مفهوم تاکتیکی تور تهاجمی در فوتبال| درفک البرز

مفهوم تاکتیکی تور تهاجمی برگرفته از ایده تاکتیکی ATTACKING NET می باشد که جسی مارش مربی کنونی لیدزیونایتد آن را به عنوان یکی از قوی ترین گزینه ها برای پیوند زدن بازی تهاجمی مسلط، اجرای تاکتیک های پاسکاری ترکیبی و تولید ضدفشار سریع و متمرکز معرفی می کند.

مواردی که برای اجرای تاکتیک تور تهاجمی باید توجه شود:

از نقطه نظر تعریف: به هندسه چند ضلعی بازیکنان تیم در فاز حمله در تمام جهات و زنجیره و نخ های ارتباطی آنها با
یکدیگر تور تهاجمی گفته می شود، سه عنصر اساسی در طراحی یک تور تهاجمی دخیل هستند. اضلاع. مثلثات. گره ها.
میزان اضلاع بیرونی و مثلث های درونی هر تور تهاجمی، با اثربخشی آن رابطه  مستقیم دارد.

علاوه بر این ما بازیکنان داخلی را نیز به عنوان گره های اصلی تور در اختیار داریم. یک تور تهاجمی باید از نظر تعداد گره مورد نظر محاسبه شود. زیرا گره های کمتر با آسیب پذیری بیشتر در ارتباط مستقیم است.

برای درک بیشتر موضوع، نمودار شماره یک را بررسی کنید. این نمودار یک تور تهاجمی با هشت ضلع، ده مثلث داخلی و دو گره اصلی می باشد. پایه اجرایی این تور تهاجمی آرایش 2- 2- 2- 4 است. اکنون نمودار شماره دو را مشاهده کنید.
اینجا ما یک آرایش پایه متفاوت یعنی 3-4-3 را داریم. و باز هم هشت ضلع، ده مثلث داخلی و دو گره اصلی را جلوی خود
می بینیم. اما اینجا یک تفاوت اصلی وجود دارد: در نمودار شماره یک گره ها در عرض یکدیگر بافته شده و  در نمودار شماره دو ما بافتن گره ها را در طول یکدیگر مشاهده می کنیم.
این نشان میدهد که چقدر طراحی مناسب سه عنصر اساسی یک تور تهاجمی با نوع فوتبال شما، جهت گیری  اصلی بازی شما ارتباط مستقیم دارد.

نکته طلایی در تاکتیک تور تهاجمی:

مرحله پس از طراحی قالب اصلی تور تهاجمی چیست؟ اینکه شما به تعدادی ترکیب های کوچک درون تور که همان مثلثات هستند دسترسی پیدا کرده- اید. از نظر جسی مارش به عنوان طراح این ساختمان تاکتیکی، تمرین  مداوم کارهای تهاجمی مخصوصا در  مرحله پیشرفت توپ، یکی از موضوعات  ویژه ای است که باید از طریق این ترکیب های کوچک در جلسات انجام
شود. هارمونی و هماهنگی جمعی نهایی از جاده این هماهنگی های درون ساختاری رشد پیدا می کند.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید