8 نکته برای پیشرفت به عنوان یک مربی پایه فوتبال | درفک البرز

8 نکته برای پیشرفت به عنوان یک مربی پایه
مهم نیست که چه مدت مربیگری می کنید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم خود و بازیکنانتان را به سطح بعدی برسانید.

در این مقاله، ما به هشت روشی که می توانید به عنوان یک مربی پایه فوتبال پیشرفت کنید، نگاهی می اندازیم.

1) جلسات خود را در فوتبال برنامه ریزی کنید:

وقت شما با بازیکنانتان ارزشمند است، بنابراین مطمئن شوید که برای هر جلسه برنامه ریزی می کنید تا مطمئن شوید که وقتتان برای اجرا، انتقال به بخش های مختلف جلسه و غیره تلف نمی شود.

جلسات شما باید ساختاری داشته باشند (گرم کردن، مهارت ها، بازی های کوچک و غیره) و در حالت ایده آل، یک موضوع، به عنوان مثال. پرس کردن، حرکت در یک سوم، ضد حمله، و غیره. حتی مواردی مانند  آب خوردن و دوره های سرد کردن باید در نظر گرفته شود تا اطمینان حاصل شود که از زمان خود بهترین استفاده را می کنید.

 

2) برای درک بازیکنان فوتبال خود تلاش کنید:

ارتباطات به هر دو صورت انجام می شود و یک مربی خوب فوتبال پایه می تواند بازیکنان خود را به عنوان فردی و همچنین به عنوان یک تیم درک کند. بازیکنان – به ویژه کودکان – سبک های یادگیری، انگیزه ها، و البته نقاط قوت و ضعف متفاوتی دارند، بنابراین شما باید تلاش کنید تا رویکرد خود را به تمرین بر اساس آن تنظیم کنید.

3) سایر مربیان فوتبال را مشاهده کنید:

چه برای شش ماه یا بیست سال مربیگری کرده باشید، همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد. هیچ راهی برای انجام این کار بهتر از دنبال و انتخاب مربیان موفق دیگر وجود ندارد – مربیانی با تجربه بیشتر، مربیانی که در موقعیت های مشابه شما قرار دارند، حتی مربیان تیم های رقیب. اگر با مشکل خاصی روبرو هستید، به احتمال زیاد اولین نفر نیستید. هر جا ممکن است به مربیان دیگر صحبت کنید، مشاهده کنید و گوش دهید.

4) جلسات تمرینی خود را در فوتبال پیشرفت دهید:

یک راه خوب برای توسعه درک بازیکنان از اهداف شما، و معرفی شیوه های چالش برانگیزتر، این است که مطمئن شوید که در حال پیشرفت در جلسات تمرینی خود هستید.

به عنوان مثال، چندین توپ را در یک جلسه پاس وارد کنید. این به بازیکنان کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری را بهبود بخشند، به آن‌ها اجازه می‌دهد در یک محیط تحت فشار مشابه وضعیت روز مسابقه بازی کنند، و همچنین هیجان بیشتری را اضافه می‌کند که به لذت‌بخش بودن جلسات تمرین برای بازیکنان کمک می‌کند.

 

5) از پیشرفت فنی بازیکنان فوتبال خود حمایت کنید:

اگر بازیکنان شما سطح توانایی فنی لازم برای اجرای آنچه از آنها می‌خواهید را نداشته باشند، نه تنها می‌تواند پیشرفت فرد را ناامید و متوقف کند، بلکه رشد کل تیم را نیز متوقف می‌کند، زیرا جلسه ممکن است شکست بخورد.

این به نفع شماست که مطمئن شوید بازیکنان شما مهارت های فنی خود را دور از زمین تمرین تقویت می کنند، زیرا هرچه بازیکنان شما در اصول فنی ورزش بهتر باشند، زمان کمتری را برای اصلاح رفتار در تمرین تلف خواهید کرد.

 

6) خودتان را به عنوان مربی فوتبال ارزیابی کنید:

ممکن است تمرینات فوتبال مختلفی را در کتاب های مربیگری فوتبال تماشا و مطالعه کرده باشید و مربیان را در محافل خود مشاهده کرده باشید، اما در مورد سبک مربیگری خود چه می دانید؟ مانند هر کار دیگری، بهترین راه برای پیشرفت این است که بفهمید در حال حاضر کجا هستید.

جلسات تمرینی خود را ضبط کنید، مراقب خود باشید. آیا سبک مربیگری خاصی وجود دارد که می خواهید از آن الگوبرداری کنید؟ مربی خاصی که شما آنرا تحسین می کنید؟ چه چیزی به علامت ضربه می زند؟ چه چیزی ندارد؟ مراقب باشید که بازیکنانتان چگونه به دستورات شما واکنش نشان می دهند – آیا آنها می فهمند که از آنها چه می خواهید؟ آیا وقتی شما در حال صحبت هستید گوش می دهند؟

یک قانون کلی برای مربیان فوتبال این است که پس از هر جلسه تمرین فوتبال به طور منظم از خود بپرسید:

1) چه چیزی خوب پیش رفت؟
2) چه چیزی را می توانم بهبود بخشم؟
3) دفعه بعد چه کاری متفاوت انجام می دهم؟

7) برای فصل فوتبالی خود چشم اندازی داشته باشید:

البته، این می تواند شامل تعیین اهدافی مانند موقعیت و اهداف لیگ باشد، اما همچنین باید به یاد داشته باشید که روی معیارهای کمی موفقیت کمتر تمرکز کنید، مانند «کار برای بهبود شکل تیم خود» یا توسعه فلسفه تیم/باشگاه.

8) مطمئن شوید که بازیکنان فوتبال شما سرگرم هستند:

همانطور که مارتین هانتر، مشارکت‌کننده دوره مجوز UEFA می‌گوید، اگر بازیکنان شما وقتی از زمین تمرین بیرون می‌آیند لبخند نمی‌زنند و عرق نمی‌کنند، کار اشتباهی انجام می‌دهید. بچه ها فوتبال بازی می کنند چون از آن لذت می برند. اطمینان حاصل کنید که تعادل مناسبی بین یک محیط رقابتی و فضایی برای ابراز وجود آنها فراهم می‌کنید و جلسات خود را تازه نگه می‌دارید – بازیکنان شما به خاطر آن از شما تشکر خواهند کرد.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید