چگونه انتظارات دیگران از خود را در بازی فوتبال مدیریت می کنید؟ | FCDORFAK

کنار آمدن با اشتباهات فوتبال، سر و صدای بیرونی را لغو کنید و بر بازی خود تمرکز کنید.
چقدر نظرات دیگران بر بازی فوتبال شما تأثیر می گذارد؟ حواس پرتی های بیرونی سر و صدای اضافی است که از منابع خارجی ناشی می شود ، مانند:

والدین:
[قبل از بازی ها] “شما چند بازی گذشته را خوب بازی نکرده اید. شما باید تمرکز کنید. ”

[در طول بازی ها] “شما خارج از تیم هستید. برو عقب، حرکت کن به عقب.”

[بعد از بازی ها] “شما باید به جای این همه پاس اضافی ضربه خود را می زدید.”

هم تیمی ها:
“چه کار می کنی؟ من کاملاً بازیکن آزاد بودم. ”

مربیان:
ما همان اشتباهات احمقانه ای را انجام می دهیم که در بازی گذشته انجام دادیم. ”
توپ را مانند [هم تیمی خود] بازی کنید. توپ را از فاصله دور پاس دهید. ”

والدین دیگران:
“ما نمی توانیم یک بازی دیگر را ببازیم، یا از پلی آف خارج شویم.”

تنظیم انتظارات دیگران مستلزم آگاهی از توانایی تمرکز بر آنچه می توانید کنترل کنید و نه سر و صدا.

یکی از بازیکنان فوتبال باشگاه درفک البرز سوال زیر را از ما پرسید و دوست داشت ما به او کمک کنیم. شاید برای شما هم سوالات مشابهی وجود داشته باشد و اینگونه بتوانیم به این سوالات مشترک پاسخ دهیم.

چگونه می توانم با انتظارات بالای والدین، ​​مربیان و هم تیمی هایم کنار بیایم. همه نظراتی که می شنوم ، تمرکز و مدیریت اضطراب خود را در طول جلسات آموزشی برایم مشکل می کند؟ ”

تمرینات و بازی ها می توانند آشفتگی به همراه داشته باشند. مربیان دستورات و دستورالعمل ها را فریاد می زنند یا در مورد اشتباهات فریاد می زنند. عصبانی شدن هم تیمی ها از هم تیمی  و اظهارنظرهای تند. والدین از حاشیه مربیگری می کنند.

اینهمه سر و صدا باعث عصبانیت شما می شود و اشتباهات بیشتری مرتکب می شوید. نظرات بیشتری به سمت شما هدف گرفته می شود و ناامیدی شما افزایش می یابد. شما می خواهید تمرین کنید یا یک بازی را به پایان برسد، اما نمی خواهید و دوست ندارید سخنرانی های دیگری را هنگام رانندگی به سمت خانه بشنوید.

همه این سر و صدای بیرونی بر یادگیری و توسعه مهارت های جدید تأثیر می گذارد. شما از اشتباه در بازی می ترسید، بنابراین خود را کنار می گذارید. یک اشتباه بزرگ در یک مسابقه می تواند دقیقه های حضور شما را به طور چشمگیری کاهش دهد.

سر و صدا در طول بازی و تمرین بعدی ادامه دارد. طاقت فرسا است شما احساس می کنید، “اگر همه عقب نشینی می کردند، شما در بازی ها بهتر بازی می کردید.” تیمی که برای عضویت در آن خیلی زحمت کشیدید، دیگر نمی خواهید در آن بازی کنید.

لغو سر و صدای بیرونی مربوط به کنترل آنچه بر روی آن تمرکز می کنید است. سر و صدای بیرون اهمیت چندانی ندارد. دستورالعمل مربی شما ضروری است، اما نظرات دیگران فقط سر و صدایی است که عملکرد شما را مختل می کند.

اگر نظرات مفید نیست، آن را تنظیم کنید. اگر به تمرکز 100٪ شما در زمین کمک نکند، به بازی شما آسیب می رساند. این باید ذهنیت شما را در حال تمرین یا رقابت داشته باشد.

مدیریت حواس پرتی های خارجی در فوتبال پایه:

شما نمی توانید آنچه دیگران می گویند یا انجام می دهند را کنترل کنید، بنابراین سعی کنید آن را در کانون توجه خود قرار ندهید. به عناوینی و چیزهایی که باعث حذف سر و صدا می شوند فکر کنید.

هر زمان که صدای بیرونی می شنوید، از علامت “هدفون” یا “لغو” استفاده کنید تا به شما یادآوری شود که این نظرات فقط سر و صدا هستند و مهم نیستند.

و مراقب باشید آنچه دیگران می گویند را به انتظار تبدیل نکنید. والدین، ​​هم تیمی ها و مربیان سعی نمی کنند شما را تحت فشار قرار دهند، اما شما به راحتی می توانید آنچه دیگران می گویند را به عنوان انتظارات تعبیر کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید