کانون توجه: پرس کردن در فوتبال | درفک البرز

ما بررسی می کنیم که پرس کردن در فوتبال چیست، چرا اهمیت دارد و چگونه می توانید به تیم خود در توسعه این مهارت ضروری کمک کنید.

تئوری

پرسینگ زمانی است که بر بازیکن یا تیمی که توپ را در اختیار دارد فشار وارد می شود. این مهارتی است که در تمام قسمت‌های زمین استفاده می‌شود – با هدف به دست آوردن توپ، دیکته کردن بازی یا به تاخیر انداختن حریف.

فشار و  پرس کردن در همه سطوح نیز اتفاق می افتد. خواه بازی در یک پارک محلی باشد یا زیر طاق نمادین ومبلی. مطمئناً، تیم‌های  ما برنامه‌های بازی بسیار پیچیده‌ای دارند – برنامه‌هایی که به شدت با برنامه‌های بازی پایه متفاوت است. اما این خوب است. فشار و پرس کردن در فوتبال به طرق مختلف ظاهر می شود و در طول سنین و مراحل رشد کاملاً متفاوت به نظر می رسد.

پرسینگ می تواند زمانی باشد که:

یک بازیکن در سنین ابتدایی به سادگی تمایل و اشتیاق خود را برای دویدن به دنبال حریفی که روی توپ است نشان می دهد
یک بازیکن به یک “ماشه” مانند اولین لمس بد یا پاس ضعیف واکنش نشان می دهد که نشان می دهد شانسی برای به دست آوردن مالکیت توپ وجود دارد.
بازیکن توپ را از دست می دهد اما فوراً روی حریف خود فشار وارد می کند (رویکردی به نام “ضد پرسینگ”)
یک تیم حرکات خود را برای اعمال فشار، قابل پیش بینی کردن بازی و در نهایت برنده شدن توپ را هماهنگ می کند.

فشار و پرس کردن در فوتبال:
تمرین

در اینجا سه ​​ایده وجود دارد که می توانید از آنها برای کمک به بازیکنان خود برای توسعه مهارت های پرسینگ خود استفاده کنید.

1. بازیکنان را تشویق به اسکن کنید

برای پرس موثر، بازیکنان باید بدانند چه زمانی باید فشار وارد کنند. این بدان معنی است که آنها باید بتوانند محرک های مربوطه را شناسایی کنند. بنابراین، برای کمک به تیم خود در شناسایی مواردی مانند پاس نادرست یا ضربه اول شل، آنها را تشویق کنید تا زمین را اسکن کنند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تصویر بزرگ‌تر را ببینند و ببینند چه اتفاقی در حال رخ دادن است – که از تصمیم‌های آگاهانه پشتیبانی می‌کند.

اگر با بازیکنان سنین ابتدایی کار می کنید، از آنها بخواهید سرشان را بالا نگه دارند و به اطراف نگاه کنند.

2. آنها را به چالش بکشید تا به سرعت توپ را پس بگیرند

اینکه بتوانید توپ را به سرعت از حریف پس بگیرید، مزیت بزرگی به شما می دهد. به بیان ساده، تبدیل سریع دفاع به حمله به تیم شما فرصت زیادی برای استفاده از فضا و به ثمر رساندن گل می دهد.

برای تشویق به پرس فوری، سعی کنید بازیکنان خود را به چالش بکشید تا در عرض پنج ثانیه پس از از دست دادن توپ، توپ را پس بگیرند. در جلسات تمرینی، اگر آنها این کار را با موفقیت انجام دادند و تیمشان از ضد حمله گل زد، به جای یک گل، سه گل به آنها پاداش دهید. این یک انگیزه برای به دست آوردن سریع مالکیت است.

3. ایجاد ارتباط و تفاهم

در حالی که یک بازیکن می‌تواند برود و حریف را پرس کند، زمانی که هم تیمی‌ها سیگنال‌های مشابهی را بخوانند و واکنش نشان دهند بسیار مؤثرتر است. بنابراین، برای تیم شما مهم است که نقش همه را بفهمند و با هم کار کنند.

به عنوان مثال – در حالی که عالی خواهد بود – اولین بازیکنی که پرس می کند ممکن است توپ را پس نگیرد. به خصوص اگر در مقابل بازیکنان بسیار تکنیکی قرار بگیرید. بنابراین، نحوه حمایت هم تیمی های آنها در پشت بسیار مهم است. اگر آنها به خوبی ترکیب شوند، می تواند به این معنی باشد که پس از چند بار فشار فردی توپ را برده یا قطع می کند.

برای حمایت از یک پرس، بازیکنان باید نحوه پوشش و تعادل را بدانند. همچنین برای آنها مهم است که بدانند نقش آنها چگونه ممکن است در سه نقش فشار، پوشش و تعادل تغییر کند. داشتن مهارت های ارتباطی خوب می تواند به حل این چالش کمک کند.

برای کمک به تیم خود در این زمینه، آنها را در بازی های کوچک مانند یک 3v3 شروع کنید. این یک محیط راحت‌تر را برای صحبت بازیکنان فراهم می‌کند و می‌تواند به تشویق حس ارتباط کمک کند. با تعداد بازیکنان کمتری در زمین، همچنین فضای بیشتری برای استفاده تیم روی توپ وجود خواهد داشت – این امر مهم‌تر است که تیم دیگر با هم کار کنند تا از سازماندهی آنها هنگام پرس اطمینان حاصل شود.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید