برای گردشگری روستایی و رزرو کلبه های چوبی و روستایی از کجا اقدام کنیم

اگر سری به سایت های گردشگری و رزرو ایران بزنید، اکثر اون ها روی ویلاهای لوکس و با قیمت بالا تمرکز دارند. اما سایت هایی مثل زیتونت هستند که تمرکز اصلی آن ها روی گردشگری روستایی است، از خانه های جنگلی و چوبی فوق العاده ای روی سایت ارائه کرده اند که شما می توانید رزرو نمایید.

یکی از خوبی های زیتونت تلفیق گردشگری روستایی و محصول کشاورزی است. اکنون در زیتونت شما امکان خرید محصولات کشاورزی از جمله: زیتون، روغن زیتون، برنج و چای را دارید.

خب حالا بیایید در ادامه چند تا از بهترین کلبه های چوبی و خانه های روستایی زیتونت را معرفی کنیم.

خانه روستایی چیکا در استان گیلان و رشت
خانه روستایی چیکا در استان گیلان و رشت

عکس بالا مربوط میشه به یکی از بهترین اقامتگاه های روستایی زیتونت، حتما شما نام روستای سقالکسار را شنیده اید. روستایی که بخاطر دریاچه بسیار بزرگ و بینظیرش، مقصد سفر خیلی از گردشگران است.
خانه روستایی چیکا که دارای یک حیاط بسیار بزرگ و گلگاری شده است، امتیازات بسیار خوبی توسط مهمانان قبلی زیتونت گرفته است.
این خانه روستایی زیتونت مناسب برای یک خانواده 6 نفره است.

خانه روستایی چیکا در استان گیلان
خانه روستایی چیکا در استان گیلان

خانه های چوبی با معماری گیلان چند سالی بود که تعدادشون کم و کم تر می شد. اما خوشبختانه با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری و ارتقای فرهنگ جامعه چه گردشگر و چه سرمایه گذاران و تسهیلات دولتی، باعث شد تا معماری گیلان و معماری روستاها متناسب با همان اقلیم و فرهنگ دوباره دیده شوند.

سایت باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز

ثبت نام در باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز از طریق سایت باشگاه

یکی از اقامتگاه های بینظیر زیتونت، اقامتگاه بوم گردی بام رودبار است. اقامتگاهی که واقعا در بام رودبار قرار گرفته است.

اقامتگاه بام رودبار در روستای دارستان رودبار
اقامتگاه بام رودبار در روستای دارستان رودبار

اگر دلتون می خواد یک جای دنج را تجربه کنید، اگر دوست دارید در اقامتگاهی باشید که بهترین غذاهای گیلانی و محلی را ارائه می کند، اقامتگاه بوم گردی بام رودبار بهترین گزینه است. این اقامتگاه بوم گردی در نزدیکی سلانسر قرار دارد.

اقامتگاه بوم گردی بام رودبار در زیتونت
اقامتگاه بوم گردی بام رودبار در زیتونت

سلانسر روستایی در ارتفاعات شهرستان رودبار و رستم آباد است. اگر دلتون میخواد در عرض 30 دقیقه از گرما به خنکی باور نکردنی در تابستان برسید، سلانسر یکی از اون جاهای دیدنی است. همچنین اگر در ساعات طولانی مثلا از ابتدای صبح تا غروب در سلانسر باشید از دیدن دریای ابر و مه خسته نمی شوید. سلانسر جز دیدنی ترین جاهای گیلان و ایران است و خب با اقامت در اقامتگاه بوم گردی بام رودبار می توانید به راحتی به این منطقه سفر کنید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

یکی دیگر از جاهای دیدنی استان گیلان و شهرستان رودبار، روستای استخرگاه است.
روستایی زیبا در دامنه های قله درفک، قله ای که به آشیانه عقاب معروف است و از دیدنی های گردشگری شهرستان رودبار و از سمت دیگر منطقه دیلمان نیز قابل دستیابی است.

خانه روستایی پدربزرگ در روستای استخرگاه
خانه روستایی پدربزرگ در روستای استخرگاه

این روستا به دلیل داشتن استخر طبیعی و کوه میرزا و مناظر طبیعی بینظیرش توجه علاقه مندان به طبیعت گردی را بیش از پیش جلب کرده است. این روستا بخاطر داشتن ارتفاع و در دامنه درفک قرار گرفتن از آب و هوای بسیار خوبی نیز برخوردار است.

غار دربند رشی در نزدیکی روستای استخرگاه
غار دربند رشی در نزدیکی روستای استخرگاه

در نزدیکی روستای استخرگاه، غاری بسیار زیبا و فوق العاده قرار دارد به نام غار دربند رشی، که از زیباترین مناطق گردشگری رودبار است.

غار دربند رشی در نزدیکی روستای استخرگاه رودبار
غار دربند رشی در نزدیکی روستای استخرگاه رودبار

اقامتگاه بوم گردی خوب در گیلان کم نداریم. اما یک اقامتگاه وجود دارد که معمولا امتیاز بسیار خوبی از مهمانان گذشته می گیرد.
اقامتگاه بوم گردی زرتلار در روستای گوراب زرمیخ در صومعه سرای استان گیلان، جز بهترین اقامتگاه هایی است که در زیتونت برای رزرو معرفی شده است.

خانه های روستایی زرتلار در روستای گوراب زرمیخ صومعه سرا
خانه های روستایی زرتلار در روستای گوراب زرمیخ صومعه سرا
اقامتگاه بوم گردی زرتلار در زیتونت
اقامتگاه بوم گردی زرتلار در زیتونت

در قسمت دوم این نوشته اقامتگاه ها و کلبه های چوبی و خانه های روستایی زیبای دیگری را معرفی خواهیم کرد. برای رزرو خانه های روستایی و اقامتگاه های بوم گردی استان های گیلان و مازندران و گلستان کافیست وارد سایت زیتونت شوید و از امکانات و خانه های فوق العاده این سایت استفاده نمایید.

پاسخ دهید