برنده شدن در فوتبال همه چیز است – حتی در سطح جوانان!

برنده شدن در فوتبال همه چیز است – حتی در سطح جوانان !
مشاوره مربیگری
توسط سعید رنجبر مربی فوتبال

همه چیز در مورد پیروزی های کوچک در طول راه است و نه جدول امتیازات.

برنده شدن. گاهی اوقات این یک کلمه ممنوع در مربیگری فوتبال پایه و جوانان به نظر می رسد، به ویژه در چشم کسانی که درک رشد طولانی مدت بازیکن دارند.

خوب من می خواهم مربیان جوانان برنده شوند. من از آنها می‌خواهم که برد را در راس اولویت‌هایشان قرار دهند و می‌خواهم بازیکنانشان را تشویق کنند که بخواهند در هر بازی پیروز شوند.

اما این فکر را یک لحظه نگه دارید. اجازه بدهید توضیح بیشتری بدهم. برنده شدن مهم است، اما تنها زمانی که به وضوح توضیح داده شود و با بازیکنان بحث شود.

از نظر من، برنده شدن تنها امتیاز در جدول امتیازات نیست، بلکه «بردهای» فردی است که ما به عنوان مربی باید بازیکنان خود را برای تلاش برای هر جلسه یا بازی به چالش بکشیم.

به عنوان مثال، یک بازیکن در سال‌های رشد خود هنوز هم می‌تواند یک «برد» یا تعدادی «برد» را در طول بازی‌ای که در آن تیمش ممکن است از نظر تعداد گل‌های زده در رتبه دوم قرار گرفته باشد، به دست آورد.

بیایید به یک مثال فرضی نگاه کنیم. بگویید نیمه وسط شما در تشخیص و تکمیل فرصت ها برای عبور به جلو مشکل دارد.

اگر به آن بازیکن به‌عنوان یک تیم یک نفره نگاه می‌کنیم، پس چگونه می‌توانیم به‌عنوان مربی، جلسات تمرینی و چالش‌های بازی را طراحی کنیم که آن بازیکن را قادر می‌سازد تا در این جنبه از بازی خود موفق شود یا «برنده» شود؟ آیا بازیکن فرصت تمرین و تنظیم مهارت های لازم برای تسلط بر این مهارت و اجرای موثر در سناریوهای بازی را دارد؟

“نقش مربی نظارت بر روندی است که هر بازیکن برای “برد” طی می کند…”

اگر بله، پس باید آن را به عنوان یک “برد” تلقی کرد و جشن گرفت – یک “برد” برای آن تیم یک نفره! به همین دلیل است که ما باید بازیکنان را تشویق کنیم تا این “بردها” را دنبال کنند و به روند دستیابی به آنها متعهد شوند.

باید گفت که در این روش احتیاط لازم است. مربیانی که آن را اتخاذ می کنند باید روشن باشند که دقیقاً چه چیزی را به عنوان “برد” می بینند، و این موضوع را به طور کامل با بازیکنان در میان بگذارند تا همه درک کنند که موفقیت چگونه به نظر می رسد و چه احساسی دارد.

نقش مربی در طول یک جلسه تمرینی یا بازی نظارت بر فرآیندی است که هر بازیکن در تلاش خود برای “برنده شدن” طی می کند. نیت نیز باید توسط مربی تشخیص داده شود و تأیید یا تمجید شود، نه صرفاً نتیجه.

یک مورد را می توان از مثال قبلی ما ایجاد کرد. اگر در مراحل اولیه تلاش نیمه میانی ما برای رسیدن به هدف خاص خود، یا “برنده شدن”، او یک پاس به شماره 10 را مشاهده کرد و آن را انجام داد، اما اجرای آن کاملا درست نبود، بسیار مهم است که مربی تصدیق کند. این و نیت را می ستاید.

به هر حال، این ممکن است اولین قدم در یک سفر طولانی باشد. اگر یک خطا برای مدت زمان قابل توجهی ادامه داشته باشد، ممکن است نیاز به انجام برخی آموزش ها باشد، اما قصد بر نتیجه در مراحل اولیه بسیار مهم است.

به طور خلاصه، ذهنیت برنده را اتخاذ کنید. تنظیم کنید تا برنده شوید. برای پیروزی تمرین کنید برای برنده شدن بالاتر و فراتر بروید. اما، با آنچه به عنوان “برنده” تعریف می کنید، به خصوص در طول سال های توسعه، واضح باشید.

 

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

 

پاسخ دهید