شماره 8 در فوتبال: تاکتیک های فوتبال

شماره 8 در فوتبال: تاکتیک های فوتبال

عدد 8 در فوتبال چیست؟

شماره 8 یک هافبک میانی است که به طور سنتی به عنوان بازیکن باکس به باکس عمل می کند و هم کارهای تهاجمی و هم دفاعی را انجام می دهد. با این حال، در بازی‌های مدرن، این نقش به گونه‌ای تکامل یافته که شامل بازی پشتیبانی از طریق کانال‌های داخلی می‌شود، به طوری که بسیاری از مسابقات شاهد کنترل بیشتر و فوتبال انتها به انتها کمتر هستند.

نقش شماره 8 در فوتبال به انرژی زیادی نیاز دارد و در هر دو مرحله حمله و دفاع بازی کمک می کند. شماره 8 می تواند در هافبک مرکزی دو نفره، به عنوان بخشی از سه هافبک در 4-3-3 یا در کنار یک الماس پشت شماره 10 عمل کند.

واژه شماره 8 در فوتبال از کجا سرچشمه می گیرد؟

این نام از استفاده اصلی از اعداد روی پیراهن بازیکنان در ترکیب اصلی می آید. در آنچه در آن زمان یک ترکیب محبوب 2-3-5 بود، پیراهن شماره 8 در موقعیت داخلی-راست در جلو پنج قرار گرفت.

با تکامل ترکیب‌ها و رایج‌تر شدن سیستم‌های دفاع چهار، پیراهن شماره 8 توسط یکی از دو هافبک میانی در 4-4-2 یا یکی از دو هافبک که جلوتر از یک پیوت در 4-3-3 می‌پوشیدند. .

مسئولیت های در اختیار یک عدد 8 چیست؟

از آنجایی که شماره 8 بیشتر در مناطق مرکزی عمل می کند، آنها وظیفه دارند دفاع را با حمله و سمت راست تیم را با سمت چپ متصل کنند. در خط میانی دو نفره، شماره 8 مسئولیت بیشتری برای اضافه کردن حضور مرکزی اضافی در زیر خط جلو با دویدن به جلو از خط میانی خواهد داشت. این حرکات اغلب فضای بین مدافعان میانی حریف را هدف قرار می دهد. شریک شماره 8 هافبک عمیق تر خواهد ماند تا جلوی دفاع چهار دفاعی محافظت کند.


در خط میانی 3نفره، شماره 8 همچنان دویدن های رو به جلو را ارائه می دهد، اما اغلب از طریق کانال های داخلی. در این ساختار، دو عدد 8 وجود دارد، به این معنی که می توان از هر کانال داخلی به طور همزمان اجرا کرد. همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، این دوهای رو به جلو تمایل دارند فضای بین دفاع کناری و مدافع میانی حریف را هدف قرار دهند.

آنها نقش کلیدی در تعویض بازی تیم ایفا می کنند. سانتر از موقعیت های خارج شده، شوت از راه دور و ترکیب در مناطق مرکزی با مهاجم یا مهاجمان. آنها ممکن است برای دریافت و کمک در مرحله آماده سازی به عمق بیفتند، اما زمانی که به عنوان بخشی از خط میانی دو نفره بازی می کنند، معمولاً فقط برای مدت کوتاهی عمق می یابند. در آن ترکیب، آنها اغلب به جلوتر برای کمک به حمله مورد نیاز هستند.

وقتی شماره 8 بخشی از خط هافبک سه نفره باشد، آنها می توانند برای مدت طولانی تری در هنگام حمایت از تیم هافبک بمانند. سپس عدد 8 دیگر به سمت عرض حرکت می کند تا شکافی را که در مرکز زمین باقی گذاشته اند پر کند و در صورت نیاز می تواند ارتفاع را برای پشتیبانی در حمله فراهم کند.

مسئولیت های خارج از مالکیت توپ یک عدد 8 در فوتبال چیست؟

شماره 8 وظیفه ردیابی دویدن های مرکزی، محافظت از دفاع و در صورت نیاز، ضد پرس تهاجمی را بر عهده دارد. وقتی به عنوان یک زوج بازی می‌کنند، باید ورزشکار، سریع، در دوئل‌های انفرادی قوی باشند و در ارسال پاس‌ها به مهاجم مرکزی حریف خوب باشند.

هنگام بازی در سه نفره مرکزی، تعداد 8 ها بیشتر از خط خارج می شوند تا پرس، دوئل، تکل و درگیر شدن با حامل توپ مقابل را انجام دهند. تک محور دفاع را نمایش می دهد و فضای پشت دو عدد 8 را پوشش می دهد.

هنگامی که بخشی از یک بلوک پایین است، شماره 8 ها نقش مهمی در جمع و جور نگه داشتن تیم و جلوگیری از نفوذ پاس های مرکزی به داخل تیم دارند. آنها در یک واحد جمع و جور در سراسر زمین می لغزند و همچنین ممکن است در صورت نیاز به مناطق وسیع فشار وارد کنند تا به قفل کردن توپ در نزدیکی خط تماس کمک کنند.

هنگام پشتیبانی از پرس بالا، اعداد 8 می توانند حریف مستقیم خود را علامت بزنند یا به صورت منطقه ای فضاهای میانی وسط را پوشش دهند. همچنین ممکن است از آنها خواسته شود که به جلو بپرند و مدافعان میانی را پرس کنند، مخصوصاً زمانی که از یک مهاجم وسط تنها حمایت می کنند.

بهترین شماره 8 ها در بازی مدرن فوتبال چه کسانی هستند؟

تونی کروس
زمانی که رئال مادرید مالکیت توپ را در اختیار دارد، کروس از هافبک مرکزی به سمت کانال داخلی سمت چپ می رود – اغلب عمیق تر از تک محور. در اینجا، او روی توپ می‌نشیند و به دنبال شکستن خطوط با پاس‌های رو به جلو واضح و دقیق است، در حالی که به دفاع چپ اجازه می‌دهد به جلو حرکت کند و بر وینگر چپ همپوشانی داشته باشد، که داخل زمین را قطع می‌کند – همانطور که کریستیانو رونالدو قبلاً انجام می‌داد و وینیسیوس جونیور اکنون انجام می‌دهد. برای تهدید دروازه حریف.

لوکا مودریچ

مودریچ با حرکات، دامنه پاس‌ها و توانایی برقراری ارتباط با هم تیمی‌ها در بخش‌های مختلف زمین، کنترل بازی‌ها را به رئال مادرید داده است. او از توانایی استثنایی خود برای پاس‌کاری برای تعویض بازی، شکستن خطوط در مرکز یا حرکت دادن توپ روی یا اطراف مدافعان میانی حریف استفاده می‌کند تا یکی از هم تیمی‌هایش را پیدا کند که به محوطه جریمه می‌رود.

جردن هندرسون
هندرسون یک هافبک باکس به باکس است که توانایی فنی خوبی دارد و میزان کاری دارد که تعداد کمی از حریفان می توانند با آن برابری کنند. او برای حمایت از حملات دویدن های نفوذی انجام می دهد، اما همچنین پوشش دفاعی را در زیر مدافع راست تهاجمی لیورپول، ترنت الکساندر-آرنولد فراهم می کند و به سمت راست حرکت می کند.

سمت هافبک وقتی مو صلاح از کناره حرکت می کند. هندرسون همچنین به‌طور تهاجمی ضدپرس می‌کند، دویدن‌های حریف را در هنگام انتقال دنبال می‌کند و دویدن‌های خارج از توپ را در قسمت بیرونی در سمت راست، یا بین دفاع چپ مخالف و دفاع میانی چپ انجام می‌دهد.

کدام بازیکنان دیگر شماره 8 باکیفیتی در فوتبال بوده اند؟

آندرس اینیستا، بارسلونا
ژاوی، بارسلونا
استیون جرارد، لیورپول
فرانک لمپارد، چلسی

مزایای بازی با عدد 8 در فوتبال چیست؟

دویدن های سنتی باکس به باکس می توانند یک تیم را به جلو سوق دهند، یک بازیکن اضافی را به حمله اضافه کنند و نیروهای دفاعی را به عقب برگردانند تا به هدف خود نزدیک شوند. این کار باعث اضافه بار و فشار به مدافعان حریف می شود و همچنین فضایی بین خطوط برای هدف قرار دادن هم تیمی ها ایجاد می کند. در همین حال، یک حرکت به جلو با تاخیر از شماره 8، می تواند این فضا را در مقابل دفاع حریف برای کات بک یا مرحله دوم حمله هدف قرار دهد.

هنگامی که به عنوان بخشی از خط میانی سه نفره بازی می کنید، موقعیت شماره 8 در کانال داخلی می تواند شانس تیم را برای سوار شدن بر توپ بین خطوط افزایش دهد. این به نوبه خود شانس شکست آنها از خط دفاعی حریف را افزایش می دهد. بازی با دو عدد 8 به عنوان بخشی از هافبک سه نفره می تواند یک هافبک میانی حریف دو هافبک را اضافه بار کند و به تیم ها یک بازیکن آزاد بدهد تا در مناطق مرکزی بازی کنند.

مضرات بازی با شماره 8 چیست؟

نقش شماره 8 خروجی فیزیکی بالایی می طلبد. اگر این حفظ نشود، اثربخشی بازیکن و تیم ممکن است به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

با توجه به اینکه فوتبال اکنون کنترل‌ شده تر است و سبک انتها به انتها کمتر است، فضا برای دویدن باکس به باکس همیشه در دسترس نیست. در نتیجه، این نقش به طور فزاینده ای به کیفیت فنی بالاتری نیاز دارد و هافبک های مرکزی اکنون باید در مناطق مرکزی فشرده ترکیب شوند. بنابراین، اگر شماره 8 از کیفیت کافی برخوردار نباشد، تیم می تواند آسیب ببیند.

دویدن های رو به جلو غالباً غریزی از عدد 8 می تواند فضای مرکزی را برای حریفان ایجاد کند تا در هنگام انتقال از آنها سوء استفاده کنند. این به ویژه زمانی که از خط میانی دو نفره استفاده می شود صادق است. فقدان بالقوه پوشش و محافظت در زیر توپ می تواند ناشی از دویدن به جلو از شماره 8 باشد.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

مدرسه فوتبال در کرج

بهترین مدرسه فوتبال در گوهردشت کرج

بهترین مدرسه فوتبال در عظیمیه کرج

بهترین مدرسه فوتبال در باغستان کرج

پاسخ دهید