5 راه برای ایجاد رهبران در زمین فوتبال | درفک البرز

5 راه برای ایجاد رهبران در زمین فوتبال
مشاوره مربیگری
توسط سعید رنجبر

سعید رنجبر می‌گوید به بازیکنان خود قدرت دهید تا به قضاوت خود اعتماد کنند و رویای مربی را ایجاد خواهید کرد – یک تیم کامل از کاپیتان‌ها در زمین.

برای توسعه مهارت های رهبری، بازیکنان باید احساس قدرت کنند و توانایی پیدا کردن راه حل های خود را برای مشکلات داشته باشند.

چگونه می‌توانیم در تیم‌های فوتبال خود رهبرانی را در زمین پرورش دهیم؟

با سبک‌های سنتی مربیگری «خودمختار»، ما مربی را مسلط می‌بینیم که به بازیکنان دستور می‌دهد در هر لحظه کجا بایستند و کجا توپ را پاس دهند.

این، همراه با یک روش تمرینی تکراری مبتنی بر تمرین، راهی مطمئن برای تولید بازیکنانی است که عمدتاً به دیگران، معمولاً مربی، برای آموزش در مورد کارهای بعدی نگاه می کنند.

با این حال، ایدئولوژی من این است که این بازیکنان من هستند که بازی را انجام می دهند – بنابراین، آنها باید بتوانند بهترین تصمیم ها را در زمان مناسب بگیرند و در هر موقعیتی که در طول بازی پیش می آید برای بهترین نتیجه برای تیم، مطابق با آن عمل کنند.

برای انجام این کار، به رهبرانی در زمین نیاز داریم. در اینجا پنج مفهوم کلیدی برای کمک به توسعه این رهبران وجود دارد.

1) به بازیکنان خود قدرت دهید:

برای توانمند شدن، بازیکنان شما باید احساس قدردانی کنند و درک کنند که چه چیزی از آنها خواسته می شود. این به مربی بستگی دارد که با بازیکنان خود در سطح انسانی ارتباط برقرار کند و به آنها احساس ارزشمندی بدهد.

برقراری ارتباط با سبک بازی، برنامه های بازی و الزامات موقعیت خاص تیم برای بازیکنان حیاتی است تا بدانند چه کاری باید انجام دهند و دیگران را در زمین هدایت کنند.

2) خودشناسی از طریق آموزش:

جلسات و تمرینات باید فراهم شود تا بازیکنان بتوانند در مورد برنامه های بازی فوق الذکر و شرایط خاص موقعیت مذاکره کنند.

همانطور که بازیکنان شما تمرین می کنند، تمرین ارزشمندی کسب می کنند و در انجام الزاماتی که مربی تعیین کرده است، بهبود می یابند. وظیفه مربی در اینجا ارائه راهنمایی و دستورالعمل های خاصی است که به بازیکنان کمک می کند تا در مسیر خود باقی بمانند.

به عنوان مثال، در تمرین دفاع در مقابل حمله، من می ایستم تا به بازیکنان اجازه بدهم در گروه ها قرار بگیرند و در مورد چگونگی پیشرفت بهتر صحبت کنند.

ممکن است یک یا دو پیشنهاد بدهم یا نه. بسته به اینکه جلسه چگونه پیش می رود، ممکن است به آن گوش دهم یا نه. این به آن‌ها کمک می‌کند تا بهتر درباره کاری که انجام می‌دهند فکر کنند و سعی کنند پاسخ‌ها را برای خودشان بیابند.

3) تعیین چالش ها:

وقتی چالش‌های خاصی برای بازیکنان تعیین می‌شود و مربی فقط می‌تواند بازی را مشاهده کند، این به بازیکنان بستگی دارد که راه‌حل‌ها را کشف کنند. این زمانی است که رهبران می توانند قدم بردارند و به هم تیمی های خود کمک کنند.

 

4) کوچینگ خلاق:

آیا می‌توانیم جلسات مربیگری مؤثر خود را به‌جای تمرین‌های کپی برداری که در خارج وجود دارد، توسعه و اجرا کنیم؟

جستجو و استفاده از تمرین هایی که از قبل وجود داشته اند خوب است. با این حال، این به مربی بستگی دارد که بازیکنان و برنامه بازی آنها را بشناسد.

بنابراین، ایجاد جلساتی که به طور خاص بازیکنان و عملکرد آنها را بهبود می بخشد تا برنامه بازی را بهبود بخشد، تا حد زیادی در به دست آوردن مزیت رقابتی در زمین کمک خواهد کرد.

5) مشاوره و بازخورد: حلقه گفتگو:

من به برگزاری جلسات فردی، گروهی و تیمی یا چت های غیررسمی اعتقاد دارم.

برای من، اینها یک فرآیند دو طرفه است که می توانم مشاوره بدهم و بازخورد دریافت کنم.

با ایجاد دیالوگ، می‌توانیم درک بازیکنان را بسنجیم، از احساس آنها ایده بگیریم و ببینیم که آیا فکری برای بهبود تیم و تمرین دارند یا خیر.

مدرسه فوتبال در کرج

بهترین مدرسه فوتبال در گوهردشت کرج

بهترین مدرسه فوتبال در عظیمیه کرج

بهترین مدرسه فوتبال در باغستان کرج

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، بهترین مدرسه فوتبال و آکادمی فوتبال استان البرز و کرج، از بازیکنان مستعد و پرتلاش استان البرز و کرج، عضویت می پذیرد. این باشگاه تلاش دارد تا همگام با تمرینات روز آکادمی های فوتبال برتر دنیا، استعدادهای بهتری را پرورش داده و به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند.

پاسخ دهید