برنده شدن در مسابقات فوتبال پایه و نونهالان و حتی مدارس فوتبال مهم است

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز به عنوان یکی از بهترین آکادمی های فوتبال ایران و البرز تلاش دارد، تا همگام با بهترین تمرینات روز فوتبال دنیا، استعدادهای خوبی را به فوتبال ملی و باشگاهی معرفی نماید.

با مقالات دیگر درفک نیز همراه باشید.

* برنده شدن در فوتبال پایه و نونهالان مهم است:

صادقانه بگوییم، به اندازه کافی در مورد آن صحبت نشده است. برنده شدن بخشی از این است که چرا ما بازی و ورزش می کنیم و دلیل این رقابت ماست. ما ذاتاً می خواهیم برنده شویم، این بخشی از DNA ما است. با این حال، اگر در کلاس آموزش مربیگری Grassroots شرکت کنید، پیام متناقضی را که به طور مکرر تبلیغ می شود، می شنوید: روی پیروزی تمرکز نکنید، برنده شدن در اولویت نیست.

* آنها هم حق دارند و برنده شدن همه چیز نیست:

بنابراین، تمایز چیست؟ چگونه ممکن است پیروزی مهم باشد اما در اولویت نباشد؟ در این مقاله تفاوت این دو و نحوه حرکت و تمرکز به عنوان مربی را بررسی خواهیم کرد.

* برنده شدن در همه جنبه ها در مقابل برنده شدن به عنوان یک محصول جانبی:

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز FCDORFAK
همه دوست دارند برنده شوند: این دوپامین تولیدی ما را افزایش می دهد که باعث می شود از عملکرد خود احساس خوبی داشته باشیم. مربیان از همراهی خود با تیم پیروز احساس خوبی دارند و اگر صادقانه بگویم، یک تیم برنده با والدین بازیکنان مدارس و تیم فوتبال پایه همان مشکلاتی را ندارند که تیمی که برنده نمی شود، دارد. در تیمی که برنده است در مقابل تیمی که برنده نیست، همه چیز را با عینک خوش بینی  مشاهده میکنند. با این حال، به عنوان یک مربی، باید درک کنیم که برنده شدن به جای یک ضرورت، باید یک محصول جانبی برای توسعه بازیکنان فوتبال پایه باشد.

[لینک مرتبط: مدرسه فوتبال کودکان درفک البرز در کرج]

اگر صادقانه بگویم، یک تیم برنده با والدین بازیکنان مدارس و تیم فوتبال پایه همان مشکلاتی را ندارند که تیمی که برنده نمی شود، دارد.

نمونه هایی از ذهنیت برنده شدن با هزینه تمام شده بالا:

بدو این سبک فوتبال جایی است که شما سریعترین، بالغ ترین بازیکنان خود را به عنوان بازیکن در جلو قرار می دهید و استراتژی تیم این است که دیگران توپ را بلند ارسال کنند و بچه های سریع خود را در جلو زمین صاحب توپ کنند. این ضرر دارد زیرا بچه های سریع فقط نحوه دویدن سریع را می آموزند (که بعداً با بالغ شدن بچه های دیگر و رسیدن به ظرفیت جسمی خود و شبیه شدن از لحاظ جسمی دیگر مزیتی نخواهد داشت) و سایر بازیکنان فقط یاد می گیرند که چگونه توپ را بدست آورند و آن را دفع کنند.

ما در مورد زمان بازی معنی دار در این مقاله صحبت کردیم و اینکه هر لیگ با شرایط مختلف متفاوت است. با این حال، به خصوص در سنین پایین (11 سال و کمتر)، تصمیم گیری برای بازی نکردن بازیکن زیرا “آنها به اندازه کافی خوب نیستند” برای رشد ، اعتماد به نفس و عشق آنها به بازی مخرب است. گذاشتن بازیکن روی نیمکت برای برنده شدن به عنوان مربی تصمیم ضعیفی است.

* تاکتیک های کم کاری یا فریبکارانه برای پیروز شدن:

نمونه هایی از این موارد عبارتند از: ضربه زدن به توپ خارج از خط زمین بازی برای از بین بردن وقت بازی، داشتن یک بازیکن برای آسیب دیدگی و برای کاهش سرعت بازی
امیدواریم، هنگام خواندن این مثالها، که سر خود را تکان می دهید و می گویید “من هرگز از این کارها نمی کنم.” متأسفانه، بسیاری از ما تقریباً در همه ورزش های پایه اینکار را می کنیم و بسیار شیوع دارد.

*آکادمی دروازه بانی فوتبال در استان البرز و کرج | FCDORFAK

*دروازه بان ها در فوتبال مدرن دیگر فقط یک بازیکن با دو دست نیستند (شروع مجدد بازی توسط دروازه بان، بازیسازی با دروازه بان)

*استعدادیابی فوتبال در کرج (استعدادیابی فوتبال نونهالان در کرج)

*تست فوتبال در کرج (تست فوتبال نونهالان، نوجوانان در کرج سال 99)

* چگونه از برنده شدن به عنوان محصول جانبی استفاده کنیم؟

تمرکز بر روی روند نسبت به نتیجه
مسلماً، این مشکل است زیرا همه می خواهند برنده شوند. اولین سوالی که کسی از بازیکن یا مربی پس از بازی ای که آن را تماشا نکرده است، می پرسد؟ “برنده شدی؟” این در ذهن ملی ما نقش بسته است که برنده شدن در یک بازی به این معنی است که شما خوب بازی کرده اید، در حالی که باخت به معنای ضعیف بازی کردن است.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز FCDORFAK

با این حال، این درست نیست و تمرکز روی روند کاری است که مربیان خوب را از مربیان معمولی متمایز می کند.

اگر شما به عنوان مربی می توانید به جای اولویت کوتاه مدت یعنی بردن، برای تیم خود تصمیم بگیرید که بازیکنان پیشرفت درازمدت  را داشته باشند، بهتر از این به آنها خدمت خواهید کرد. موفقیت هرگز آسان و خطی نیست.

نمونه هایی از این موارد که اگر مربی به بازیکنان خود بیاموزد که چگونه در فضاهای تنگ توپ را کنترل کنند یا در عقب زمین بازی کنند. قرار است در این مسیر اشتباهاتی انجام شود و شکست بخشی از یادگیری است و بدون شکست افراد نمی توانند مهارت های خود را به تسلط بر آن تبدیل کنند. لازم است یک مربی قدرتمند درک کند که آموزش دادن بازیکنان به جای چگونگی پیروزی در این ورزش، باعث ایجاد مشکلاتی در حال حاضر می شود اما در طولانی مدت به موفقیت و تسلط منجر می شود.

* اما بازیکنان من می خواهند برنده شوند. والدین تیم من می خواهند برنده شوند. “

و این خوب است. شما می خواهید بازیکنان شما هر وقت فعالیتی را در عمل انجام می دهند یا در یک بازی دوستانه بازی می کنند، می خواهند برنده شوند. این همان رقابت است و شما باید به عنوان مربی از آن حمایت کنید. با این حال، شما مسئول آموزش چگونگی پیروزی به آنها هستید. شما می توانید تصویر بزرگتری را مشاهده کنید، و این وظیفه شماست که آنها را از طریق فراز و نشیب هایی که آن سفر به همراه دارد راهنمایی کنید. تمرکز شما بر تسلط منجر به پیروزی ارگانیک خواهد شد.

در پایان، درک این نکته نیز مهم است که گرچه پیروزی برای مربیان، بازیکنان و والدین مهم است، اما این حتی دلیل اصلی بازی بازیکنان نیست.

“دلیل شماره 1 و اصلی عضوی از یک تیم باشید و از آن لذت ببرید.”

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان یکی از بهترین باشگاه ها و مدارس فوتبال در استان البرز، از بازیکنان با استعداد فوتبال استان البرز، تست فنی بعمل می آورد. شما نیز می توانید با توجه به شرایط سنی خود در یکی از رده های باشگاه فوتبال درفک حضور داشته باشید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز از استعدادهای فوتبال در سراسر کشور پذیرش می کند. شما می توانید به مجموعه درفک پیوسته و در مسیر حرفه ای شدن به عنوان یک فوتبالیست قدم بردارید.

پاسخ دهید