روز بازی رسمی و مسابقه فوتبال: تحت مربیگری در مقابل مربیگری بیش از حد | FCDORFAK

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز به عنوان یکی از بهترین آکادمی های فوتبال ایران و البرز تلاش دارد، تا همگام با بهترین تمرینات روز فوتبال دنیا، استعدادهای خوبی را به فوتبال ملی و باشگاهی معرفی نماید.

با مقالات دیگر درفک نیز همراه باشید.

وقتی من برای اولین بار دوره های آموزش مربیگری را شروع کردم، تقریباً در هر فرصتی یک جمله معروف تکرار می شد:

“تمرین جایی است که شما آماده می شوید و بازی آزمون است. شما در طول آزمون و امتحان در مدرسه جواب ها را فریاد نمی زنید، بنابراین در یک بازی نیز به بازیکنان خود پاسخ ندهید.

من همیشه این را به معنای “در طول بازی ها اصلاً مربی نباشم” می فهمیدم و بسیاری از فصل ها را ساکت و بی حاشیه نشسته ام و تا نیمه اول هیچ بازخوردی به بازیکنانم نمی دهم. من این تصور را داشتم که به بازیکنانم اجازه می دهم خودشان تصمیم بگیرند، از اشتباهاتشان درس بگیرند و بازی را مالک شوند و من فکر می کنم تصمیم درستی گرفتم. با این حال، با سکوت کامل در طول هر بازی، مانع پیشرفت بهتر بازیکنانم می شدم.

*مربیگری فوتبال منحصر به فرد است:

فوتبال متفاوت تر از سایر ورزشهای تیمی است. هیچ وقت استراحت وجود ندارد و فقط یک توقف برای مربی است که بازیکنان خود را کنار بکشد و در مورد روند بازی به آنها بازخورد دهد. این یکی از زیبایی های فوتبال است: این بازی بازیکنان است. تصمیمات آنها نتیجه بازیهایی را که انجام می دهند تغییر می دهد نه مربی. به همین دلیل، ما باید به بازیکنان خود بیاموزیم که چگونه در مواجهه با مشکلات فکر کنند و نتایج مطلوبی را از طریق تمرینات خود بدست بیاورند، زیرا نمی توانیم به بازیکنان خود بگوییم که در روز بازی و در هر شرایطی دقیقاً چه کاری باید انجام دهند، فوتبال بسیار پویاست.

[لینک مرتبط: مدرسه فوتبال کودکان درفک البرز در کرج]

*مربیگری جوی استیک در فوتبال STOP being a Joystick Coach

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز FCDORFAK
در نتیجه، گاهی اوقات مربیانی را می بینیم که مخالف مربی خاموش و ساکت هستند و به آنها “جوی استیک” می گویند. این مربیان هر حرکت، هر فکر و هر عملی را در زمین کنترل می کنند. مربیان جوی استیک به بازیکنان خود می گویند چه موقع پاس بدهند ، به چه کسی باید پاس بدهند، چه موقع دریبل بزنند، چه موقع شوت کنند، چه موقع تکل بزنند و … لیست ادامه دارد. ما به احتمال زیاد قبلاً همه آنها را در کنار زمین دیده ایم: آنها دائماً در حال صحبت، داد زدن و راه رفتن هستند. جوی استیک نباشید. بازیکنان شما به شما گوش نخواهند داد و در نهایت دیگر برای شما بازی نخواهند کرد. مربیان جوی استیک لذت این ورزش را می ربایند و احترام آنها برای هیچ کس قابل قبول نیست.

*آکادمی دروازه بانی فوتبال در استان البرز و کرج | FCDORFAK

*دروازه بان ها در فوتبال مدرن دیگر فقط یک بازیکن با دو دست نیستند (شروع مجدد بازی توسط دروازه بان، بازیسازی با دروازه بان)

*استعدادیابی فوتبال در کرج (استعدادیابی فوتبال نونهالان در کرج)

*تست فوتبال در کرج (تست فوتبال نونهالان، نوجوانان در کرج سال 99)

*تعادل پیدا کردن در مربیگری:

در نتیجه، ما باید ترکیبی بین مربیگری “خاموش” و مربیگری “جوی استیک” پیدا کنیم. ما باید به بازیکنان این آزادی را بدهیم که خودشان تصمیم بگیرند و اشتباه کنند. اگر به آنها آزادی خطا ندهیم، یک ابزار بسیار حیاتی را در فرآیند یادگیری از آنها گرفته ایم.

بنابراین، وقتی مربیگری می کنم، همیشه سعی می کنم از این قوانین پیروی کنم و تعادل خود را بین دو حالت افراطی پیدا کنم:

به ندرت شخص روی توپ را مربیگری میکنم، من به بازیکن نمی گویم چه موقع / کجا پاس بدهد یا چه موقع / کجا دریبل بزند. به آنها اجازه می دهم تصمیم بگیرند. گاهی اوقات، اگر چیزی را مشاهده کنم که ممکن است از دست بدهند، به آنها یادآوری می کنم که “سرشان را بالا ببرند” و آنها را تشویق می کند که به اطراف نگاه کنند و ببینند آیا همان چیزی را که من می بینم پیدا می کنند یا نه.
روی بازیکنان “بدون توپ” تمرکز کنید – به مدافعان خود یادآوری کنید که اگر تیم شما توپ دارد، قدم به جلو بگذارند، به هافبک های خود یادآوری کنید که هنگام دویدن به فضا شکل بدنی خود را چک کنند، کمک اعضای تیم در جریان بازی و بعد از بازی مهم است، زیرا “بررسی” این تصمیمات پس از بازی با بازیکنان دشوار است. بازیکنان بیشتر مواردی که توپ را در اختیار داشتند به خاطر می آورند تا زمانیکه که توپ را در اختیار نداشتند، بنابراین بررسی تصمیمات هنگام نداشتن توپ پس از بازی بدون کمک ویدئو دشوار است. از این سبک مربیگری ​​استفاده کنید، زیرا نمی خواهید دائماً صحبت و آموزش دهید.

بعداً در مورد تصمیمات روی توپ صحبت کنید:

من بازیکن را صاحب توپ را مربیگری نمی کنم، اما بعد از پاس دادن، شوت زدن یا دریبل زدن به آنها چیزی می گویم تا هر زمان که در چنین شرایطی قرار بگیرند به آنها کمک کند تا تصمیم بهتری بگیرند. به عنوان مثال – اگر آنها می توانستند یک پاس عمقی به یک مهاجم بدهند، اما آنها تصمیم گرفتند که توپ را به عقب بازی کنند، من می گویم “شما فرصتی را از دست دادید که به جلو بروید زیرا بدن شما هنگام دریافت آن توپ باز یا نیم تیغ نبود.” من این کار را تقریباً بلافاصله پس از نداشتن توپ انجام می دهم یا اینکه توقف بعدی اتفاق می افتد، در هرکدام از بازی ها و حداقل توجه بازیکن را مختل می کنند. باز هم، این را به طور افراطی ​​استفاده نکنید.

خوب بودن آنها را تشویق کنید– وقتی اتفاقات مثبتی در زمین رخ می دهد، مانند یک پاس خوب یا یک حرکت خوب بدون توپ، آن را برجسته کنید! بلند شوید و جملاتی مانند «دید عالی، آفرین” برجسته کردن نکات مثبتی که در یک بازی اتفاق می افتد و نه فقط موارد منفی، به بازیکنان کمک می کند تا سریعتر آنچه را که می خواهید یاد بگیرند.
من همیشه به بازیکنانم پنج دقیقه فرصت می دهم تا در پایان نیمه اول از زمین خارج شوند تا درمورد خودشان و این بازی بحث کنند.

به شما دو سوال داده شده است تا پاسخ دهید: “چیزی که ما به خوبی انجام می دهیم چیست و اصلی ترین چیزی که در نیمه دوم باید تغییر دهیم کدام است؟”

من به بازیکنان اجازه می دهم نظرات خود را به من ارائه دهند، و سپس هنگام صحبت در مورد برنامه بازی برای نیمه دوم، از آن پیشنهادات همراه با نظرات خودم استفاده می کنم.

در نتیجه برای مربیگری بهتر در فوتبال پایه و مدارس فوتبال:

سعی کنید مربیگری خود را در هر آخر هفته هنگام بازی های رسمی و مسابقات تیم خود، به حداقل برسانید و در صورت نیاز هنگام نداشتن توپ، اطلاعات را ذخیره کنید. این نه تنها به بازیکنان شما امکان تصمیم گیری بیشتر و یادگیری از شکست را می دهد، بلکه به یک مزیت بزرگ دیگر نیز منجر می شود: وقتی کمتر صحبت می کنید، هنگام صحبت کردن حرف هایتان بسیار قدرتمندتر است.

ایده ای جالب در برخی از لیگ های پایه کشور امریکا:

بسیاری از لیگ های تفریحی و فستیوال نونهالان فوتبال بازی های ساکت در آخر را  دارند، جایی که آنها می خواهند در آن روز هیچ مربیگری از کنار زمین انجام نشود. من طرفدار بزرگ این ایده هستم، زیرا برای بسیاری از مربیان، اگر آنها وقت خود را برای ساكت ماندن و فقط تماشای بازی صرف نمی كنند، هرگز واقعاً نمی دانند كه بازیکنانشان قادر به چه کاری هستند.

امتحان کنید و ببینید آیا تاثیر در عملکرد و رشد بازیکنانتان دارد، نظر شما چیست؟ چه تجربه ای دارید که با ما به اشتراک بگذارید

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان یکی از بهترین باشگاه ها و مدارس فوتبال در استان البرز، از بازیکنان با استعداد فوتبال استان البرز، تست فنی بعمل می آورد. شما نیز می توانید با توجه به شرایط سنی خود در یکی از رده های باشگاه فوتبال درفک حضور داشته باشید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز از استعدادهای فوتبال در سراسر کشور پذیرش می کند. شما می توانید به مجموعه درفک پیوسته و در مسیر حرفه ای شدن به عنوان یک فوتبالیست قدم بردارید.

پاسخ دهید