چگونگی اجرای یک جلسه آموزشی در فوتبال

FCDORFAK

نحوه تنظیم و اجرای یک جلسه آموزشی در فوتبال

تازه کار مربیگری می کنید و به دنبال کمک هستید؟ در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در راه اندازی و اجرای یک جلسه آموزشی در تمرین کمک می کند.

زود رسیدن
این همه چیز نیست. اما اگر امکان پذیر باشد، واقعا می تواند کمک کند.

شروع زودهنگام تمرین به شما این امکان را می دهد که فعالیت های ورود را برای بازیکنان خود تنظیم کنید. به این ترتیب، آن‌ها می‌توانند به‌محض حضورشان شروع به بازی کنند، نه اینکه منتظر بمانند، سرد و خسته شوند.

این امر به ویژه اگر امکانات را با دیگران به اشتراک بگذارید بسیار مهم است. همه ما آنجا بوده‌ایم که یک تیم آخرین ثانیه از زمان خود را قبل از شروع جلسه شما در زمین صرف می‌کند. مراجعه زودهنگام به شما این شانس را می دهد که برنامه ها را تطبیق دهید. و می توانید به این فکر کنید که چگونه تیم خود را در سریع ترین زمان ممکن در فضای موجود فعال کنید.

از فعالیت های تحت هدایت بازیکن و محل برگزاری خود استفاده کنید:

به دنبال شروع سریع جلسه خود هستید؟ دادن مالکیت به بازیکنان برای راه اندازی یک فعالیت و استفاده از تجهیزاتی که در حال حاضر وجود دارد کمک خواهد کرد.

در اینجا، بن هارداکر و سارا لودن در مورد اینکه این می تواند چه شکلی باشد صحبت می کنند.

بازده را در تمرینات فوتبال در نظر داشته باشید:

مهم است که طراحی تمرین، فضا و اندازه منطقه شما با چیزی که می خواهید روی آن کار کنید هماهنگ باشد. اندازه های مختلف منطقه نتایج متفاوتی را تشویق می کند. بنابراین، هنگامی که یک منطقه را راه اندازی می کنید، بازده برنامه ریزی شده را در نظر داشته باشید. به دنبال این هستید که به بازیکنان ضربه های زیادی روی توپ بدهید؟ فضای کوچکتر این کار را انجام می دهد. آیا می خواهید بازیکنان با آن دویدن را تمرین کنند؟ یک منطقه بزرگتر کمک خواهد کرد.

همچنین مهم است که فرمت تیم خود را در نظر بگیرید. بازی در زمینی به اندازه زمینی که در آخر هفته در آن بازی می‌کنند، به آن‌ها کمک می‌کند آنچه را که در تمرین آموخته‌اند به روز مسابقه انتقال دهند.

 

به چیدمان خود در تمرینات فوتبال فکر کنید:

فضایی که شما در دسترس دارید تعیین می کند که چه چیزی ممکن است. اما در حالت ایده‌آل، نمی‌خواهید بازیکنان شما مدام منتظر بمانند تا مناطق جدیدی را ایجاد کنید. خلاق بودن در نحوه تنظیم جلسه و استفاده از تجهیزات می تواند کمک کننده باشد.

 

از STEP در تمرینات فوتبال استفاده کنید:

چارچوب STEP  یک ابزار عالی برای استفاده است. با اصلاح فضا، کار، تجهیزات یا بازیکنان، می توانید یک فعالیت را تازه کنید، چالشی که با آن روبرو هستند را افزایش یا کاهش دهید و تیم خود را درگیر نگه دارید.

 

از استفاده از اعداد ناهموار در تمرینات فوتبال نترسید:

این غیرعادی نیست که متوجه شوید در تمرین اعداد غیرمنتظره دارید. به دلایل مختلف، ممکن است متوجه شوید که بازیکنان دیر به میدان می‌آیند – یا اصلاً حضور ندارند. این از کنترل شما خارج است. اما کاری که می توانید انجام دهید این است که خود را با شرایط وفق دهید.

مطمئناً، ممکن است تمرینی را برنامه ریزی کرده باشید که در حالت ایده آل به 12 بازیکن نیاز دارد. اما اگر 11 نفر آمدند، به این معنی نیست که برنامه خود را دور می اندازید. از بازی 6v5 به جای 6v6 برنامه ریزی شده نترسید.

تمرین ها نیازی ندارند همیشه اعداد زوج داشته باشند. در واقع داشتن اعداد ناهموار می تواند کمک کننده باشد. از این گذشته، بازیکنان شما در روز مسابقه با سناریوهایی مواجه خواهند شد که در آنها بارگذاری بیش از حد و کم بار شده است. بنابراین، اگر آنها این چالش را در آموزش تجربه کنند، به پیشرفت آنها کمک می کند.

به عقب برگردید و مشاهده کنید:

بنابراین، بازیکنان شما در یک تمرین شرکت می کنند. اکنون، زمان آن است که به عقب برگردیم و ببینیم چه اتفاقی در حال رخ دادن است. اجازه دهید بازی کنند و مراقب باشید که چگونه با آن کنار می آیند. سپس، از آنچه متوجه شده اید برای تأثیرگذاری بر تصمیمات خود در مورد پیشرفت فعالیت یا انجام هر گونه مداخله استفاده کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید