تست فوتبال و معیارهای ارزیابی بازیکنان در تست فوتبال (برای تست فوتبال چه چیزهایی مهم است) + دانلود برگه ارزیابی تست

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز به عنوان یکی از بهترین آکادمی های فوتبال ایران و البرز تلاش دارد، تا همگام با بهترین تمرینات روز فوتبال دنیا، استعدادهای خوبی را به فوتبال ملی و باشگاهی معرفی نماید.

با مقالات دیگر درفک نیز همراه باشید.

این مقاله برای مربیان فوتبالی که تست گیری می کنند تا بعد تمرینات فوتبال تیم خود را سازمان یافته تر شروع کنند مفید است. ما معیارهای ارزیابی، تمرینات مناسب فوتبال برای سنین مختلف، ارتباطات و نحوه انتخاب تیم را پوشش خواهیم داد.

*معیارهای ارزیابی در تست فوتبال پایه:

اولین کاری که می خواهید برای تمرینات فوتبال خود انجام دهید ایجاد معیارهایی برای ارزیابی بازیکنان در تست گیری است. دو مجموعه معیار وجود دارد که ما می خواهیم بازیکنان را بر اساس آنها ارزیابی کنیم. اولین مورد ارزیابی به عنوان بازیکن فوتبال، خود ورزشکار و شخصیت خواهد بود. مورد دوم ارزیابی بازیکن از نظر موقعیت و میزان مناسب بودن آنها در قرار گرفتن آنها داخل تیمی است که می خواهید ایجاد کنید.

امتیاز بندی به عملکرد بازیکنان فوتبال در تست گیری های ابتدای فصل:

سیستم امتیازات شکل های مختلفی دارد.
چند سیستم وجود دارد که می توانید برای امتیاز دهی به بازیکنان فوتبال از آنها استفاده کنید. یک سیستم امتیازدهی وجود دارد که در آن به هر بازیکن در مقیاس 1 تا 5 برای هر یک از معیارهایی که تعیین می کنید، امتیاز می دهید. مربیان برگه ارزیابی خود را مرور می کنند و برای هر امتیاز رتبه بندی می کنند. در پایان تست گیری فوتبال آنها برگه خود را به سرمربی یا مدیر تحویل می دهند. اگر تعدادی مربی درگیر تست گیری و مراحل انتخاب باشند، این سیستم می تواند به خوبی کار کند. همچنین می تواند روشی عالی برای مبارزه با شکایت هایی باشد که در خلال تست گیری فوتبال مطرح می شود به و به عقاید شخصی و سلیقه ای نسبت داده می شود. در مورد چگونگی مدیریت این موضوع در ادامه مقاله بحث خواهیم کرد.

روش دیگر در تست گیری فوتبال پایه شامل دادن نمره 1،2 یا 3 به هر بازیکن است. “1” به این معنی است که بازیکن در یک سوم بالایی رتبه بندی می شود، “2” برابر با یک سوم میانی است و “3” سوم پایین است. بنابراین ، این روش باعث می شود مربیان بازیکنان را نسبت به کل گروه ارزیابی کنند.

* معیارهای ارزیابی بازیکنان فوتبال در تست فوتبال:

در اینجا چند ایده در مورد معیارهای ارزیابی بازیکنان فوتبال آورده شده است. چند نمودار رتبه بندی نیز برای دانلود در لینک های زیر به زبان انگلیسی در دسترس است:

دانلود برگه ارزیابی بازیکنان فوتبال در تست گیری ابتدای فصل

سرعت
چابکی
استحکام – قدرت
انعطاف پذیری
رقابت پذیری
آگاهی
سطح علاقه مندی
مهارت های فوتبال

کنترل توپ
حفظ  توپ
دقت شوت
قدرت شوت
حرکت دور از توپ و به فضای خالی(توانایی باز شدن)
تفکر تهاجمی و دفاعی
توانایی کنترل توپ تحت فشار
امکان عبور از فشار
سرعت تصمیم گیری
ضربه سر
عبور و دریبل کردن
توانایی گلزنی
شخصیت

زبان بدن
ارتباط با هم تیمی ها
سخت کوشی
تماس چشمی با مربی
پاسخگویی به مربیگری

[لینک مرتبط: مدرسه فوتبال کودکان درفک البرز در کرج]

فرآیند انتخاب تیم پس از تست گیری در فوتبال:

اگر می خواهید روند انتخاب را تا حد ممکن منصفانه انجام دهید، انتخاب تیم توسط گروهی چند نفره ایده خوبی است. این روش به از بین بردن سیاست، علاقه مندی و در بسیاری از موارد کمک می کند.

به مربیانی که آزمون را ارزیابی می کنند، یک برگ ارزیابی داده می شود که شامل تمام معیارهایی است که شما می خواهید بازیکنان بر اساس آنها ارزیابی شوند. مربیان به هر بازیکن امتیاز 1 تا 5 را می دهند و در پایان تمرین آنها برگه های خود را به سرمربی یا مدیر تحویل می دهند.

امتیازات جمع می شوند و همه بازیکنان بر اساس نمره ترکیبی خود رتبه بندی می شوند. اگر 18 بازیکن را انتخاب می کنید، این بدان معنا نیست که 18 بازیکن برتر تیم را تشکیل می دهند. تعداد مربیان میزان انتخاب مربیان را تعیین می کند. بنابراین، اگر دو دستیار مربی وجود داشته باشد، 15 بازیکن برتر تیم را تشکیل می دهند و هر مربی باید یک بازیکن خارج از 15 بازیکن برتر را انتخاب کند تا فهرست نهایی شود.

*آکادمی دروازه بانی فوتبال در استان البرز و کرج | FCDORFAK

*دروازه بان ها در فوتبال مدرن دیگر فقط یک بازیکن با دو دست نیستند (شروع مجدد بازی توسط دروازه بان، بازیسازی با دروازه بان)

*استعدادیابی فوتبال در کرج (استعدادیابی فوتبال نونهالان در کرج)

*تست فوتبال در کرج (تست فوتبال نونهالان، نوجوانان در کرج سال 99)

* ساختار تست گیری در فوتبال را امتحان کنید

جلسات جهت گیری / والدین
بهتر است قبل از تست گیری، یک جلسه با همه بازیکنان و والدین داشته باشید. در این جلسه مطمئن باشید که نحوه انتخاب تیم توسط کادر مربیگری شما کاملاً واضح است. اگر تیم را با استفاده از سیستم رتبه بندی بالا انتخاب می کنید، در مورد نحوه کار و دلیل استفاده از این سیستم ارزیابی بازیکنان را روشن کنید. امیدواریم که این امر به اندازه کافی در برابر حملات والدین پس از تست گیری فوتبال که همه ما در برخی موارد متحمل شده ایم خوب باشد

همچنین در مورد نوع ساخت تیم برای بازیکنان روشن کنید و نکات مهم تأکید کادر مربیگری خود را ذکر کنید. در بعضی موارد، تهیه برگه های ارزیابی قبل از تمرین به بازیکنان و والدین کمک می کند.

برنامه جلسات تست گیری فوتبال:

تست فوتبال پایه باید یک رویداد دو یا سه روزه با یک جلسه در روز باشد. به این ترتیب بازیکنان می توانند در اکثر تست ها با تمام قدرت عمل کنند. بازیکنان خوب روزهای بدی خواهند داشت، بنابراین گسترش کار در طول سه روز باید به شما این فرصت را بدهد تا همه بازیکنان را در بهترین حالت خود ببینید. همچنین به شما اجازه می دهد ببینید که آنها چه نوع سازگاری دارند.

* اطلاع دادن به افرادیکه در تست فوتبال انتخاب شده اند:

پس از پایان جلسات تست گیری فوتبال، بازیکنان (و به ویژه والدین) را در مورد انتخاب ها مطلع کنید. بازیکنان را دور هم جمع کنید و از آنها برای وقتشان تشکر کنید و آنها را مطلع کنید.

از نحوه اعلان اعضای تیم اگر این یک تیم محلی است، منطقی است که به آنها اطلاع دهید افراد انتخاب شده در یک تاریخ خاص در وب سایت تیم قرار خواهد گرفت. اگر مردم مسافت زیادی را پیموده اند، ممکن است لازم باشد افراد را زودتر مطلع سازید، خصوصاً اگر فوراً باید امضاها را بگیرید.

در این صورت، به بازیکنان اطلاع دهید که کادر مربیگری برای انتخاب تیم به چند ساعت زمان نیاز دارد. در یک زمان خاص برای اعضای تیم منتخب یک جلسه  تنظیم کنید. به تیم اطلاع دهید که تا ساعت مشخصی شخصاً با آنها تماس خواهید گرفت تا آنها را به جلسه تیم دعوت کنید. اگر آنها تماسی دریافت نکردند، به آنها بگویید که انتخاب نشده اند.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان یکی از بهترین باشگاه ها و مدارس فوتبال در استان البرز، از بازیکنان با استعداد فوتبال استان البرز، تست فنی بعمل می آورد. شما نیز می توانید با توجه به شرایط سنی خود در یکی از رده های باشگاه فوتبال درفک حضور داشته باشید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز از استعدادهای فوتبال در سراسر کشور پذیرش می کند. شما می توانید به مجموعه درفک پیوسته و در مسیر حرفه ای شدن به عنوان یک فوتبالیست قدم بردارید.

پاسخ دهید