، بازیکنان زیر 12 سال توسط مربیان دارای مدرک B دوباره آموزش دیده اند. فقط تیم های زیر 14 سال به بالا توسط مربیانی که دارای مجوز یوفا پرو هستند آموزش می بینند.

سیستم کامل مجوزها در سیستم یوفا (فوتبال اروپا) به شرح زیر است:

سطح 1 – مربیگری کودکان در مراحل اولیه. دوره آموزشی فقط چند هفته طول می کشد.

سطح 2 – آموزش در سطح فوتبال آماتور و لیگ های آماتور. برای اخذ مجوز لازم است حدود 6 ماه دوره آموزشی را طی کنید.

سطح 3 (لیسانس B) حداقل مجوز اجباری برای تمرین در آکادمی های فوتبال در اروپا است. 12-18 ماه طول می کشد تا دوره تکمیل شود.

سطح 4 (مجوز “A”) – به دارنده اجازه می دهد تا تیم ها و آکادمی های حرفه ای را آموزش دهد. یک دوره 2 ساله الزامی است.

سطح 5 (مجوز “Pro”) – به دارنده اجازه می دهد تا تیم های سطح بالا در لیگ های اروپایی را مدیریت و مربی کنند. داشتن مجوز A یک پیش نیاز است و تکمیل این دوره 12 ماه دیگر طول می کشد.

 

جستجوی کادر مربیگری آکادمی، تجربه و مجوزهای آنها به سه دلیل یک مرحله ضروری در انتخاب آکادمی است:

بازیکن باید مطمئن باشد که مربیان می توانند به او کمک کنند تا به اهداف خود برسد

والدین باید از دریافت ارزش برای پول مطمئن باشند.

همه دوره های مربیگری یوفا اکنون شامل یک ماژول در مورد حفاظت از کودکان است که توسط دولت ها اجباری و تایید شده است. بنابراین، بررسی اینکه مربیان دارای نشان‌های مناسب هستند، محافظت در برابر سوء استفاده و اطمینان در مورد ایمنی و رفاه فرزندشان را فراهم می‌کند.

فرآیند آموزش
اثربخشی فرآیند آموزش در آکادمی علاوه بر کادر مربیگری به عوامل زیادی بستگی دارد. در این بخش به اهمیت پایه های تمرینی، فناوری های مورد استفاده، فرصت های بازی و شدت و محتوای تمرین می پردازیم.

پایگاه های آموزشی:

وضعیت پایگاه آموزشی را می توان به عنوان شاخصی از پیشرفت آکادمی تا حدی در نظر گرفت. در داخل تیم، ما بر این عقیده هستیم که محل اسکان دانش آموزان می تواند متوسط ​​باشد، زیرا این امر هزینه ها را کاهش می دهد و اصلاً برای آموزش مهم نیست. اما کیفیت پایه آموزشی بسیار قابل توجه است. مواردی که باید بررسی شوند عبارتند از زمین های با کیفیت بالا (اعم از طبیعی و مصنوعی)، ترجیحاً با نورافکن برای تمرین عصرگاهی برای قرار گرفتن در اطراف آموزش آکادمیک، سالن بدنسازی، استخر، اتاق توانبخشی، کلاس های چند رسانه ای و غیره.

باشگاه و آکادمی فوتبال درفک البرز به عنوان یکی از بهترین آکادمی ها و مدارس فوتبال در سطح استان البرز و کرج، با دارا بودن زمین های تمرین مناسب در سطح استان البرز، می تواند مکان مناسبی برای توسعه و لذت بردن از فوتبال در یک محیط یادگیرنده باشد.

استفاده از تکنولوژی مرتبط با فوتبال

فن آوری های جدید تمرینات ورزشی را به جلو می راند. فن آوری ها برای آماده سازی فیزیولوژیکی، ریکاوری پس از مسابقات یا آسیب دیدگی و تجزیه و تحلیل بازی ها استفاده می شود. اگر یک آکادمی فوتبال از آنها برای آموزش ورزشکاران استفاده کند، این نشانه خوبی است. موارد زیر برخی از محبوب ترین ها در فوتبال هستند:

الف) دستگاه‌های پوشیدنی، معمولاً حسگرهای GPS قابل حمل برای اندازه‌گیری ویژگی‌های فیزیکی فردی یک بازیکن در طول تمرین یا مسابقه. آنها، به عنوان یک قاعده، در قالب جلیقه های خاص استفاده می شوند. اطلاعات به دست آمده به تعیین وضعیت فیزیکی بازیکن، جلوگیری از آسیب دیدگی و شناسایی نقاط قوت و ضعف کمک می کند.

ب) شبیه سازها و تجهیزات ویژه برای آموزش و بازیابی. این همچنین شامل شبیه سازهای ایزوکینتیک است که به مربیان اجازه می دهد تا قدرت تک تک ماهیچه های بدن را اندازه گیری کرده و آسیب ها یا تخلیه عضلانی را پیش بینی کنند. از تجهیزات اسپیرومتری برای ارزیابی وضعیت ریه ها و استقامت بازیکنان نیز استفاده می شود.

ج) برنامه های کامپیوتری مختلفی که برای تجزیه و تحلیل بازی ها و آموزش تاکتیک های فوتبال استفاده می شود

فرصت های بازی
آکادمی های پیشرو فوتبال به بازیکنان فرصت های مختلفی را ارائه می دهند تا در یک بازی واقعی آنچه را که در تمرین آموخته اند تمرین کنند. به طور کلی، سه نوع وجود دارد:

مسابقات دوستانه شامل بازی های بین تیم ها در داخل آکادمی

مسابقات رقابتی که به عنوان مثال، یک تیم آکادمی در یک لیگ محلی یا مسابقات جام در استان های خود

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، در سال 1400 نزدیک به 40 بازی دوستانه با تیم های مختلف استان البرز و تهران برگزار کرد. همچنین آکادمی فوتبال درفک البرز در مسابقات فستیوال زیر 11 سال و زیر 10 سال استان البرز شرکت کرد تا بازیکنان با آمادگی بالاتری وارد مسابقات سال آینده زیر 13 سال شوند.

هر نوع مسابقه مزایای خود را دارد. به عنوان مثال، در طول بازی های دوستانه یا مسابقات داخلی، مربیان می توانند تعویض های بیشتری انجام دهند و در طول مسابقه به بازیکنان مشاوره دهند (بازی آنها را آنالیز کنند). آکادمی‌های خوب فوتبال، انتخاب گسترده‌ای از تیم‌های هم سطح یا بالاتر برای بازی با آنها بر این اساس دارند.

لازم به یادآوری است که قوانین فیفا دانشجویان بین المللی زیر 18 سال را از شرکت در مسابقات رسمی خارج از کشور خود منع می کند مگر اینکه اقامت آنها در این کشور بیش از دو سال باشد. در نتیجه، بسیاری از آکادمی‌های بین‌المللی فوتبال، تورنمنت‌های مستقلی را با آکادمی‌های دیگر برگزار می‌کنند تا زمان بازی مناسبی را برای بازیکنان فراهم کنند.

به عنوان مثال، آکادمی فوتبال نخبه PSG در ایالات متحده آمریکا (میامی) زمان‌بندی بازی‌های دوستانه، تورنمنت‌های رسمی و مسابقات را هم در ایالات متحده آمریکا و هم در سفرهای مهمان به پاریس افزایش داده است. در آکادمی فوتبال EduKick در منچستر، بازی‌های دوستانه با تیم‌هایی از تمام سطوح از نیمه حرفه‌ای گرفته تا لیگ برتر مانند آکرینگتون استنلی، آلترینچم، بارو، کرزون اشتون، تیم توسعه نخبگان منچستر سیتی، آکادمی منچستریونایتد و پرستون نورث اند برگزار می‌شود. به طور مشابه، دانش‌آموزان آکادمی فوتبال حرفه‌ای میشل هیدالگو در کن با تیم‌هایی (در سنین مناسب) از باشگاه‌های لیگ 1 مانند نیس و مارسی مسابقه می‌دهند.

بنابراین، هنگام انتخاب یک آکادمی فوتبال، باید به فرصت های فوتبالی ارائه شده توجه کرد. آکادمی هایی که با باشگاه های دیگر مشارکت دارند، می توانند بازی های رقابتی یا رسمی دوستانه با کیفیت را ترتیب دهند.

در دسترس بودن آزمایش‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا در این مکان، از جمله موارد دیگر، بازیکنان می‌توانند استعداد خود را به مربیان باشگاه‌های حرفه‌ای، پیشاهنگان یا عوامل نشان دهند.

شدت و محتوای تمرین
بسته به برنامه “پکیج” که بازیکن برای آن ثبت نام کرده است، ممکن است کم و بیش تمرین، مسابقات رسمی و بازی های رقابتی وجود داشته باشد. به عنوان مثال، آکادمی فوتبال EduKick بسته ها و قیمت های متفاوتی برای بازیکنان 10 تا 16 و 16 ساله دارد که شامل کمپ های فوتبال و کمپ های آمادگی پیش فصل حرفه ای در کشورهای مختلف می شود. با این حال، این یک روش معمول نیست و تنها چند آکادمی از این روش استفاده می کنند. به طور کلی، همه برنامه ها از نظر روتین روزانه و شدت تمرین تقریباً برابر هستند

یک حرفه موفق در سطح حرفه ای فقط مربوط به تمرینات بدنی یا تاکتیکی نیست. بازیکنان باید در مورد رژیم های غذایی ورزشی و آمادگی روانی بیاموزند. زمانی که بازیکنی آکادمی را ترک می کند و کار خود را در یک باشگاه حرفه ای آغاز می کند، مورد دوم حیاتی است. تاریخ فوتبال مملو از بازیکنانی است که از نظر روانی “در هم شکستند” و به حرفه خود پایان دادند یا به سادگی نتوانستند به پتانسیل خود دست یابند. در آکادمی های خوب فوتبال، آنها این را درک می کنند و در طول دوره های خود به این مسائل می پردازند.

به همین دلیل است که ورزشکاران و والدین آنها نه تنها باید روی تمرین شوتزنی در فوتبال یا تمرینات پاس فوتبال تمرکز کنند، بلکه باید رویکرد پیچیده ای برای پیشرفت بازیکن داشته باشند.

مدرسه فوتبال درفک البرز

شهرت در جامعه فوتبال:

آموزش در یک آکادمی فوتبال وابسته یا کاملاً مستقل به ورزشکاران این فرصت را می دهد تا از اعتبار آکادمی و مربیان آن که از مدت ها پیش با پیشاهنگان و مربیان باشگاه های حرفه ای و همچنین عوامل ارتباط برقرار کرده اند، استفاده کنند.

پیشاهنگان و مربیان باشگاه هر روز ده ها، و نه صدها نامه و تماس از بازیکنان جوان، والدین، مربیان، عوامل و معلمان ورزشکاران دریافت می کنند که از آنها می خواهند یک جوان را تماشا کنند. اما زمان کافی برای ردیابی همه وجود ندارد. و آن لحظه ای است که شهرت یک آکادمی فوتبال یا مربیان آن به میان می آید. آنها به پیشاهنگان، استعدادیابان یا مربیان توصیه می کنند که بیایند و به یک بازیکن جوان خاص در تست ها یا بازی های آکادمی، یا به عنوان آخرین راه حل برای تماشای ویدیوی او، امتیاز دهند.

استعدادیابان و مربیان باشگاهی که برای مدت طولانی با این مربیان یا آکادمی ها کار کرده اند و ارتباطات مشارکتی برقرار کرده اند، می دانند که وقت آنها برای افراد بی طرف تلف نخواهد شد.

به همین دلیل است که فقط باید آکادمی هایی را در نظر گرفت که ارتباطات خوبی دارند. کسانی که به طور منظم آزمایشی یا بازی های رقابتی نمایشگاهی برگزار می کنند و از پیشاهنگان و مربیان باشگاه دعوت می کنند. بدون چنین میانجیگری توسط یک آکادمی فوتبال، جلب توجه یک بازیکن جوان سخت است.

از نظر شهرت و مخاطبین، آکادمی فوتبال FAB در لندن (انگلیس) یکی از بهترین آکادمی های انگلستان محسوب می شود. آنها طیف گسترده ای از تماس ها در صنعت فوتبال، به ویژه در بریتانیا، دارند. همه اینها به میزبانی و سازماندهی آنها کمک می کند.

مسابقات رقابتی برای دانش‌آموزان خود و همچنین برای برنده شدن در مسابقاتی که در آن شرکت می‌کنند. کسانی که می‌دانند، مانند اسطوره سابق چلسی و مربی فعلی توره آندره فلو، به مهارت‌های شبکه FAB اعتماد دارند. فلو حتی توسعه حرفه پسرش را به آنها سپرد.

مربیان و اعضای آکادمی درفک البرز با سابقه بازی در لیگ های برتر و آزادگان ارتباطات خوبی با مربیان و بهترین تیم های فوتبال در کشور دارند و این می تواند به مسیر حرفه ای شدن بازیکنان آکادمی کمک کند.

نگران نباشید که تمام باشگاه های ذکر شده در بالا جزو نخبگان جهان نیستند. مهمتر این است که آکادمی فوتبال در سطوح مختلف (بخش) فوتبال حرفه ای ارتباطات داشته باشد. همانطور که بازیکنان آینده دار آکادمی هایی که توسط باشگاه های حرفه ای اداره می شوند اغلب به تیم های لیگ پایین تر قرض داده می شوند تا تجربه بازی را کسب کنند، هر فارغ التحصیل از آکادمی های مستقل بلافاصله با یک باشگاه نخبه قرارداد امضا نمی کند. بسیاری از آنها کار حرفه ای خود را با تیم های دسته دوم یا سوم در لیگ های برتر، یا دسته های برتر لیگ های کوچک اروپایی، به عنوان مثال فنلاند، آغاز می کنند. بنابراین، هرچه شبکه ارتباطی کادر مربیگری آکادمی بیشتر باشد، بهتر است.

فارغ التحصیلان موفق
هر آکادمی به فارغ التحصیلان خود افتخار می کند، به ویژه زمانی که آنها به بالاترین سطوح حرفه ای می رسند. موفقیت آنها نه تنها به دلیل استعداد، پشتکار و تلاش خودشان است، بلکه حاصل تلاش مربیان و همه کارکنان آکادمی است.

باشگاه درفک البرز بازیکنان زیادی را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کرده است.

رامین مروتی پور پارسیان تهران 

پرهام مهرانی نفت 

امیرحسین میرآخوری پیکان

محمد حیدری سایپا و… نفرات دیگر

با وجود لیست های چشمگیر فارغ التحصیلان، هیچ تضمینی برای موفقیت در فوتبال حرفه ای وجود ندارد. دلایل واضح است. حرفه یک ورزشکار ممکن است به دلیل آسیب دیدگی یا عدم موفقیت کافی برای فوتبال حرفه ای کوتاه شود. در چنین مواقعی، جوان نیاز به داشتن یک شبکه ایمنی در قالب دانش تحصیلی و مهارت های زندگی دارد که با آن می تواند تحصیلات خود را ادامه دهد یا شروع به کار کند.

با دانستن این موضوع، برخی از آکادمی ها به عنوان شرط ورود به نتایج آکادمیک خوب اصرار دارند، به عنوان مثال، آکادمی فوتبال بایرن مونیخ. ورنر کرن، رئیس آکادمی می گوید: “ما نمی توانیم به والدین آنها قول بدهیم که روزی برای باشگاه بایرن مونیخ بازی کنند، اما می توانیم قول بدهیم که آنها آموزش ببینند.”

بهترین آکادمی‌های فوتبال نیز این موضوع را درک می‌کنند و گزینه‌های مطالعاتی مختلفی را به ورزشکاران ارائه می‌دهند که به آنها کمک می‌کند تا نه تنها مدارک تحصیلی شناخته‌شده را کسب کنند، بلکه مهارت‌های زندگی از جمله مهارت‌های ارتباطی با همسالان را توسعه دهند، و درک درستی از فرهنگ و سبک زندگی خارجی به دست آورند تا افق‌های خود را گسترش دهند. در دنیایی که به طور فزاینده جهانی شده است، این می تواند یکی از مزایای انتخاب یک آکادمی بین المللی باشد.

اکنون که بر اهمیت آن تاکید کرده ایم، زمان آن رسیده است که رایج ترین انواع آموزش آکادمیک را که در آکادمی های فوتبال ارائه می شود، در نظر بگیریم:

الف) آموزش آنلاین (از طریق اینترنت)

مؤسسات آموزشی که آموزش آنلاین ارائه می دهند مانند مدارس عادی مجوز آموزشی دریافت می کنند، به این معنی که آنها توسط وزارت آموزش ملی در کشورهای مربوطه مجاز به تدریس از راه دور هستند. ورزشکاران بر اساس نتایج آزمون یا تکالیف امتیازات مشابهی را با دانش آموزان مدارس عادی دریافت می کنند. گزینه آنلاین برای ورزشکاران مستقر در محوطه آکادمی که مدرسه عادی خود را ترک کرده اند مناسب است. آنها معمولاً برنامه تمرینی فشرده ای در طول روز دارند و بنابراین به یک برنامه انعطاف پذیر نیاز دارند. آموزش آنلاین، همچنین زمانی استفاده می‌شود که بازیکن در یک مدرسه معمولی ثبت نام کرده باشد اما اجازه ادامه تحصیل از راه دور را داشته باشد (که بیشتر در آمریکای شمالی و اروپا انجام می‌شود).

ب) تحصیل در مدرسه، کالج یا دانشگاه محلی

این نیز یک گزینه نسبتا محبوب است. بنابراین، آکادمی فوتبال EduKick در تاراگونا (اسپانیا) بازیکنان 13 تا 16 ساله را در یک مدرسه محلی ثبت نام می کند. بازیکنان بالای 16 سال تشویق می شوند که تحصیلات خود را در مدرسه یا کالج همانطور که می خواهند ادامه دهند. آکادمی فوتبال میشل هیدالگو در فرانسه آموزش آنلاین و تحصیل در یک مدرسه محلی را در صورتی که دانش آموزان فرانسوی صحبت کنند ارائه می دهد. آکادمی فوتبال PSG در ایالات متحده به دانشجویان این امکان را می دهد که در کالج مقدماتی North Broward شرکت کنند. آکادمی فوتبال ICEF در Evian (فرانسه) از ورزشکاران می خواهد که در یکی از قدیمی ترین و مشهورترین مدارس خصوصی در اروپا تحصیل کنند، یا برنامه های آنلاین را به زبان انگلیسی مطالعه کنند (مدرسه راهنمایی و دبیرستان آمریکایی – کلاس های 8 تا 12 یا برنامه آموزشی کمبریج – کلاس های نهم تا دوازدهم).

آکادمی ها حق ندارند دانش آموزان بالای 16 سال را مجبور به ادامه تحصیل کنند مگر در کشورهایی مانند استرالیا که سن قانونی ترک تحصیل به 18 سال افزایش یافته است. بنابراین، آکادمی ها در جاهای دیگر گزینه های متفاوتی را ارائه می دهند. بیشتر اوقات، دوره های زبان خارجی، آموزش آنلاین یا مدارک دانشگاهی مرتبط با صنعت ورزش مانند مدیریت ورزشی یا بازاریابی ورزشی است.

هر آکادمی فوتبال رویکرد خاص خود را برای آموزش آکادمیک بازیکنان دارد. رویکردهای مختلف برای سبک‌ها و شرایط یادگیری بازیکنان متفاوت است. والدین، و همچنین خود بازیکنان، باید قبل از نهایی کردن انتخاب آکادمی، همه گزینه ها را به دقت بررسی کنند.

اسکان و غذا

همانطور که در بخش هفتم در بالا ذکر شد، محل اقامت دانشجویان نباید پنج ستاره باشد. اما با این وجود، مهم است و توسط آکادمی ها به روش های مختلف سازماندهی می شود. اتاق های یک نفره نادر است. در اکثر آکادمی ها اتاق ها برای 2 نفر طراحی شده است، اما گاهی اوقات دانشجویان در خوابگاه های مشترک تا 8 نفر و حمام و توالت مشترک اسکان داده می شوند.

البته چنین گزینه هایی مزایا و معایب خود را دارند. نکته مثبت این است که فوتبال یک ورزش تیمی است. زندگی در یک اتاق با هم تیمی های خود به مدت تقریباً یک سال به ورزشکاران جوان کمک می کند تا با افراد با پیشینه های بسیار متفاوت ارتباط برقرار کنند و مهارت های کار تیمی را که به عنوان بازیکنان حرفه ای به آن نیاز دارند بیاموزند. در برخی از آکادمی ها، این کار به عمد به عنوان بخشی از فرآیند تمرین و رویکرد به خود زندگی در آکادمی فوتبال انجام می شود.

اما بدیهی است که رویکرد خوابگاه ممکن است برای همه مناسب نباشد و برخی از افراد اتاق های یک نفره یا اشتراک با تنها 1 هم اتاقی را ترجیح می دهند. یکی دیگر از رویکردهای جایگزین، اقامت دانش آموزان با خانواده های میزبان در شهر محلی است. زندگی با خانواده های میزبان می تواند تجربه خوبی باشد زیرا بازیکنان می توانند مهارت های زبان خارجی خود را سریعتر بهبود بخشند و خود را در سبک زندگی ملی غرق کنند.

شرح محل اقامت را که تقریباً همیشه در دفترچه هر آکادمی برجسته شده است، به دقت مطالعه کنید. پردیس آکادمی فوتبال میشل هیدالگو در کن (فرانسه) دارای 110 اتاق است. به طور پیش فرض، همه برای دو نفر هستند، اما با پرداخت هزینه اضافی، بازیکن می تواند در یک اتاق یک نفره اقامت کند.

رژیم غذایی
در مورد وعده های غذایی، اکثر آکادمی ها 3 وعده غذایی در روز و میان وعده ها را در طول روز یا بین جلسات تمرین ارائه می دهند. به عنوان یک قاعده، این یک بوفه با منوی متنوع است، به طوری که بازیکنان می توانند غذای مورد علاقه خود را انتخاب کنند. بنابراین، آکادمی ها به این واقعیت احترام می گذارند که مسلمانان ممکن است گوشت خوک نخورند و شخص دیگری ممکن است آلرژی داشته باشد.

دوم در محل آکادمی غذاهای مدیترانه ای با غذاهای دریایی تازه در شعبه های آکادمی فوتبال برتر فوتبال جهانی در پرتغال، اسپانیا و یونان غالب است. اگر انگلستان یا ایالات متحده باشد، غذاهای تلفیقی وجود دارد.

اما در هر صورت، آکادمی های خوب بر اهمیت تغذیه صحیح برای عملکرد ورزشی تاکید می کنند، بنابراین رژیم غذایی همیشه برای ارائه وعده های غذایی سالم با تمام ویتامین ها و مواد معدنی لازم طراحی شده است.

حفاظت و ایمنی کودک

حفاظت و ایمنی از کودکان جنبه مهمی در آکادمی‌های فوتبال است که والدین، مقامات فوتبال و دولت‌ها به درستی به آن توجه فزاینده‌ای دارند. به ویژه در مواردی که یک بازیکن جوان به آکادمی خارج از کشور می رود، جایی که قوانین و فرهنگ کاملاً متفاوت است، مهم است. مدیران آکادمی های خوب این نگرانی ها را به خوبی درک می کنند و با همه بچه ها مانند یک «خانواده» رفتار می کنند. تعداد شرکت کنندگان در برخی از آکادمی ها عمدا محدود است، به طوری که بازیکنان به عنوان یک خانواده زندگی و تحصیل می کنند.

اندازه آکادمی هر چه باشد، اقدامات ایمنی کلیدی که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

(الف) نظارت داخلی 24 ساعته بر کودکان

یک اصل را باید در نظر گرفت؛ کنترل کیفیت تنها زمانی امکان پذیر است که بیش از 10 کودک برای هر مربی وجود نداشته باشد، به خصوص برای کودکان بین 10 تا 16 سال. همیشه نسبت کارکنان به دانش آموز را بررسی کنید.

(ب) آیین نامه رفتار

همه آکادمی ها قوانین داخلی (کد) رفتاری برای دانشجویان دارند. اینها معمولاً شامل قوانینی است که دانش آموزان را از ترک آکادمی بدون اجازه، سیگار کشیدن یا مصرف مواد مخدر منع می کند، مقررات منع رفت و آمد برای اجرای برنامه خواب سالم و الزامات پیروی از دستورالعمل های معلم در صورتی که گروه خارج از آکادمی باشد و غیره.

ج) نظارت خارجی

پردیس آکادمی باید دارای خدمات امنیتی از جمله دوربین ها، پست های امنیتی در ورودی و بازرسی از محل در طول روز باشد.

(د) خدمات سلامت جسمانی

در طول سال نمی توان از آسیب ها و بیماری ها جلوگیری کرد و مدیریت آکادمی با استفاده از تجربیات فوتبالی خود باید اقدامات لازم را از قبل با استخدام کادر پزشکی مختلف از جمله پزشکان عمومی و حتی گاهی تیم های متخصص انجام دهد. اگر بازیکنی نیاز به اعزام به بیمارستان داشته باشد، تمام هزینه ها باید توسط بیمه تامین شود. بررسی کنید که در قیمت ذکر شده لحاظ شده باشد، زیرا در برخی کشورها، به ویژه ایالات متحده آمریکا، می‌تواند بسیار گران قیمت باشد.

(ه) حمایت از سلامت روان

علاوه بر این، در صورتی که دانش‌آموزان در اثر بیماری‌های خانگی یا استرس‌هایی که در یک محیط رقابتی شدید اجتناب‌ناپذیر است، رنج ببرند، همیشه باید روان‌شناسان کودک در آکادمی‌ها حضور داشته باشند.

(و) الزامات مقامات فوتبال

همانطور که در بخش ششم بحث شد، همه دارندگان نشان مربیگری یوفا به عنوان بخشی از دوره های خود، آموزش هایی را در مورد حفاظت از کودکان و ایمنی دریافت کرده اند. بنابراین، اعتبار کادر مربیگری را بررسی کنید.

(ز) الزامات دولت

در برخی از کشورها، دولت الزامات بیشتری برای حفاظت از کودکان و ایمنی وضع کرده است. به عنوان مثال، در انگلستان، آکادمی های فوتبال تحت بازرسی OFSTED (تنظیم کننده ملی مدارس) هستند و باید یک طرح مکتوب و تایید شده حفاظت از کودکان در محل داشته باشند.

به طور کلی، از پرسیدن سؤالات در مورد سیاست های ایمنی و امنیتی آکادمی نترسید، می توانید از مدیران یا دانشجویان سابق بپرسید یا قبل از ثبت نام، ملاقاتی را ترتیب دهید.

سیزدهم. فرآیند درخواست

بهترین آکادمی‌های فوتبال از دانش‌آموز می‌خواهند که یک رزومه فوتبال و کلیپ‌های ویدیویی از بازی‌های خود ارائه دهند. در آکادمی های دیگر انتخاب سخت تر است، آنها ورزشکاران را فقط در صورتی دعوت می کنند که یک آزمون فوتبال را با موفقیت پشت سر بگذارند. چنین آزمایشاتی در اردوهای کوتاه مدت فوتبال (اغلب در تابستان، قبل از شروع فصل) یا به طور جداگانه (تاریخ های مختلف در طول سال) انجام می شود. به عنوان مثال، آکادمی فوتبال ICEF در فرانسه (Evian) همیشه به این رویکرد برای برنامه 10 ماهه اقامتی خود پایبند است.

این فرآیند انتخاب دقیق ممکن است به نظر می رسد که حلقه های زیادی را طی کنید. در واقع، تولید ویدیوهای با کیفیت خوب می تواند شامل مقداری دردسر و هزینه باشد. با این حال، بهترین آکادمی ها این کار را به یک دلیل بسیار خوب انجام می دهند. آنها از روی تجربه می‌دانند که بازیکنان جوان تنها در صورتی پیشرفت می‌کنند که با افراد دیگری با سطح مشابهی از توانایی، انگیزه و جاه‌طلبی در فوتبال بازی کنند.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید