هوش مصنوعی چگونه به بازیکنان و مربیان فوتبال کمک می کند؟ | درفک البرز

چگونه هوش مصنوعی به بازیکنان و مربیان فوتبال کمک می کند؟

تکنولوژی مدرن به بخشی جدایی ناپذیر از اکثر ورزش ها در سراسر جهان تبدیل شده است. هوش مصنوعی (AI) چگونه به بازیکنان و مربیان فوتبال کمک می کند؟

هوش مصنوعی و کادر مربیگری فوتبال:

یکی از عناصری که به شدت تحت تاثیر هوش مصنوعی در فوتبال قرار می گیرد، آمادگی تاکتیکی و فرآیند تمرین است. با آمار قدرتمند و توانایی تجزیه و تحلیل جزئیات ویدئویی، کادر مربیگری هر تیم این شانس را دارد که روش‌های خاصی را که حریف در آن بازی می‌کند، از نزدیک بررسی کند و در حالت ایده‌آل تاکتیک‌های بازی را انتخاب کند.

اکثر باشگاه‌ها متخصصان و آماردان‌های مخصوص به خود را دارند که به تجزیه و تحلیل عمیق تیم‌ها و بازیکنان می‌پردازند. برخی از تیم ها تصمیم می گیرند از خدمات شرکت های خارجی که با آمار حرفه ای سر و کار دارند استفاده کنند. پایگاه‌های داده ایجاد شده با الگوریتم‌های ویژه نوشته شده، امکان تجزیه و تحلیل داده‌های دقیق را حتی در زمان واقعی فراهم می‌آورد و آزادی بیشتری را برای ایجاد تغییرات در نحوه بازی در حالی که هنوز در حال انجام است، می‌دهد.

بهترین مدرسه فوتبال کرج

هوش مصنوعی و استعدادیابی در فوتبال:

جدا از آمار گسترده و دقیق، یک سیستم دوربین مدرن نیز در جستجوی مفید است. تصویر ضبط شده در زمان واقعی در فناوری سه بعدی تبدیل می شود و یک ویدیوی جامع ایجاد می کند. بر اساس آن، هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل کاملی از نحوه بازی و کارایی بازیکن مشاهده شده انجام می دهد. داده های جمع آوری شده امکان ایجاد مدلی از توسعه یک بازیکن خاص را فراهم می کند و بنابراین پیشرفت و مزایای بالقوه بازی بازیکن را برجسته می کند. هوش مصنوعی قطعا کل فرآیند را ساده کرده و امکان انجام آن را از راه دور فراهم کرده است.

پخش زنده یا پخش مجدد فیلم این امکان را فراهم می کند که بازیکنان از سراسر جهان را بدون ترک میز تجزیه و تحلیل کنید. علاوه بر این، داده‌های جامع همچنین این امکان را فراهم می‌کند که عملکرد یک بازیکن بالقوه را در مقایسه با سایر بازیکنانی که در همان لیگ رقابت می‌کنند، قرار داده و تأیید کنند که بازیکن ارزشمندتری در باشگاه دیگری وجود ندارد. هوش مصنوعی با کمک الگوریتم‌های خاص می‌تواند روابط پنهانی را پیدا کند که حتی برای با تجربه‌ترین استعدادیاب فوتبال هم قابل تشخیص نیست.

 

مدیریت مسابقات فوتبال با هوش مصنوعی:

هوش مصنوعی نه تنها در خارج از زمین، بلکه به ویژه در طول بازی در حال انجام است. فن آوری مدرن امکان ضبط مسابقات را فراهم می کند، به گونه ای که به طور همزمان پارامترهای دقیق بازی را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل می کند. سنسورهای ویژه ای در زمین، در توپ و همچنین در لباس بازیکنان قرار داده شده است که امکان نظارت بر سرعت و چرخش توپ را فراهم می کند، امکان پیگیری مسیر پاس های بین بازیکنان و همچنین پیش بینی موفقیت را فراهم می کند.

همچنین از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل صحت اقدامات انجام شده و مطابقت آنها با مقررات جاری (به عنوان مثال سیستم VAR) استفاده می شود. راه حل فن آوری نوآورانه ای که فوتبال را توسعه داده است، معرفی سیستم خط دروازه بود که عبور توپ از خط دروازه را نظارت می کرد. این امر خطر اشتباه داور را کاهش داد و تنها پس از چند ثانیه اطلاعات مربوط به گل در سیستم ظاهر شد.

هوش مصنوعی در سایر ورزش ها:

هوش مصنوعی و همه نوآوری های تکنولوژیک به طور قابل توجهی بر توسعه ورزش جهان تأثیر گذاشته است. رشته هایی که به طور منظم از راه حل های فن آوری مدرن استفاده می کنند، فراوان هستند و برخی از آنها بدون پشتیبانی فناوری قابل اجرا نیستند. یکی از این ورزش‌ها فرمول 1 است. علاوه بر سیستم‌های هوشمند و الگوریتم‌های نوشته شده ویژه، این رشته از سنسورهای ویژه‌ای نیز استفاده می‌کند که روی خودرو قرار داده شده است. تخمین زده می شود که در یک وسیله نقلیه واحد می تواند به طور همزمان تا 400 آشکارساز مدرن وجود داشته باشد که پارامترهای دقیق را مطالعه می کنند. امکانات هوش مصنوعی (AI) در والیبال، تنیس، دو و میدانی، دوچرخه سواری، پرش با اسکی یا بسکتبال نیز استفاده می شود.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید