چگونه جلسات تمرینی روز قبل از مسابقه رسمی فوتبال را برنامه ریزی کنیم؟ | درفک البرز

در حالت ایده آل، بدن انسان به 48 ساعت زمان ریکاوری پس از یک جلسه تمرین یا مسابقه شدید نیاز دارد. البته این برای ورزشکاران حرفه ای امکان پذیر نیست. اما اگر می‌خواهید بازیکنانتان در روزهای مسابقه سرحال و پرانرژی باشند، باید روز قبل کمی به آنها زمان ریکاوری بدهید.

به هر حال، باشگاه های فوتبال حرفه ای هنر جلسات تمرینی قبل از بازی را به کمال رسانده اند. اما نیاز به برنامه ریزی و مدیریت دقیق نیازهای خاص هر بازیکن دارد.

آموزش هفته را از قبل برنامه ریزی کنید:

در حالت ایده آل، روز بعد از هر مسابقه باید روز استراحت باشد. بنابراین هفته تمرینی را به تدریج شروع کنید و در اواسط هفته از نظر سختگیری به اوج خود برسید.

روز قبل از مسابقه باید شامل کمی تمرین سبک و کشش باشد. جلسات سرد کردن به بهبود بدن بازیکنان شما کمک می کند. امیدواریم که بخش عمده ای از تمرینات آمادگی جسمانی در این هفته انجام شده باشد.

روز قبل از مسابقه باید برای تاکتیک و تکنیک استفاده شود. هیچ کاری چند ساعت قبل از مسابقه نمی‌توانید انجام دهید، هیچ بازیکنی را آماده‌تر نمی‌کند. اما اگر بیش از حد روی آنها کار کنید، می توانید آنها را دچار کمبود انرژی و دردهای عضلانی کنید.

تمرینات آموزشی:

تمرکز تمرین شما در روز قبل از یک بازی بزرگ باید ریکاوری، حرکات کششی و هوازی سبک باشد. هر مربی رویکرد خاص خود را در این مورد دارد، اما تمرین‌های بالقوه عبارتند از:

بازی های کوچک بدون تماس
تنیس فوتبال
دویدن آرام
یوگا
گرم کردن
تمرین شوت زنی
تمرینات تاکتیکی
ایده این است که کار تناسب اندام و آماده سازی را به حداقل برسانید. بسیاری از مربیان روز قبل از مسابقه فعالیت را به کارهای تاکتیکی و انگیزشی محدود می کنند، اما این بستگی به این دارد که بازیکنان در طول هفته چقدر خوب تمرین کرده اند.

بازیکنان باید بعد از یک جلسه تمرینی قبل از بازی احساس شادابی و انگیزه کنند.

بازیکنان را وادار به خوردن خوب کنید
روز قبل از یک مسابقه بزرگ، زمان زیادی برای افراط در خوردن غذاهای شیرین و غذاهای چرب نیست. گوشت بدون چربی، سبزیجات تازه و کربوهیدرات های باکیفیت مانند غلات کامل، سوخت مورد نیاز بازیکنان شما را برای عملکرد خوب در روز بعد فراهم می کند.

در حالی که نمی توانید آنچه را که بازیکنان در خانه می خورند کنترل کنید، به عنوان یک گروه درباره انتظارات خود با آنها صحبت کنید. به آنها راهنمایی کنید که عصر و صبح قبل از مسابقه چه بخورند.

انگیزشی صحبت کنید:

روز قبل از مسابقه، زمان بررسی خطاهای بازی های قبلی نیست – این کار باید بلافاصله پس از آن انجام شود.

بازیکنان خود را دور هم جمع کنید و چشم اندازی برای بازی فردا ایجاد کنید. نکات مثبت را برجسته کنید و داستانی از چگونگی و چرایی پیروزی خود بگویید. این تجسم مثبت نامیده می شود و شاخه ای از روانشناسی ورزشی است که توسط باشگاه های فوتبال حرفه ای در سراسر جهان استفاده می شود.

بازیکنان را در راه خود با مشاوره بفرستید:

همه مربیان فوتبال در جهان با همین مسئله روبرو هستند: چگونه می‌توانید کارهای بازیکنان را در شب قبل از یک بازی بزرگ کنترل کنید؟ و مگر اینکه یک مربی حرفه ای باشید که بازیکنانتان را مجبور می کند یک شب در هتل بمانند، پاسخ «خیلی کم» است.

به همین دلیل است که داشتن یک رابطه سالم و قابل اعتماد با بازیکنانتان حیاتی است. ترویج ایده مسئولیت شخصی در طول یک جلسه تمرینی قبل از مسابقه حیاتی است. بنابراین، پس از صحبت های تیم تاکتیکی خود، قوانین و انتظارات را برای شب و صبح قبل از بازی تعیین کنید.

زود بخوابید – یک بازیکن حداقل به هفت ساعت خواب نیاز دارد تا در روز بعد بهترین عملکرد خود را داشته باشد.
آب زیادی بنوشید – بازیکنان باید شب و صبح قبل از مسابقه به طور مداوم آب بنوشند.
خوب غذا بخورید – بازیکنان باید از چربی های اشباع شده، شکر فرآوری شده و غذاهای راحت در 24 ساعت قبل از شروع بازی خودداری کنند.
یک صبحانه خوب بخورید – به بازیکنان خود بگویید که یک صبحانه سبک و سرشار از کربوهیدرات و پروتئین «خوب» بخورند.
چهار ساعت قبل از شروع بازی یک وعده غذایی غنی از کربوهیدرات بخورید – بازیکنان باید هنگام شروع مسابقه شکمشان خالی باشد.
بنابراین، محور اصلی جلسات تمرینی فوتبال قبل از بازی شما باید ریکاوری و آمادگی باشد. اگر در اوایل هفته کار سختی را انجام داده اید، بازیکنان باید در شرایط عالی باشند و زمانی که داور سوت شروع بازی را می زند، باید در شرایط عالی قرار داشته باشید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید