ارزش یادگیری زیر نظر یک مربی در مدارس فوتبال (مدرسه فوتبال درفک البرز FCDORFAK)

این نوشته توسط آقای جرارد جونز مربی فوتبال پایه در کشور انگلستان نوشته شده است که به نظر ما در باشگاه درفک البرز نکات خوبی دارد که دوست داشتیم با شما به اشتراک بگذاریم.

خودمان فکر می کنیم که چقدر تاثیر این مدل ذهنی و ارتباطی می تواند در آینده و فوتبال حرفه ای بازیکنانمان تاثیر گذار باشد.

برای تعدادی از بچه ها، مدارس فوتبال سهم بزرگی در پیشرفت آنها داشته اند. محبوبیت و تصورات به مرور تغییر کرده اند، همچنین خواسته هایی از کسانی که می خواهند نسل بعدی بازیکنان و مربیان را تغییر دهند، تغییر کرده است.

زمانی که من مربی و مدیر در مدارس فوتبال آرسنال بودم، می دانستیم که باید بیشترین وقت را با بچه ها داشته باشیم. آنها با امیدها و انتظارات زیادی همراه هستند و ارائه یک تجربه عالی فوتبال، تجربه ای که از آن می آموزند، روی شانه های مربی است.

این چالش با مربیان دیگر تفاوتی ندارد، به این معنی که دائماً از خود بپرسیم آیا بهترین نتیجه را از بچه هایمان می گیریم. برای دستیابی به آن از فرمولی استفاده کردیم که متمرکز بر طراحی شیوه هایی است که به کودکان امکان می دهد فکر کنند، ابراز وجود کنند و مهارت های شناختی خود را توسعه دهند.

[لینک مرتبط: مدرسه فوتبال کودکان درفک البرز در کرج]

رویکردهای متناقض در آموزش مدارس فوتبال:

ما هنوز هم مرتباً از مربیانی می شنویم و می بینیم که در امر مربیگری خود بسیار تجویز می کنند و فضای کمی برای تفکر کودکان فراهم می کنند. این روزها، “من می خواهم تو …” باید با “می توانی به من نشان بدهی” جایگزین شود.

FCDORFAK

فقط اجازه دادن به کودک برای انجام مهارتی که مربی نشان داده، ممکن است در کوتاه مدت موفقیت را به همراه داشته باشد، اما در بلند مدت حرکت و مهارت بازیکن یک بعدی خواهد بود زیرا، تا حد زیادی، آنها در منطقه امن خودشون پناه می گیرند. در آموزش کنونی اجازه داده شده است که خودشان کشف کنند.

FCDORFAK

*آکادمی دروازه بانی فوتبال در استان البرز و کرج | FCDORFAK

*دروازه بان ها در فوتبال مدرن دیگر فقط یک بازیکن با دو دست نیستند (شروع مجدد بازی توسط دروازه بان، بازیسازی با دروازه بان)

*استعدادیابی فوتبال در کرج (استعدادیابی فوتبال نونهالان در کرج)

*تست فوتبال در کرج (تست فوتبال نونهالان، نوجوانان در کرج سال 99)

موج جدید مربیگری به این معنی است که در عوض به کودکان اجازه آزادی و اجازه ابراز وجود و یادگیری اشتباهات خود را می دهند. ما این را “کشف هدایت شده” می نامیم.

این ضرب المثل قدیمی در مورد راهنمایی کودکان به سمت پاسخ دادن است تا اینکه فقط جواب را به آنها ارائه دهید.

در واقع این مربی جلسه ای برگزار می کند که هر جنبه از بازی آن کودک را توسعه می دهد و مبتنی بر توسعه دانش و درک بازی است. روش ها می توانند کلامی یا تصویری باشند و بین روش های ثابت، متغیر و تصادفی متفاوت هستند.

فکر می کنم مربیگری، به عنوان یک کل، ایده واضح تری از این نوع فرایندها دارد، همه آنها مبتنی بر انعطاف پذیری هستند.

این بدان معنا نیست که ما به عقاید خود پایبند نیستیم، اما به دنبال کشف راه ها، ایده ها، نظریه ها و تحقیقات جدید هستیم. به عنوان بخشی از آن، من به هر مربی در هر سطح توصیه می کنم که در جهت کسب صلاحیت و نشان کار کند. در مدارس فوتبال آرسنال، روشهای اصلی ما شامل پرسش و پاسخ، “مشاهده و بازخورد” و “کشف هدایت شده” است، جایی که مربی برای بازیکنان چالش هایی را برای حل آنها ارائه می دهد. و لذت رقابتی همیشه تشویق می شود.

*مکانیک تمرینات مدارس فوتبال:

این جلسات معمولاً از ساختار گرم کردن (5-10 دقیقه)، تکنیک (10-15 دقیقه)، تمرینات مربوط به مهارت (تحت فشار و شرایط واقعی بازی)، 2v2s  3v3s (20min) و سپس 4v4 یا 5v5 نهایی کوچک پیروی می کنند و ما با یک شرح مختصر پایان می دهیم.

رشد جوانان با سرعت بالایی در حال بهبود است. در زمینه مربیگری تحقیقات بیشتری در مورد تغذیه، روانشناسی، ارتباطات، نظریه آموزش، دوره بندی تاکتیکی و برنامه ریزی برنامه های آموزشی وجود دارد. و البته، ابزارها و منابع زیادی در دسترس است.

و بهترین درس در تماشای دیگران است. من توصیه می کنم هر کسی که می خواهد مربیگری خود را توسعه دهد، مشاهده کننده خوبی باشد، اما همه آنچه را که دیگران می گویند را به عنوان انجیل در نظر نگیرد.

به دنبال تحقیق و تئوری در مورد شیوه های مربی باشید و در صورت مرتبط بودن، خود قضاوت کنید. خوب است که تعداد روزافزونی از مربیان موافق باشند که روشهای “مدرسه قدیمی” که شامل تفکر اندک یا بدون تفکر است، باید در یک طرف قرار گیرند. تأثیر آنها برای بسیاری از سالها بر رشد جوانان، به ویژه در انگلستان، تأثیر گذاشته است.

در انگلیس بازیکنان ما از بهترین بازیکنان جهان هستند اما مشکل در این واقعیت است که آنها نمی توانند بداهه و خلاقانه بازی کنند و بسیاری از اینها به مربیگری آنها در سنین پایه برمی گردد.

کمبود یادگیری و توسعه مهارتهای کلیدی شناختی وجود دارد، در حالی که در خارج از کشور مربیگری بیشتر بر روی توسعه تمام جنبه های هر بازیکن متمرکز است.

*آینده آموزش در مدارس فوتبال؟

مدارس برجسته فوتبال اکنون درست پشت این رویکردها قرار دارند و این به تغییرآنچه گاهی می تواند یک برداشت بی تفاوت نسبت به آینده باشد کمک می کند.

مدارس فوتبال در تلاشند تا بهبود کیفیت مربیگری را تشویق کنند، به کودکان محیط بهتر و فرصتی برای رشد بیشتر مهارت های خود بدهند.

مدارس فوتبال می خواهند میراث ماندگاری در زندگی افرادی که با آنها کار کرده اند به یادگار بگذارند و با این کار بهترین ها برای رشد جوانان فوتبال محسوب می شوند. و از این نظر، اهداف مدرسه فوتبال با هیچ مربی در هر کشوری متفاوت نیست.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان یکی از بهترین باشگاه ها و مدارس فوتبال در استان البرز، از بازیکنان با استعداد فوتبال استان البرز، تست فنی بعمل می آورد. شما نیز می توانید با توجه به شرایط سنی خود در یکی از رده های باشگاه فوتبال درفک حضور داشته باشید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز از استعدادهای فوتبال در سراسر کشور پذیرش می کند. شما می توانید به مجموعه درفک پیوسته و در مسیر حرفه ای شدن به عنوان یک فوتبالیست قدم بردارید.

پاسخ دهید