ریکاوری جدید و مدرن در فوتبال | درفک البرز

هفت نکته برای افزایش سرعت ریکاوری شما بعد از بازی فوتبال
چه جوان باشید و چه پیر، یک تمرین طولانی یا یک بازی سخت می تواند واقعاً انرژی زیادی از شما بگیرد. یادگیری نحوه ریکاوری سریع بعد از بازی های فوتبال و جلسات تمرینی می تواند برای هر ورزشکاری مفید باشد. در این پست، به برخی از تکنیک‌هایی که بازیکنان در هر سنی می‌توانند برای کمک به بهبودی سریع‌تر و مؤثرتر استفاده کنند، نگاه می‌کنیم.


 چرا ریکاوری مهم است؟

این مسئله برای هر بازیکن فوتبال اتفاق می افتد، از مبتدیانی که تکنیک های مناسب را یاد می گیرند تا حرفه ای ها با سال ها تجربه؛در دوری اضافی به خودت فشار واردمیکنی، که پنج دقیقه طول می‌کشد و حالا پاها و ریه‌هایت از شدت درد و خستگی فریاد می‌زنند. یادگیری نحوه به حداکثر رساندن زمان ریکاوری به شما کمک می کند کمتر احساس درد کنید و خطرات ناشی از فعالیت بیش از حد و فرسودگی را کاهش دهید. برای بسیاری از بازیکنان، ریکاوری به اندازه تمرین ضروری است.

به ریکاوری به عنوان کاری که برای آماده شدن برای جلسه تمرینی یا بازی بعدی خود انجام می دهید فکر کنید. ریکاوری نه تنها برای پیشگیری از آسیب ضروری است، بلکه در واقع جایی است که بدن شما قوی‌تر می‌شود، ماهیچه‌ها رشد می‌کند، استقامت را بهبود می‌بخشد، به شما کمک می‌کند مهارت‌ها و تکنیک‌های جدید را بیاموزید و در کل بازی‌تان را بهبود می‌بخشد.
ریکاوری به درمان خستگی خفیف به همان روشی که یک آسیب خفیف را درمان می کنید کمک می کند. به بازی روی مچ پای صدمه دیده ادامه نمی دهید. که می تواند آسیب شما را بسیار بدتر کند و آسیب دراز مدت به شما وارد کند. در مورد خستگی هم همینطور. برای اینکه بهترین بازی خود را انجام دهید، باید به بدن خود برای استراحت و ریکاوری زمان بدهید. در غیر این صورت، خود را در معرض خطر جدی رگ به رگ شدن، پارگی و آسیب ناشی از استفاده بیش از حد قرار می دهید.

نکاتی برای ریکاوری در فوتبال:

درحالی که استراحت بسیار مهم است، کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید در کنار استراحت انجام دهید تا به بدن خود آنچه را که برای بازیابی خوب نیاز دارد، بدهید. در اینجا چند نکته برای کمک به بهبود ریکاوری پس از فوتبال آورده شده است:

آبرسانی مجدد

مطمئن شوید که بعد از بازی یا تمرین به اندازه کافی آب بنوشید. هنگامی که بازی می کنید، عرق می کنید و زمانی که عرق می کنید، آب و مواد معدنی بدن خود را از دست می دهید. این مواد معدنی الکترولیت نامیده می شوند، آنها هستند که طعم عرق را شور می کنند و جایگزین کردن آنها در اسرع وقت بسیار مهم است. آب همچنین به بدن شما کمک می کند تا پس از صدمات بهبود یابد، عضلات آسیب دیده را ترمیم کند و دمای بدن شما را تنظیم کند.

سوختگیری مجدد

غذاهای سالم و تازه بخورید تا انرژی خود را دوباره ذخیره کنید. بعد از تمرین یا بازی یک وعده غذایی غنی از پروتئین و مواد معدنی بخورید یا یک شیک غنی از پروتئین/اسید آمینه بنوشید.

کربوهیدرات های سالم همچنین برای کمک به بازسازی عضلات آسیب دیده و اطمینان از اینکه بدن شما سوخت مورد نیاز خود را دارد ضروری است. از غذاهای فرآوری شده دوری کنید و مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه انتخاب کنید تا سالم و قوی بمانید.
بعد از یک جلسه تمرین حرکات کششی پویا انجام دهید
بدن شما به فرصتی نیاز دارد تا خون تازه را به عضلاتی که بیش از حد کار کرده اید بریزد. اگر فقط در پایان تمرین یا بازی بنشینید، ممکن است به خودتان آسیب وارد کنید. یک پیاده‌روی کوتاه همراه با حرکات کششی پویا درست بعد از تمرین یا بازی می‌تواند به جاری شدن مایعات شفابخش به عضلات شما و دفع مواد زائد کمک کند.
در یک جلسه یوگا شرکت کنید
یوگا راه عالی دیگری برای بهبود انعطاف پذیری و کمک به تقویت و التیام عضلات است. یوگا بافت عضلانی کشیده شما را تحریک می کند و به آن اجازه می دهد تا سریعتر بهبود یابد.
حمام یخ بگیرید

اگرچه مسلماً به اندازه یک حمام گرم خوب آرامش بخش نیست، حمام یخ برای کمک به کاهش التهاب در بدن عالی است. در صورت نیاز به ادامه تمرین در روز بعد، توصیه می شود. حمام یخ همچنین به تورم های مفصلی کمک می کند و گردش خون را بهبود می بخشد.
دوش آب گرم بگیرید
حمام های گرم با نمک اپسوم برای بهبود و آرامش عضلات عالی هستند. نمک های اپسوم غنی از منیزیم هستند و وقتی به آب اضافه می شوند به منیزیم و سولفات تجزیه می شوند. این مواد معدنی به شل شدن عضلات و شل شدن مفاصل سفت کمک می کنند. پس به خودتان لطفی کنید و در یک حمام نمک گرم اپسوم به آرامش بدن و ذهن خود کمک کنید.
به اندازه کافی بخوابید

بسیاری از مردم نمی دانند که بیشتر ریکاوری عضلات در طول خواب اتفاق می افتد، و خواب را به بخشی ضروری از روال ریکاوری شما تبدیل می کند. حتماً یک خواب کامل شبانه داشته باشید تا بیشترین تأثیر را داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد که ورزشکارانی که هر شب 8 تا 10 ساعت کامل می خوابند کمتر در معرض آسیب هستند و خواب می تواند به ترمیم عضلات آسیب دیده کمک کند. خواب همچنین به ساخت عضلات قوی‌تر کمک می‌کند و از طریق سنتز پروتئین و هورمون‌های رشد انسانی که در طول خواب ترشح می‌شوند به ریکاوری عضلات کمک می‌کند.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

مدرسه فوتبال در کرج

بهترین مدرسه فوتبال در گوهردشت کرج

بهترین مدرسه فوتبال در عظیمیه کرج

بهترین مدرسه فوتبال در باغستان کرج

پاسخ دهید