معرفی چند کتاب خوب برای ماندگاری ایده ها و دلایل مسری شدن ایده ها

با توجه به نزدیک شدن نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است. من هم در فوراستادی سعی خواهم کرد در دو بخش جداگانه به معرفی کتاب های مفید و ارزشمند دنیای مدیریت و کسب وکار بپردازم، با فوراستادی همراه باشید.

[stextbox id=”info” bgcolor=”CBFF3D”]

یا قلاب HOOKED 

[/stextbox]
HOOKED-BOOK-4STUDY
معرفی کتاب HOOKED یا قلاب

کتاب نوشته ی نیرایال است و توسط آقای علی شه شناس ترجمه شده و انتشارات هورمزد آن را منتشر کرده است.

♦ کتاب قلاب یا HOOKED هفت فصل دارد که عبارتند از:

◊ قلمرو عادت

◊ عامل محرک

◊ اقدام

◊ پاداش متغیرسرمایه گذاری

◊ کاربرد مدل انقلاب

◊ آزمودن عادت- شرایط فرصت عادت سازی

قیمت کتاب HOOKED  یا قلاب 16000 تومان است.

 

معرفی کتاب مسری از جونابرگر

 [stextbox id=”grey” bgcolor=”FFC02E”]

CONTAGIOUS   مسری یا

[/stextbox]

مسری-ماندگاری ایده-فوراستادی
معرفی کتاب مسری نوشته جونابرگر

این کتاب توسط جونا برگر نوشته شده است، خانم نیوشا عاشورزاده آن را ترجمه کرده و توسط انتشارات شریف ( سری کتاب های ثروتمندان خود ساخته) منتشر شده است.

این کتاب ابتدا با یک مقدمه ی نسبتا طولانی شروع می شود. خود مقدمه عناوین اصلی کتاب را به شکل مختصری توضیح می دهد و سپس در هر فصل با جزئیات کامل به سراغ هر یک از آنها می رود.

جونا برگر اعتقاد دارد برای ماندگاری و مسری شدن ایده ها به عناصر زیر نیاز داریم، البته تاکید می کند که حتما نباید یک ایده، تبلیغ و یا پیامی که به بازار ارسال می کنیم، شامل همه ی موارد باشد. ممکن است برخی از ایده ها اعتبار اجتماعی به همراه احساسات را درگیر کند.

♦ موضوعات کتاب مسری از جونابرگر عبارت است از:

◊ اعتبار اجتماعی ( بحث بازی سازی یا گیمیفیکیشن فوق العاده آموزنده ای دارد)

◊ زنجیره ها

◊ احساسات

◊ عمومیت

◊ ارزش کاربردی

◊ داستان سازی

◊ گفتار پایانی

جونا برگر در یکی از جملاتش اشاره می کند که خود دانشجوی فردی است که در سومین کتاب معرفی شده فوراستادی استاد استاد او بوده است.

قیمت این کتاب برای چاپ سوم 15000 تومان می باشد.

 

 [stextbox id=”info” caption=”معرفی کتاب ایده عالی مستدام” bgcolor=”B9FF4F”]

 MADE TO STICK   ایده عالی مستدام یا

[/stextbox]

MADETO-STICK
معرفی کتاب ایده عالی مستدام

برخی هم اسم ساخته شده برای اینکه بماند را روی این کتاب گذاشته اند. این کتاب توسط برادران چیپ و دن هیث نوشته شده است.

توسط آقایان سید رامین هاشمی و مجتبی اسدی ترجمه شده و انتشارات آریانا قلم آن را به بازار عرضه کرده است.

قبلا در مورد این کتاب نوشته هایی را منتشر کرده ام که اگر علاقه مند باشید می توانید آن ها از اینجا بخوانید.

♦  کتاب ایده عالی مستدام موضوعات زیر را در بر می گیرد:

◊ فصل اول: ساده بودن

◊ فصل دوم: غیرمنتظره بودن

◊ فصل سوم: ملموس ساختن

◊ فصل چهارم: معتبر بودن

◊ فصل پنجم: احساسی

◊ فصل ششم: داستان ها

◊ فصل هفتم: سخن آخر

◊ فصل هشتم: ماندگار کردن ایده ها

این کتاب با قیمت برای چاپ اول قیمت 19700 تومان را دارد. که البته قطعا امروز قیمت بیشتری دارد.

 

 [stextbox id=”info” caption=”معرفی کتاب نقطه شروع” bgcolor=”FFE76E”]

THE TIPPING POINT نقطه شروع یا

[/stextbox]

TIPPING-POINT
معرفی کتاب نقطه شروع از ملکوم گلدول

اسم دیگری که برای این کتاب ترجمه کرده اند، نقطه عطف است .

کتاب نقطه شروع توسط ملکوم گلدول (مالکوم گلادول) نوشته شده و آقای مهدی قراچه داغی آن را ترجمه کرده است. کتابی که من دارم و در فوراستادی معرفی میکنم توسط انتشارات در دانش بهمن به چاپ رسیده است.

از آنجایی که نوشته های این کتاب مربوط به سال های 2000 میلادی می باشد، بسیاری از مطالب آن قدیمی شده است، اما ما از آنجایی که به نحوه ی عملکرد ایده های ماندگار می پردازیم، خواندن این کتاب را توصیه می کنیم.

♦ موضوعات  کتاب نقطه شروع در قالب هشت فصل ارائه گردیده است:

◊فصل اول: سه قاعده درباره همه گیری ها

◊ فصل دوم: قانون معدود ارتباط دهندگان، کارشناسان و فروشندگان

◊ فصل سوم: عامل چسبندگی خیابان سسام، بلوز کلوز و ویروس آموزش

◊ فصل چهارم: قدرت شرایط (بخش اول) برنی گوتز و ظهور جنایت در شهر نیویورک

◊ فصل پنجم: قدرت شرایط (بخش دوم) معجزه عدد یکصد و پنجاه

◊ فصل ششم: مطالعه موردی (بذله، کفش ورزشی، قدرت ترجمه)

◊ فصل هفتم: مطالعه موردی ( خودکشی، سیگار کشیدن و جستجو برای سیگار نچسبنده)

◊ فصل هشتم: نتیجه گیری (دقیق شدن، آزمودن و باورکردن)

 

امیدوارم از خواندن این کتاب ها لذت ببرید. ایده هایتان ماندگار و کسب و کارتان پر رونق. سعید رنجبر

 

 

 

پاسخ دهید