چرا باید فوتسال را امتحان کنید | درفک البرز

برای افزایش سرعت آماده هستید؟ از فوتسال برای تقویت مهارت های همه جانبه تیم خود، تفکر سریع و توانایی بازی در نقاط تنگ استفاده کنید.

برخی از بهترین فوتبالیست‌های جهان ابتدا مهارت‌های خود را از طریق فوتسال ساختند، فرمت سریع 5v5 که در نوع خود به عنوان یک بازی شناخته می‌شود.

برای اینکه بفهمیم چرا این فرمت به ستاره‌هایی مانند رونالدینیو و مسی تبدیل شده است، همه اقدامات را در یک بازی 20 دقیقه‌ای 5 در 5 در زمینی به ابعاد 30 در 20 متر توسط U9s برشمردیم. قوانین عادی فوتسال اعمال می شد و 50 درصد اوقات توپ در بازی بود.

در اینجا ظاهر بازی به شرح زیر است:

اینفوگرافیک برخی از فواید فوتسال را نشان می دهد. مانند بازیکنانی که شانس بیشتری برای مهار و حرکت با توپ دارند.
خلاصه ای از بازی فوتسال که رصد کردیم.
آنچه که اعداد به ما می گویند

در طول بازی، 495 لمس توپ وجود داشت. 155 لمس بیشتر نسبت به یک بازی 3 در 3 که ما آنالیز کردیم (جایی که توپ نیز به مدت ده دقیقه در بازی بود) و 33 لمس بیشتر از یک بازی 7 در 7 (حتی اگر توپ یک دقیقه بیشتر در بازی 7 به 7 می چرخید). برای سرعت، این را نمی توان شکست داد.

هر بازیکن فرصت کافی برای تمرین مهارت های حمله و دفاع، به ویژه حرکت با توپ، دریافت، پاس دادن، به چالش کشیدن و قطع کردن داشت.

دروازه بان ها به طور متوسط ​​10 بار شانس پاس از دستان خود را داشتند. این بیشترین اتفاق در سه فرمت بررسی شده بود. آنها همچنین میانگین قابل توجهی از 9 شوت برای سیو داشتند، با تعادل خوبی از حرکات سوئیپر و موقعیت های 1v1.

معایب 5v5؟ اقدامات کمتر به ازای هر بازیکن نسبت به فرمت 3v3 با ابعاد کوچکتر و هیچ فرصتی برای دروازه بان ها برای حرکت با توپ وجود ندارد. تعداد توپ های ضربدری و هوایی کمتر از 7 در 7 نیز وجود داشت.

چیزهایی که باید در نظر گرفته شود

به یاد داشته باشید، بازی ما  در زمین 30×20 متر بررسی شد. اگر اندازه این ناحیه را تغییر دهید، شروع به مشاهده مهارت های مختلف خواهید کرد.

آیا می خواهید روی رهگیری ها، چالش ها و موقعیت های 1v1 کار کنید؟ یک زمین کوچکتر را امتحان کنید تا نقاط تنگ را حتی تنگ تر کنید. از طرف دیگر، زمین بزرگتر می تواند به ضربه زدن و حرکت با توپ در فواصل طولانی کمک کند.

و این تنها اندازه کل زمین نیست که مهم است. به فضای هر بازیکن فکر کنید. کار کردن با ناحیه نسبی زمین (RPA) می تواند مفید باشد. به سادگی طول زمین را در عرض آن ضرب کنید و نتیجه را بر تعداد کل بازیکنان تقسیم کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید