قابل اعتماد بودن در فوتبال: چرا هم تیمی خوب بودن شما را به بازیکنی قوی تر تبدیل می کند؟

اگر عضو یک تیم هستید، هر تیمی، یکی از با ارزش ترین ویژگی هایی که می توانید داشته باشید قابل اعتماد بودن است. این هم در مورد بازی فوتبال و هم برای هر جنبه دیگری از زندگی صدق می کند.

قابل اعتماد بودن بخش فوق العاده مهمی از هم تیمی خوب بودن است. وقتی به شما اعتماد می شود، می توانید روابط قوی ایجاد کنید، و نه تنها اوضاع را برای اطرافیانتان بهتر می کند، بلکه باعث می شود در فوتبال بهتر شوید و به توانایی هایتان اعتماد بیشتری داشته باشید.
یک لحظه به تیم فوتبال فعلی خود فکر کنید، آیا می توانید یک هم تیمی را نام ببرید که از نظر شما قابل اعتماد باشد؟ کسی که هم در زمین و هم در خارج از زمین بتوانید به او تکیه کنید؟ کسی که به تیم متعهد است و برای جمع تلاش می کند؟ آیا این شخص را یک هم تیمی خوب می نامید؟ آیا فکر می کنید که هم تیمی خوب بودن آنها باعث می شود فوتبالیست بهتری شوند؟

چرا قابل اعتماد بودن برای یک بازیکن خوب فوتبال ضروری است:

این مطلب شامل موارد زیر است:

هم تیمی خوب بودن یعنی قابل اعتماد بودن

امانت داری در فوتبال چگونه به نظر می رسد

چه اتفاقی برای یک تیم فوتبال می افتد وقتی اعتماد وجود ندارد؟

محیط اعتماد منجر به رشد و موفقیت می شود

قابل اعتماد بودن شما را متمایز می کند و از شما بازیکن قوی تری می سازد

اگر می خواهید نخبه باشید و در سطوح بالا بازی کنید، قابل اعتماد بودن مهم است

ایجاد اعتماد و هم تیمی خوب بودن

بهترین مدرسه فوتبال کرج

هم تیمی خوب بودن یعنی قابل اعتماد بودن

اگر فوتبال بازی می کنید، نه تنها یک بازیکن فوتبال هستید، بلکه یک هم تیمی هستید. و هم تیمی خوب بودن می تواند گاهی کار سختی باشد. بازیکنان اغلب دارای شخصیت های متضاد، ارزش ها و اهداف متضاد و به طور کلی تفاوت هایی هستند. تفاوت ها ممکن است شما را از دوست صمیمی با یک نفر باز دارد، اما مانع از ایجاد روابط محکم، هم تیمی خوب بودن و کمک به ایجاد یک فرهنگ قوی با هم بودن تیم نمی شود.

قابلیت اعتماد یک مهارت رابطه ای است، به این معنی که روشی برای توصیف نحوه تعامل افراد با یکدیگر است. هر بازیکن فوتبال دارای مهارت های متفاوتی است. آنها مهارت های عملکردی دارند (مهارت هایی که به آنها کمک می کند تا در زمین بازی اجرا کنند و خوب بازی کنند) و مهارت های ارتباطی دارند (مهارت هایی که به آنها کمک می کند تا تعامل داشته باشند و بخشی موثر از تیم باشند).

مهارت‌های رابطه‌ای برای بازیکنان فوتبال بسیار مهم است، زیرا فوتبال یک ورزش گروهی است و موفقیت تیمی بر شانه‌های داشتن یک واحد جمعی قوی و بازیکنانی با عملکرد قوی و مهارت‌های ارتباطی است.

ویژگی های یک هم تیمی قابل اعتماد در فوتبال:

قابل اعتماد بودن به این معنی است که شما هم در زمین و هم در خارج از زمین قابل اعتماد هستید. این بدان معناست که هم تیمی های شما به شما اعتماد دارند، به شما اعتماد دارند و می دانند که شما از آنها حمایت خواهید کرد. قابل اعتماد بودن به این معنی است که تیم شما می داند که شما مسئولیت پذیر، ثابت، پرتلاش و واقعی هستید. همچنین به این معنی است که شما یکپارچگی بالایی دارید – اگر بگویید که قرار است کاری را انجام دهید، می توانید شرط بندی کنید که انجام می شود.
یک فوتبالیست قابل اعتماد بودن به این معنی است که هم با هم تیمی های خود و هم مربی خود اعتماد ایجاد کرده اید. شما ثابت کرده اید که به تیم متعهد هستید و در ساختن جامعه و کار سخت برای جمع، همه جانبه هستید.
تیم‌های خوب زمانی به تیم‌های عالی تبدیل می‌شوند که اعضا آنقدر به یکدیگر اعتماد کنند که «من» را به جای «ما» تسلیم کنند.

قابل اعتماد بودن همچنین به این معنی است که شما صادق هستید، که بخش بزرگی از هم تیمی خوب بودن است. وقتی عضوی از یک تیم هستید، صداقت یک ویژگی بسیار مهم است.
با این حال، صادق بودن به هر دو صورت عمل می کند، به این معنی است که شما مسئولیت اشتباهات خود را دارید و مسئول اعمال خود هستید.
صادق بودن و مسئول دانستن یکدیگر، بخش مهمی از تیم خوب بودن است. اگر گروه بتواند خود را تنظیم کند و خود را متحد و در مسیر حرکت نگه دارد، زودتر از آنچه بود به اهداف خود خواهند رسید.

امانت داری در فوتبال چگونه به نظر می رسد:

قابل اعتماد بودن در زمین فوتبال کمی متفاوت از آن چیزی است که معمولاً وقتی به قابل اعتماد بودن فکر می کنید، است.

یعنی فوتبالیست قابل اعتماد کسی است که زحمت کشیده و از نظر روحی و جسمی آماده بازی باشد. حتی اگر در خارج از زمین فرد قابل اعتمادی باشید، اگر هم تیمی هایتان نتوانند در زمین به شما اعتماد کنند (به دلیل اینکه به تنهایی تمرین نمی کنید، آمادگی جسمانی خوبی ندارید و غیره)، نمی توانید واقعاً یک بازیکن باشید. هم تیمی قابل اعتماد
در زمین قابل اعتماد باشید زیرا در هر دو طرف توپ تاثیر زیادی روی بازی دارید. وقتی شما به طور مداوم برای گروه سخت کار می کنید، گروه برای شما سخت کار می کند. این به این دلیل است که آنها به شما اعتماد دارند و می دانند که شما در انجام کارهایی که باید برای تیم انجام دهید قابل اعتماد هستید.

بازیکنان فوتبال به هم تیمی های خود اعتماد دارند، آنها به طور طبیعی به دنبال راهنمایی و رهبری هستند. هم تیمی های قابل اعتماد، چه در یک موقعیت رهبری رسمی (با نام مستعار کاپیتان های فوتبال) چه در خارج از زمین، رهبران طبیعی هستند.
قابل اعتماد بودن به این معنی است که هم تیمی های شما به شما اعتماد دارند – یا در مهارت، یا تلاش شما، یا هر دو.
برای مثال، شما ممکن است بازیکنی با مهارت متوسط باشید، اما هم تیمی‌های شما می‌دانند که اگر اشتباهی مرتکب شوید، فوراً بهبود می‌یابید و بلافاصله به آن بازمی‌گردید. شما قابل اعتماد هستید به این معنا که انعطاف پذیر هستید و روی اشتباهات تمرکز نمی کنید. شما همیشه 110% تلاش را در لحظات بعد از یک خطا انجام می دهید تا جبران کنید.

وقتی یک هم تیمی قابل اعتماد هستید، هم تیمی هایتان بیشتر توپ را به شما پاس می دهند و به ارتباطات و راهنمایی شما در زمین گوش می دهند و برای آنها ارزش قائل هستند. آنها در شرایط فشار بالا به شما مراجعه می کنند. آنها این کارها را انجام می دهند زیرا شما را به خوبی می شناسند، می دانند که شما کار را انجام داده اید و از نظر جسمی و روحی برای اجرا آماده هستند.

در خارج از بازی ها، قابل اعتماد بودن هنوز هم بسیار تاثیرگذار است. خارج از زمین، بازیکنان قابل اعتماد را می توان همیشه روی آنها حساب کرد:
آماده تمرین باشید
در صورت تأخیر یا عدم حضور مربی به او اطلاع دهید
به تعهدات خود عمل کنید و به آنها احترام بگذارید، به قول های هم تیمی خود عمل کنید
مهربان، فراگیر و محترم باشید
نسبت به اینکه چه کسی هستند و به چه چیزی اعتقاد دارند واقعی و صادق باشند
مراقب دارایی دیگران باشید
از طریق آمادگی، اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

 

آیا شما یک هم تیمی قابل اعتماد هستید؟

هم تیمی خوب بودن و قابل اعتماد بودن، برچسب هایی نیستند که بتوانید به خودتان اختصاص دهید. اینها چیزهایی هستند که دیگران در مورد شما احساس می کنند و هویت هایی که بر اساس اعمال و گفتار شما به شما می دهند.
بنابراین، آیا فکر می کنید یک هم تیمی قابل اعتماد هستید؟ این سوالات را از خود بپرسید. اگر به هر یک از آنها پاسخ منفی دادید، ممکن است بخواهید فکر کنید و در مورد اینکه چه کاری می توانید انجام دهید تا شرایط را تغییر دهید و روی هم تیمی خوبی بودن کار کنید، فکر کنید.

آیا در یک بازی فوتبال، هم تیمی هایتان می توانند به شما اعتماد کنند:

با از دست دادن توپ، فوراً به پشت توپ برگردیم؟
تا حداکثر تلاش خود را در لحظه مناسب انجام دهید؟ (مثال – زمانی که یک توپ به خارج از محدوده می رود و باید حفظ شود)
برای بهبودی در لحظه بلافاصله پس از یک اشتباه سخت کار کنید؟
برای کمک به فرار از فشار، دویدن‌های حمایتی اولیه و حرکت خارج از توپ را انجام دهید؟
به عنوان یک “ما” و نه به عنوان “من” بازی کنیم؟
برای اینکه در روز بازی مناسب باشید و آمادگی لازم برای سرعت دویدن، ریکاوری و دوام کامل بازی را داشته باشید؟
برای علامت زدن روی دونده خود، به خصوص در یک سوم دفاعی؟
برای نشان دادن تمرکز روزانه و آماده برای یادگیری؟
حواس پرتی نباشد و در عوض مشارکت کننده مثبتی باشد؟
پشت سرشان در مورد دیگران زمزمه و صحبت نکنیم؟
عذرخواهی کنید و در مواقع لزوم پاسخگوی اعمال خود باشید؟
همیشه حقیقت را بگویید، حتی زمانی که شما را در وضعیت مطلوبی قرار نمی دهد؟
برای گروه سخت کار کنید و حداکثر تلاش خود را بکنید؟
وقتی هیچ اعتمادی وجود ندارد چه اتفاقی برای یک تیم فوتبال می افتد؟
وقتی بین بازیکنان یک تیم اعتماد وجود داشته باشد، تیم تیم بهتر و قوی تری است. وقتی اعتماد جریان دارد، هر دو قابل اعتماد بودن (قابل اعتماد بودن) و امانتداری (تکیه به دیگران) وجود دارند و با هم کار می کنند.
وقتی اعتماد وجود ندارد، تیم آسیب می بیند. همه چیز به سرعت خراب می شود و بازی آنها آسیب می بیند.
وقتی اعتماد وجود ندارد، ارتباط ضعیفی در زمین وجود دارد. بازیکنان توپ را برای خود نگه می‌دارند و به جای پاس‌های ساده، دست‌های اضافی و غیرضروری می‌زنند و مالکیت توپ را از دست می‌دهند.

توپ خیلی دور می شود. بازیکنان در انتقال از یکدیگر حمایت نمی کنند، دفاع تیمی از هم می پاشد و هیچ حمله هماهنگی وجود ندارد.

وقتی اعتمادی به یک تیم فوتبال وجود ندارد، خشم و عصبانیت و پشت سر صحبت کردن زیاد است. همه چیز کوچک می شود دسته ها به راحتی شکل می گیرند، گروه را بیشتر تقسیم می کنند و بازیکنان را منزوی می کنند. این امر اعتماد به نفس بازیکن را از بین می برد و فشار زیادی برای بازی خوب به منظور جا افتادن و پذیرفته شدن ایجاد می کند.
بازیکن فوتبال دست هایش را روی کمر می گیرد و به هم تیمی هایش نگاه می کند
وقتی یک تیم فوتبال اعتماد نداشته باشد، بازی دیگر سرگرم کننده نیست.
وقتی به یک تیم فوتبال اعتماد وجود ندارد، تیم‌ها بازی‌هایی را می‌بازند که باید بتوانند برنده شوند. بازیکنان کار سخت را متوقف می کنند زیرا احساس می کنند که الهام نمی گیرند. انرژی منفی را می توان در بین همه احساس کرد و به همه چیز نفوذ می کند و تأثیر می گذارد.
یک محیط اعتماد منجر به رشد و موفقیت می شود

بیشتر از خودشان، برای حمایت از یکدیگر و ایجاد یک شفقت واقعی برای هم تیمی های خود کار می کنند – جادو اتفاق می افتد.
سحر و جادو چیزی است که زمانی اتفاق می افتد که در تیم فوتبال خود یک محیط اعتماد داشته باشید. پتانسیل نامحدود است. این معمولاً در فیلم‌های ورزشی با احساس خوب به تصویر کشیده می‌شود. فیلم‌هایی که در آن گروهی از ورزشکاران به طور ناگهانی در سطح نخبگانی اجرا می‌کنند، زیرا توانسته‌اند به عنوان یک گروه قوی گرد هم آیند.

خطوط دفاعی حریف را از بین ببرید و تعادل ایجاد کنید:

مالکیت را برای مدت طولانی تری حفظ کنید (زیرا با نرخ بالاتری حمایت می کنید و دریافت می کنید)
ایجاد یک محیط تهاجمی که در آن خلاقیت/ریسک پذیری بیشتر اتفاق می افتد (زیرا هم تیمی ها می دانند که پشتشان پوشیده است)
به عنوان یک دسته جمعی و نه یک دسته از افراد بازی کنید
گل های بیشتری بزن و بازی های بیشتری را ببر!

قابل اعتماد بودن شما را متمایز می کند و شما را به بازیکنی قوی تر تبدیل می کند

اعتماد در فوتبال بسیار مهم است. نه تنها تیم سود می برد و بهتر بازی می کند، بلکه افراد نیز سود می برند و عملکرد بهتری نیز دارند.
هم تیمی قابل اعتماد بودن شما را به یک بازیکن فوتبال بهتر تبدیل می کند، زیرا وقتی بازیکن تیم بهتری باشید، فرصت های بیشتری دریافت می کنید و در نتیجه بیشتر درگیر بازی می شوید.
زمانی که احساس می کنید به هم تیمی های خود متصل هستید و از آنها حمایت می کنید، بهتر بازی می کنید. شما تصمیمات بهتری می گیرید زیرا دائماً اطلاعاتی از هم تیمی های خود به شما داده می شود. شما همچنین به دنبال آنها هستید که شما را مجبور می کند اسکن کنید و از موقعیت آگاه تر باشید. وقتی روی کار کردن با هم تمرکز می کنید و به هم اعتماد می کنید، بازی بسیار سرگرم کننده تر می شود و همه قوی تر می شوند.

رهبری از طریق اعتماد

هم تیمی خوب بودن و قابل اعتماد بودن نوع خاصی از احترام را به همراه دارد. هم تیمی ها به شما اعتماد دارند و به شما گوش می دهند. آن‌ها از نظر شما استقبال می‌کنند و به آنچه می‌خواهید بگویید سازنده و با دیدی بازتر از آنچه ممکن است با شخص دیگری که قابل اعتماد یا صادق نیست گوش دهند.
این به این دلیل است که آنها می دانند که شما بهترین منافع تیم را در دل دارید. بازیکنان می‌دانند که وقتی یک هم تیمی قابل اعتماد بازخورد، مشاوره یا سؤال می‌پرسد، با هدف بهتر و قوی‌تر کردن جمع انجام می‌شود و این یک حمله شخصی یا سرزنش نیست.

مربیان عاشق بازیکنان قابل اعتماد هستند:

مربیان عاشق بازیکنان قابل اعتماد هستند. آنها را دوست دارند، هم به دلیل داشتن رهبری فوق العاده و ویژگی های کاپیتان تیم و هم به این دلیل که در زمین قابل اعتماد هستند.

اغلب اوقات مربیان از بازیکنان قابل اعتماد در نقش بازیکنان مفید در فوتبال استفاده می کنند زیرا آنها قابل اعتماد هستند و می توانند در موقعیت های مختلف به خوبی اجرا کنند. آنها اغلب در انطباق با نقش های مختلف خوب هستند در حالی که هنوز قابل اعتماد هستند و می توانند تحت فشار عمل کنند.
مربیان فوتبال شناخته شده اند که سبک بازی و برنامه های تاکتیکی خود را حول بازیکنان قابل اعتماد می سازند، زیرا آنها قابل اعتماد هستند – مربی می داند که آنها با این برنامه هماهنگ هستند و تمام تلاش خود را می کنند تا در زمین بازی را دنبال کنند.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید