مربیان فوتبال پایه چگونه می توانند به تیم های خود کمک کنند تا از لحاظ بدنی عملکرد بهتری داشته باشند؟

مربیان فوتبال پایه چگونه می توانند به تیم های خود کمک کنند تا از لحاظ بدنی عملکرد بهتری داشته باشند؟

همانطور که بازیکنان جوان در گروه های سنی حرکت می کنند، جنبه فیزیکی بازی شروع  می شود. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که مربیان چگونه می توانند به بازیکنان خود برای داشتن عملکرد بدنی بیشتر کمک کنند.

اغلب در فوتبال جوانان اتفاق می‌افتد که تیم‌ها در بخش فنی بازی مهارت دارند، اما وقتی با تیمی از نظر بدنی پیشرفته‌تر روبرو می‌شوند، ناتوان می‌شوند.

در سطح فوتبال پایه، این فیزیک بدنی اضافی می تواند به راحتی شکاف بین توانایی های فنی دو تیم را کاهش دهد. بنابراین بررسی راه‌هایی که شما به‌عنوان یک مربی می‌توانید به بازیکنانتان کمک کنید تا جنبه فیزیکی بازی‌شان را توسعه دهند، می‌تواند بسیار مهم باشد.

لینک مرتبط: تست های بدنسازی و آمادگی جسمانی بازیکنان حرفه ای فوتبال (تمرینات بدنسازی بازیکنان فوتبال)

فعالیت های متمرکز در آموزش:

تمرکز بر طیف وسیعی از فعالیت‌ها در تمرینات که بر رشد فیزیکی بازیکنان تمرکز دارد، می‌تواند راه خوبی برای مربیان برای حل این مشکل باشد. نکته کلیدی این است که فعالیت های گفته شده را به شیوه ای سرگرم کننده ارائه دهید تا بازیکنان احساس نکنند که خیلی سخت کار می کنند.

در اینجا چند نکته در مورد نحوه انجام این کار وجود دارد:

تعداد زیادی بازی در زمین های کوچک – حتی ممکن است بخواهید آن را طوری بسازید که یک تیم تعداد بازیکنان بیشتری نسبت به دیگری داشته باشد تا برخوردهای فیزیکی بیشتر، چالش های 50/50 و غیره ایجاد کند.
برای تقویت سرعت، چابکی و قدرت آن‌ها، سرگرمی‌هایی را در فعالیت‌های تماسی ایجاد کنید، مانند گرفتن کاور از پشت بازیکن یا لمس بازیکن، تمرین گرگ همراه باتوپ از یک سمت به سمت دیگر.

همچنین جلسات قدرت، چابکی و سرعت زیادی در وبلاگ آکادمی فوتبال درفک البرز وجود دارد که به بازیکنان کمک می کند تا به پتانسیل خود دست یابند.

حرکات فعال سازی برای ایجاد گرم کردن اجزای فیزیکی
1 به 1 محافظت از توپ با استفاده از قدرت هسته

بگذارید به طور طبیعی رشد کند
این بحث وجود دارد که بازیکنان این توانایی بدنی را به طور طبیعی در طول زمان توسعه می دهند و نباید به آنها اجبار کرد، به خصوص در سنین پایین.

این دانش عمومی است که جوانان با سرعت های متفاوتی رشد می کنند، بنابراین در جایی که برخی از بازیکنان شما ممکن است از نظر بدنی توانایی بیشتری داشته باشند، هم تیمی هایشان ممکن است کمی عقب باشند. گاهی اوقات دادن زمان به بازیکنان و اجازه دادن به آنها برای بازی کردن فوتبال می تواند بهترین راه برای انجام کارها باشد.

ورزش های دیگر را برای انجام دادن بازیکنان فوتبال پایه تشویق کنید

تشویق بازیکنان خود به انجام ورزش های مختلف به دور از فوتبال می تواند بسیار مفید باشد. ورزش هایی مانند بوکس بدیهی است که به دلیل موقعیت های تماسی که نمی توان از آنها اجتناب کرد، توانایی بازیکن را برای داشتن قابلیت بدنی بیشتر در بازی ها افزایش می دهد.

علاوه بر این، به تقویت اعتماد به نفس آنها هنگام درگیر شدن در جنبه های تماسی/فیزیکی ورزش کمک می کند. برای مثال، در فوتبال رایج است که بازیکنان جوان از ترس آسیب دیدن از چالش‌ها دوری می‌کنند، بنابراین قرار گرفتن بیشتر در معرض این نوع موقعیت‌ها در ورزش‌های دیگر فقط می‌تواند کمک کند.

سایر ورزش‌های غیر تماسی مانند شنا، دو و میدانی و تنیس می‌توانند به رشد فیزیکی بازیکنان به روشی کمی متفاوت کمک کنند. فعالیت منظم در این ورزش ها به رشد و ساخت ماهیچه های کلیدی در سراسر بدن کمک می کند که هنگام بازی فوتبال استفاده می شود.

 

خلاصه
به عنوان یک مربی، عاقلانه است که به هر دو طرف این موضوع نگاه کنید و از هر یک امتیاز بگیرید. اولاً، مهم است که بپذیریم که برخی از بازیکنان فقط باید وقت خود را در مورد جنبه فیزیکی بازی صرف کنند.

از طرف دیگر، بهترین بازیکنان تیم شما در حال حاضر ممکن است لزوماً در چند سال آینده بهترین بازیکنان نباشند زیرا بازیکنان کمتر توسعه یافته از لحاظ بدنی شروع به جبران می کنند و در سال های آینده شرایط بدنی یکسانی خواهند داشت. بنابراین برای مربیان مهم است که از هر بازیکن در هر کجای سفر فوتبالی خود حمایت کنند.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید