5 ویژگی برتر برای اینکه یک فوتبالیست بزرگ باشید | درفک البرز

چه چیزی یک فوتبالیست بزرگ را می سازد؟

یک سوال متداول در بین جامعه فوتبال این است که چه چیزی یک فوتبالیست بزرگ را می سازد؟ پله چه داشت؟ مارادونا چه داشت؟ چگونه می توانم شبیه کریستیانو رونالدو یا لیونل مسی شوم؟ هیچ فرمول جادویی وجود ندارد، اما ویژگی های کلیدی وجود دارد که هر بازیکن برتر فوتبال باید از آن برخوردار باشد. این یک منطقه پیچیده است، در زیر 5 ویژگی اصلی بازیکن فوتبال که در یک فوتبالیست برتر مشاهده خواهید کرد، آورده شده است.

مثل یک حرفه ای تمرین کنید

در آکادمی فوتبال درفک البرز یک برنامه تمرینی فوتبال ایجاد کرده ایم که توسط بازیکنان در سراسر جهان استفاده می شود. این دوره نخبه دارای اسرار آموزشی از آکادمی های حرفه ای لیگ های برتر فوتبال اروپا است و ثابت شده است که بازی فوتبال شما را به سطح بالاتری می برد. با تمرین فوتبال در آکادمی درفک البرز و علاوه بر تمرینات باشگاه در خانه یا هر مکانی، مهارت‌ها و تکنیک‌های جدیدی را بر اساس یک فلسفه مستحکم می‌آموزید که دارایی‌های فنی مورد نیاز برای یک فوتبالیست حرفه‌ای بودن را به شما می‌دهد

1. تکنیک

فوتبال اغلب به عنوان یک زبان جهانی شناخته می شود که در سطح جهانی صحبت می شود. تکنیک واژگان فوتبال است و پایه ای است که همه بازیکنان فوتبال از آن ساخته می شوند. تکنیک فوتبال را می توان به 3 قسمت اصلی تقسیم کرد که برای تبدیل شدن به یک بازیکن برتر باید تسلط داشت.

تسلط و کنترل توپ – توانایی دریافت، کنترل و دستکاری توپ با هر دو پا، ساق، سینه و سر.
دریبل زدن و دویدن با توپ – حرکت دادن توپ در جهات مختلف با سرعت های مختلف با کنترل کامل توپ.
حرکات بدن و اشکال – چگونه بدن خود را به طور موثر با توپ و بدون توپ حرکت می دهید تا با تعادل و هماهنگی تأثیر را به حداکثر برسانید.
درست مانند یادگیری یک زبان، این کار یک شبه اتفاق نمی افتد و سال ها یادگیری با ساعت های تکرار زیادی طول می کشد. توانایی انجام این امر به شدت به ویژگی بعدی فوتبال بستگی دارد.


چرخه تعالی فنی

2. طرز فکر

ذهنیت حوزه بسیار وسیعی است که عوامل مؤثر بسیاری دارد، بنابراین دوباره به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم می‌شود. این یک عنصر کلیدی در فوتبالیست ها است و اغلب تعیین می کند که در چه سطحی بازی کنید، زیرا هرچه بالاتر از نردبان فوتبال پیشرفت کنید، طرز فکر مهم تر می شود.

اشتیاق و انگیزه جاه طلبی و گرسنگی برای موفقیت. اغلب گفته می شود که یا آن را دارید یا ندارید. این آتش سوزان درون است که در زمین فوتبال زنده می شود.
سرسختی ذهنی – در مواقع سختی، یک بازیکن چگونه واکنش نشان می دهد؟ بالا و پایین های زیادی در یک سفر فوتبال وجود دارد و این ویژگی اغلب آنهایی را که می توانند فشار را تحمل کنند و به اوج برسند متمایز می کند.
رهبری – این به روش های مختلفی اندازه گیری می شود. شما رهبرانی دارید که سازماندهی می کنند، مانند جان تری یا تونی آدامز و کسانی که به عنوان مثال مانند استیون جرارد یا لیونل مسی هستند. در هر صورت کار خواهد کرد و داشتن آن یک دارایی بزرگ است.
مربیگری – به عنوان یک بازیکن باید بتوانید بازخورد مربیان و معلمانی را که برای بهبود بازی شما در آنجا هستند بپذیرید. بازیکنان چگونه به دستورالعمل ها، انتقادات و پیشنهادات واکنش نشان می دهند یا به آنها پاسخ می دهند؟ آیا آنها برای یادگیری چیزهای جدید روی باز نشان می دهند؟
خودانگیختگی – داستان هایی در مورد بازیکنان نخبه می شنوید که برای تمرین اضافی در آنجا می مانند یا ساعت ها صرف تسلط بر مهارت ها و تکنیک ها می کنند. این خودانگیختگی که همیشه بخواهند با یادگیری و تسلط مداوم خود را بهتر کنند، می تواند معیاری برای موفقیت بازیکن باشد.
مسئولیت – فوتبال یک بازی تیمی است اما هر بازیکن دارای مجموعه ای از مسئولیت ها در داخل و خارج از زمین است. آیا بازیکن این مسئولیت ها را برعهده می گیرد و آنها را انجام می دهد یا از آنها طفره می رود؟

3. هوش بازی

چند بار شنیده اید که افراد کلماتی مانند “دید عالی”، “آگاهی تاکتیکی”، “مغز فوتبالی”، “خونسردی روی توپ” را می گویند. این عبارات هوش بازی را تشکیل می دهند و احتمالاً یکی از سخت ترین چیزها برای مربیگری است زیرا فوتبال تصادفی است. شما نمی توانید نتایج را پیش بینی کنید و نمی توانید برای هر سناریویی که در زمین ایجاد می شود، پاسخ دهید. برای ساده تر، هوش بازی با تصمیمات و سرعتی که توسط یک بازیکن در زمین گرفته می شود سنجیده می شود.

آگاهی فضایی – بازیکنان باید به سرعت تصاویری را که در زمین فوتبال ایجاد می‌شوند تجسم و درک کنند. بازیکنان در کجا ایستاده یا حرکت می کنند و فواصل و فضاها نسبت به توپ چقدر است؟ چقدر سریع می توانید این تصاویر را ایجاد کنید تا به تصمیم گیری در مورد حرکت بعدی کمک کنید؟
ارزیابی ریسک – اگر به این فضا بدوم یا توپی را به آن فضا پاس بدهم چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا می توانید تصمیم درستی بگیرید که تأثیر مثبتی برای تیم شما داشته باشد و خطر را به حداقل برساند. همانطور که در زندگی، تجربیات قبلی به شما کمک می کند تا این تصمیمات را بگیرید و در فوتبال تفاوتی ندارد. به همین دلیل است که برای کمک به تصمیم گیری تمرین می کنید و تمرین می کنید، اما عناصر اضافه شده ای مانند خلاقیت، منطق و شانس وجود دارد که باعث برتری می شود.

4. بازیکن تیم

“من” در “TEAM” وجود ندارد؟ فوتبال یک ورزش تیمی است که در آن برنده می شوید

موارد زیادی وجود داشته است که می توان گفت یک بازیکن بالاتر از دیگران دلیل موفقیت یک تیم است، مانند دوران دیگو مارادونا در ناپولی در دهه 1980 همراه با موفقیت های اخیر رونالدو و مسی، اما همه آنها برای موفقیت به کمک به هم تیمی های خود متکی بودند. آن موفقیت را به ارمغان بیاورد و همه آنها این را تصدیق خواهند کرد. به عنوان یک واحد جمعی و هماهنگ، تیم به طور کلی عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت، بنابراین برای یک بازیکن کلیدی است که بتواند در این محیط با حداکثر توانایی خود عمل کند. گفتن اینکه اغلب این فرد می تواند در یک بازی کاری خاص انجام دهد که سطح تیم را بالا ببرد. این می تواند کمی مهارت، یک گل عالی یا یک تکل عالی باشد. تلاشی که انجام می‌دهید عموماً بر دیگران تأثیر می‌گذارد، بنابراین هیچ بهانه‌ای برای تلاش 100 درصدی وجود ندارد.

در فوتبال، ضرب المثل قدیمی، همه با هم بیشتر به دست می‌آورند، بسیار درست است، اما فرد نیز نقش مهمی ایفا می‌کند و این تعادل باید پیدا شود.

5.تناسب اندام

در سطح حرفه ای فوتبالیست ها اکنون به عنوان ورزشکار دیده می شوند. بدن آنها مانند ورزشکاران سطح بالا ساخته و آماده شده است و این توانایی ورزشی اغلب می تواند یک بازیکن را از دیگران متمایز کند. در سنین پایین‌تر قضاوت درباره این عنصر بسیار دشوارتر است، زیرا بدن یک بازیکن فوتبال در مراحل مختلفی رشد می‌کند که ممکن است پشت سر یا جلوتر از دیگران باشد. در سال‌های اولیه، فیزیک یک بازیکن باید یکی از آخرین فاکتورهایی باشد که باید به آن نگاه کنید، اما وقتی این کار را انجام می‌دهید، این موارد باید روی آنها تمرکز کنید.

ABC  Agility, Balance & Coordination- چابکی، تعادل و هماهنگی حیاتی هستند زیرا حرکات بسیار زیادی در یک مسابقه فوتبال اتفاق می افتد که در هنگام دریبل زدن، پرش، چرخش و قرار دادن بدن خود در موقعیت های مختلف انجام می شود.
قدرت و توان – این مربوط به اندازه فرد نیست، بلکه بیشتر به این است که چگونه به طور موثر از بدن خود برای پیروزی در یک نبرد فیزیکی استفاده می کنید.
سرعت – این نه تنها سرعت خط مستقیم است، بلکه سرعتی است که با آن شتاب می گیرید، با چه سرعتی می توانید مسیر را با و بدون فوتبال در پای خود تغییر دهید.
استقامت – وقتی بدن شما خسته می شود، کنترل، تمرکز و تصمیم گیری شما مختل می شود که همه در یک موقعیت مسابقه حیاتی هستند.
سفر برای تبدیل شدن به یک بازیکن برتر فوتبال سال‌ها طول می‌کشد، بنابراین مهم است که بدانیم این 5 ویژگی بازیکن فوتبال در مراحل مختلف نوجوانی بازیکن تا بزرگسالی رشد می‌کنند، اما شکی نیست که برای برتر بودن به همه آنها نیاز است. همچنین شایان ذکر است که می توان همه ی موارد بالا را توسعه داد و روی آنها کار کرد تا توانایی های بازیکنان را بهبود بخشد و بازی آنها را به سطح بعدی برساند.

فقط یادتون باشه

سخت ترین کار خود را انجام دهید!
تا جایی که می توانید مرتب تمرین کنید!
همیشه در حال یادگیری باشید!
از اشتباه کردن نترسید!
رویای بزرگ داسته باشید

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید