داشتن ناظر و کمک مربی خوب در فوتبال از شما سرمربی بهتری می سازد

بهترین ها را از یک ناظر مربی دریافت کنید

اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم، تأمل حیاتی است، اما قضاوت درباره توانایی‌های خود دشوار است. جستجوی یک دیدگاه جایگزین از یک مربی دیگر می تواند کمک کند

 

داشتن مربی دیگری که شما را زیر نظر داشته باشد و سپس بازخورد ارائه دهد، می تواند به ارتقای سطح مربیگری شما کمک کند.

در اینجا نکاتی وجود دارد که بهترین بهره را از این تجربه ببرید و آنها را متمرکز، کمتر تهاجمی و در نهایت سازنده کنید.

ناظر خود را با دقت انتخاب کنید

به این فکر کنید که می خواهید چه کسی شما را مشاهده کند.

این می تواند مربی دیگری در باشگاه شما باشد که سبک او را دوست دارید، شخصی از جای دیگری که او را تحسین می کنید، یا حتی مربی ای که روش هایش کاملاً با شما متفاوت است، اما می تواند به شما کمک کند چیزهایی را که به آنها فکر نکرده اید شناسایی کنید.

با فکر کردن به آنچه از تجربه می خواهید شروع کنید و آن را با شخص ایده آل مطابقت دهید.

یک دستور کار واضح تنظیم کنید:

قبل از جلسه مشاهده شده، یک دستور کار واضح با برخی از سوالاتی که احساس می کنید باید به آنها پاسخ دهید، تنظیم کنید.

باید تمرکز روی چیزی باشد که روی آن کار می کنید. برای مثال، ممکن است فکر کنید که باید زمان بازی کردن توپ خود را بهبود ببخشید، یا اینکه چقدر توصیه های فنی به بازیکنان می کنید.

در مورد اولی، ممکن است بخواهید که ناظر بپرسد: “آیا بازیکنان بیشتر از زمانی که با آنها صحبت می شود، برای بازی وقت می گذارند؟”.

“به این فکر کنید که می خواهید چه کسی شما را مشاهده کند و چه چیزی از این تجربه می خواهید…”

همچنین می‌توانید از ناظر خود بخواهید تا با کرونومتر زمان چرخاندن توپ شما را به دقت پیگیری کند.

از نظر توصیه های فنی، ممکن است بخواهید که ناظر بپرسد: “در مورد زبانی که استفاده کردید چه احساسی دارید؟ آیا اصطلاحات یا زبان مناسب با سن و سطح بازیکنان شما زیاد بود؟

این سوالات را به ناظر بدهید تا از شما بپرسند.

در نظر بگیرید که چه زمانی بازخورد تحویل داده می شود
آیا قرار است بلافاصله بعد از جلسه صحبت کنید؟ آیا روز بعد برای چت ملاقات می کنید؟ زمانی را تعیین کنید که هم برای شما و هم برای ناظر مفید باشد.

ترکیبی از هر دو ممکن است بهترین باشد – بازخورد اولیه بلافاصله بعد از جلسه تا در ذهن تازه باشد، و یک گپ بعدی زمانی که هر دو طرف زمان برای تأمل داشته باشند.

بهترین مدرسه فوتبال کرج

به بازیکنان خود بگویید چه اتفاقی دارد می افتد
برای بازیکنان دیدن حضور یک فرد ناشناس در جلسه آنها می تواند بسیار ناراحت کننده باشد!

اگر ناظر فردی است که بازیکنان شما به دیدن آنها عادت ندارند، به او بگویید که چه کسی هستند و چه می‌کنند، و تاکید کنید که هیچ فشار اضافی روی بازیکنان وجود ندارد.

برای اطمینان از اینکه شما و ناظرتان به طور مساوی کار می کنید، فرآیند مشاهده و بازخورد باید به عنوان یک تجربه مثبت تلقی شود.شما در امتحانی قبول نمی‌شوید یا برای شایستگی علامت نمی‌زنید. شما و ناظر با هم در حال یادگیری و پیشرفت هستید.

ناظر همچنین بینشی در مورد مربیگری خود به دست خواهد آورد زیرا، به ناچار، در مورد نحوه برخورد با هر موقعیتی فکر می کند. این به خودی خود بازتاب مهمی است.

با این حال، این کار ساده ای نیست که هنگام بازخورد دادن، باز و صادق باشید و در عین حال مثبت باشید و قضاوت نکنید.

بنابراین قبل از شروع جلسه، و سپس دوباره قبل از شروع بازخورد، مربی مشاهده شده باید بگوید “متشکرم”. ناظر را به اندازه گیرنده راحت می کند.

هیچ بهانه ای نیاورید
متعهد شوید که در طول فرآیند بازخورد هیچ بهانه ای در مورد عملکرد خود ارائه نکنید.

در عوض، پیشنهادات و توضیحاتی را در مورد چرایی تصمیم‌گیری در صورت لزوم ارائه دهید.

بهانه ها وسیله ای برای انداختن تقصیر به یک شرایط بیرونی هستند. به عنوان مثال، می توانید بگویید که یک تمرین کار نمی کند زیرا بازیکنان تنبل بودند.

پاسخ بالغانه این خواهد بود: “من باید مطمئن شوم که بازیکنان تمرکز بیشتری دارند”. یا: “دفعه بعد، قبل از معرفی آن تمرین، بیشتر به نحوه عملکرد بازیکنان فکر خواهم کرد.”

به عبارت دیگر: کدام یک از اعمال خود را می توانید تغییر دهید؟

برای سوالات آماده باشید
علاوه بر سؤالاتی که شما تعیین کرده اید، ناظر سؤالات خود را ایجاد می کند. این سوالات باید کلی تر از سوالاتی باشد که برای آنها آماده کرده اید.

به جای شروع با کلمه “چرا؟”، که اغلب می تواند به اظهارات قضاوتی منجر شود، ناظر باید تشویق شود تا سوالات را با عباراتی مانند “چه احساسی دارید…؟” شروع کند. این باعث می‌شود مربی بر دیدگاه خود تأکید کند.

“مشاهده شدن را در آغوش بگیرید. این در نحوه مربیگری شما تفاوت خواهد داشت…”

به عنوان مثال، به جای گفتن چیزی مانند: «چرا با این سناریو اینطور برخورد کردید؟»، ناظر می تواند آن را به صورت زیر بیان کند: «احساس می کنی که با این سناریو چگونه برخورد کردی؟».

برخی دیگر از سؤالات ناظر می تواند شامل موارد زیر باشد:

دفعه بعد چه کاری مشابه یا متفاوت انجام می دهید؟
به نظر شما تاثیر آن تصمیم/تمرین/فعالیت چه بود؟
آیا احساس می کنید جلسه با نتایج اولیه شما مطابقت دارد؟

سوالات خود را بپرسید
گفتگو با ناظر شما باید یک بحث آزاد باشد.

شما باید احساس قدرت کنید که از آنها سؤال بپرسید، به همان روشی که آنها از شما سؤال کرده اند.

سوالات

مانند “آیا جلسه خوبی بود؟” یا “آیا بازیکنان از آن لذت بردند؟” مفید نخواهد بود. به جای آن، سؤالاتی را امتحان کنید که نتایج پایینی دارند.

برای مثال، بپرسید: «آیا عبارت «می‌دانی منظورم را می‌دانی» را تکرار کردم، یا «آیا وقتی بازخورد دادم توانستم دست‌هایم را باز کنم؟».

هرگز مخالفت نکنید
اگر ناظر چیزی بگوید که شما با آن موافق نیستید، هرگز آن را نگویید.

کل فرآیند باید بین شما و ناظر باشد. هیچ چیز به دیگری منتقل نخواهد شد.

اگر با نکته ای مخالف هستید، باید یکی از دو کار را انجام دهید. یا آن را نادیده بگیرید زیرا فکر نمی کنید تفاوتی ایجاد کند، یا آن را ذخیره کنید زیرا ممکن است چیزی باشد که در آینده باید در نظر بگیرید.

به یاد داشته باشید، همانطور که آنچه شما در مورد عملکرد خود فکر می کنید ذهنی است، ناظر نیز فکر می کند.

بازخورد و توصیه آنها باید به عنوان چیزی برای تأمل در نظر گرفته شود، نه به عنوان حقایق سخت در مورد عملکرد شما. و اگر می گویید مخالف هستید، این فقط روند را کمی ناراحت کننده تر می کند.

آن را در آغوش بگیر
در آغوش گرفتن در حال مشاهده اگر بتوانید افکار خود را برای مربی دیگری به صورت شفاهی بیان کنید، تفاوت زیادی در نحوه مربیگری شما ایجاد خواهد کرد.

هرچه مشاهده بیشتر به بخشی طبیعی از هر جلسه تبدیل شود، همه راحت تر می شوند و ما به عنوان مربی بیشتر پیشرفت می کنیم.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید