بازاریابی الکترونیکی ( پیوندهای دو طرفه)
قبلا در مورد بازاریابی الکترونیکی مطالبی را منتشر کرده ایم. هر چه سایتی لینک های بیشتری داشته باشد، یا پیوندهایی از سایت های دیگر داشته باشد، احتمالا بیشتر محبوب موتورهای جستجو خواهد بود.
گاهی اوقات شما میخواهید پیوندهایی متقابل داشته باشید. پیوندهایی که لینک سایت شما در سایت دیگری قرار میگیرد. و پیوند سایت دیگر در سایت شما قرار می گیرد.
گاهی اوقات لینکی که در سایت خود قرار میدهید «Hypertext فوق متنی» است. یعنی بیننده پس از کلیک روی پیوند وارد آدرس جدید میشود و دیگر وارد سایت شما نمیشود.
روش دیگری نیز وجود دارد. روش دوم پیوند دادن در یک پنجره ی تازه است.
به این صورت که بیننده پس از کلیک بر روی پیوند وارد پنجره ی جدیدی شده و همچنان پنجره ی سایت شما در task bar یا بنر وظیفه وجود دارد و خواننده پس از بستن پیوند، مجدد سایت شما را خواهد دید.
همواره لازم است تا لینک های سایت را آنالیز کنیم که آیا لینک های زنده هستند live link و یا لینک مرده dead link.
برای اینکار ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارد. سایت netmechanic.com می تواند به ما کمک کند، تا لینک های مرده و زنده را تشخیص دهید.
البته راهکار دیگری نیز وجود دارد که از نظر من مفیدتر خواهد بود.
استفاده از برنامه های ارجاعی
مثلا شما به ارجاع دهنده کمیسیون پرداخت میکنید. برای سایت های تجارت الکترونیک و بخصوص آنهایی که کالایی را می فروشند، برنامه های ارجاعی بسیار مناسب است.
معمولا این کمیسیون ها از یک تا پانزده درصد را شامل میشود.
درصدی از فروش ناشی از ارجاع، به ارجاع دهنده تعلق می گیرد. طبیعی است که به سایتهای پر بیننده کمیسیون بیشتری تعلق می گیرد.
نکاتی که در برنامه های ارجاعی میتوان رعایت کرد:
1) برجسته بودن لینک و واضح بودن تصاویر در اندازه های گوناگون تا نظر بیننده را جلب کند.
2) از سایت های ارجاع دهنده به طور مرتب بازدید کنید تا ببینید که آیا کاری هست که کمک کنید تا بهتر دیده شوید.
3) میتوانید خبرنامه ای را به لیست پستی ارجاع دهنده بفرستید.
اگرمی خواهید محصول شخصی خودتان را از طریق اینترنت به فروش برسانید، میتوانید از برنامه های ارجاعی با کلیک یا قیمت ثابت استفاده کنید.
اما روش بهتر استفاده از برنامه های ارجاعی در ازای اقدام به خرید است.
یعنی تا برنامه ی ارجاعی شما، به خرید منجر نشود، شما هزینه ای را به سایت ارجاع دهنده نمی پردازید.
این مقاله ادامه دارد و ویرایش خواهد شد.
پاسخ دهید
برای ارسال نظر باید وارد شوید.