اصول، عقاید و اهداف من در کار کردن با بازیکنان نونهالان در فوتبال (مانیفست کوتاه من در فوتبال)

مانیفست کوچک من در آموزش فوتبال پایه
مشاوره مربیگری
توسط سعید رنجبر مربی فوتبال
از به حداکثر رساندن زمان با توپ، تا واداشتن آنها به بازگشت – پنج اصل کلیدی که سعید رنجبر مربی فوتبال پایه در هنگام مربیگری  فوتبال پایه با آنها زندگی می کند.

اولین اولویت برای مینی فوتبال باید تفریح با دوستان باشد
زمان زیادی برای بازیکنان جوان وجود دارد تا ماهیت رقابتی خود را توسعه دهند – اما مقدمه آنها در فوتبال باید در درجه اول مربوط به بازی با دوستان و تفریح باشد.

متأسفانه، این همیشه اولین مورد توجه برخی از مربیان نیست – که الهام بخش من برای توسعه فلسفه مینی فوتبال خودم است.

در انجام این کار، سن آنها (اغلب U7s-U10s) و فرمت‌ها – معمولاً 5v5 و 7v7 را در نظر گرفتم که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا حد امکان زمان بیشتری روی توپ داشته باشند. این برای نقطه شروع لذت بسیار مهم است.

در اینجا پنج اصل کلیدی است که من اکنون در مورد مربیگری مینی فوتبال با آنها زندگی می کنم.

آنها را درگیر نگه دارید

هنگام ارائه جلسات با U10s خود، متوجه می شوم که سبک پرسش و پاسخ آنها را درگیر تمرین نگه می دارد.

علاوه بر این، من همیشه سعی می‌کنم تصویری را ترسیم کنم تا یک نکته مربیگری را زنده کنم و بازیکنان را قادر می‌سازم تا موقعیتی را که ممکن است در آن قرار بگیرند، واضح‌تر ببینند. این همچنین به آنها اجازه می‌دهد راه‌حل‌های خود را از طریق بازی کشف کنند.

رفتار خوب را تشویق کنید
نکته غیرقابل مذاکره در همه سطوح، به ویژه فوتبال کوچک، این است که بچه ها یاد بگیرند قبل از هر چیز چگونه یک فرد خوب باشند.

این به این معنی است که با همه با احترام رفتار کنید، وقت شناس باشید، مودب باشید، رفتار خوب و نگرش مثبت نشان دهید و همیشه از نظر تلاش 100% از خود نشان دهید. من معتقدم که در هر کاری که انجام می دهید 100% می دهید – فرصت های توسعه را به حداکثر می رساند.

زمان را با توپ به حداکثر برسانید

از لحظه ورود بازیکنان، تا دو سوم جلسه باید بر اساس زمان بر روی توپ باشد.

“در U10s من، من متوجه شدم که سبک پرسش و پاسخ آنها را درگیر می کند…”

این برای ایجاد رابطه بین بازیکن و توپ و افزایش اعتماد به نفس در انجام مهارت های دستکاری با توپ، مانند ضربه زدن به انگشتان پا و کشیدن عقب است.

همه اینها جعبه ابزار یک بازیکن را توسعه می دهد و در نهایت آنها به ابزار مناسب در لحظه مناسب در موقعیت مناسب دست خواهند یافت، خواه یک تکنیک صحیح شوت زنی باشد یا شکست دادن یک مدافع در یک بازی 1v1.

حل مسئله را توسعه دهید

هنگام طراحی بازی های کوچک در یک جلسه، من همیشه اضافه کردن محدودیت ها را تشویق می کنم.

این به منظور فراهم کردن فرصتی برای بازیکنان برای ایجاد پاسخ و حل مشکل سناریوهای درون بازی. امیدواریم که این امر همچنین باعث تشویق خلاقیت در هر تمرین شود.

من مطمئن هستم که بازی های کوچک من حداکثر 3 در 3 هستند تا به بازیکنان فرصت هایی برای حضور با توپ بدهم.

از راه اندازی با اضافه بار، مانند 3v2 نترسید – این یک راه عالی برای به چالش کشیدن بازیکنان برای فکر کردن به موقعیت و حل مشکل است.

آنها را وادار کن که بخواهند برگردند

یک محیط هیجان انگیز یک عامل کلیدی برای بهینه سازی یادگیری بازیکن و دادن دلیلی برای بازگشت بازیکنان است.

یادگیری و توسعه را از طریق بازی های سرگرم کننده و اجتماعی پنهان کنید و به بازیکنان مالکیت توسعه آنها را بدهید.

اشتباهات بازیکنان را مدیریت کنید – از آنها بخواهید که راه حل های مختلف برای مشکلات را بدون فشار بر آنها برای یادگیری در لحظه امتحان کنند.

یافتن تعادل مناسب بین رشد بازیکن و فرد در چنین سنین پایینی مهم است.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید