چگونه شوت، ضربات آزاد و پنالتی خود را در فوتبال بهبود بخشید | درفک البرز

به ثمر رساندن گل چیزی است که بازی فوتبال را زیباتر می کند. در حالی که یک تکل به موقع یا یک ضربه سر شجاعانه زیبایی خاصی دارد، اما هیچ چیز بهتر از منظره برخورد شیرین توپ به تور نیست.

در هر موقعیتی که هستید، اگر می خواهید در بازی موفق باشید، یادگیری نحوه شوتزنی موثر در همه موقعیت ها بسیار مهم است. چه در جریان بازی باشید، چه ضربه آزاد بزنید یا به نقطه پنالتی بروید، تکنیک، خونسردی و اعتماد به نفس ضروری هستند.

برای کمک به شما در تنظیم دقیق مهارت های شوتزنی، ما چند نکته را گردآوری کرده ایم. با تجهیزات مناسب فوتبال، باید بتوانید این مهارت ضروری را در کوتاه ترین زمان ممکن بهبود بخشید.

نکاتی برای زدن ضربات آزاد در فوتبال:

قبل از شروع تمرین ضربات آزاد خود، به یک مانکن ضربه ایستگاهی و یک گل فوتبال نیاز دارید. با این حال، برای اطمینان از اینکه می توانید در هر مکانی تمرین کنید، یک هدف سبک وزن و قابل حمل را انتخاب کنید که می تواند به سرعت نصب و برچیده شود.

مانند هر چیزی که مربوط به تمرین فوتبال است، تکرار نیز حیاتی است. ضربات آزاد خود را از فواصل و زوایای مختلف تمرین کنید. در اینجا چند نکته برای بهبود این مهارت کلیدی در طول زمان آورده شده است:

با یک دروازه بان تمرین کنید
برای بازسازی شرایط مسابقه، تا جایی که ممکن است با یک دروازه بان تمرین کنید. این به شما ایده می دهد که تکنیک شما چقدر موثر است و این یک راه عالی برای توسعه دقت است.

از چندین توپ استفاده کنید
اگر بعد از زدن ضربات آزاد دائما برای بازیابی توپ بدوید، تمرین شما کند و کسل کننده خواهد شد. روی مجموعه ای از توپ های تمرینی سرمایه گذاری کنید تا زمان بیشتری برای تمرین داشته باشید.

یک روال ایجاد کنید
تماشای ضربات ایستگاهی بزرگان فوتبال. بکام و کریستیانو رونالدو نمونه های کاملی هستند. هر دوی آنها مراسم ضربات آزاد مخصوص به خود را دارند. در طول سال ها، آنها یک “لنگر ذهنی” ایجاد کرده اند که آنها را آرام و تحت کنترل نگه می دارد. برای شما، این ممکن است نحوه قرار دادن توپ، نحوه تنفس یا نحوه تنظیم پیراهنتان باشد.

نکاتی برای بهبود شوتزنی در فوتبال:

شاید بتوان گفت شوت‌زنی هیجان‌انگیزترین جنبه فوتبال است – اما چالش‌برانگیزترین هم است. آلن شیرر، سرجیو آگوئرو و هری کین کار را آسان می کنند، اما هر چیزی جز این نیست. همه مهاجمان فوق ستاره ساعت ها و ساعت ها در زمین تمرین شوتزنی خود را تمرین می کنند. باز هم تکرار کلید است.

توسعه قدرت
قدرت می تواند نقص در دقت و زمان بندی را پنهان کند. چند بار دیده اید که ضربه ای با قدرت و سرعت محض دروازه بان را شکست دهد. حتی اگر دروازه بان به یکی از این ضربه ها دست بزند، قدرت به تنهایی برای هدایت توپ به پشت تور کافی است.

اما قدرت از پایین بدن ناشی نمی شود – حداقل نه در درجه اول. قدرت از تکنیک می آید. و اینجاست که آموزش شما باید شروع شود. توپ ها را مکرراً به یک هدف بزنید، که می تواند یک ریباندر، یک گل، یک دیوار یا هر چیزی باشد که هدفی مشابه دارد.

هنگامی که تکنیک خود را تقویت کردید و یاد گرفتید که به طور مداوم با توپ ارتباط برقرار کنید، قدرت به دست می آید. فقط به رشد تناسب اندام و قدرت خود ادامه دهید و تیراندازی شما باید با گذشت زمان بهبود یابد.

دقت را توسعه دهید
بار دیگر، تکرار بسیار مهم است. دقت شوتزنی چیزی است که باید در طول زمان توسعه یابد. در ابتدا، تصمیم بگیرید که در کجا قرار است با توپ تماس برقرار کنید. ضربات منحنی از شما می خواهد که وزن بدن خود را به یک سمت ببرید و توپ را با داخل یا خارج پای خود “نوازش” کنید.

یک شوت مستقیم با قدرت مستلزم این است که هم سر و هم پای خود را روی توپ قرار دهید. اگر بیش از حد به عقب خم شوید، شما در معرض خطر ارسال ضربه خود به جایگاه ها هستید!

مجموعه ای از توپ ها و یک گل فوتبال قابل حمل برای خود تهیه کنید. یک منطقه بازی و مرزها را با مخروط های تمرینی مشخص کنید و تیراندازی خود را از فواصل و زوایای مختلف تمرین کنید. برای بهبود تصمیم گیری و توانایی عملکرد تحت فشار، تا جایی که می توانید با یک دروازه بان و حداقل یک مدافع تمرین کنید.

نکاتی برای بهبود ضربات پنالتی خود:

در ظاهر، گل زدن پنالتی برای یک مهاجم حرفه ای باید آسان باشد. پس چرا بسیاری از آنها دچار مشکل می شوند؟ به این دلیل است که روانشناسی، فشار و ریسک بالا به اندازه تکنیک مهم هستند. و تنها راه برای بهبود نرخ تبدیل پنالتی خود در مسابقات واقعی، ایجاد مجدد شرایط مسابقه تا حد امکان است.

اگر به طور منظم مهارت های شوتزنی خود را تمرین می کنید، تکنیک شما باید از قبل خوب باشد. اما تمرین پنالتی به معنای مواجهه با سناریوهای مختلف است.

هنگامی که با دوستان خود تمرین می کنید، آنها را وادار کنید تا در حین آماده شدن برای زدن ضربات پنالتی خود را احاطه کنند. و آنها را تشویق کنید تا کمی شوخی در راه شما پرتاب کنند. و اگر تمایل دارند، دروازه بان را وادار کنید تا کمی شیطنت ایجاد کند. زمانی که با عوامل حواس پرتی احاطه شده اید، به گل زدن پنالتی های دقیق و قدرتمند عادت کنید و نرخ تبدیل شما بهبود می یابد.

یک روال بسازید
روال ضربات پنالتی ذهن شما را متمرکز می کند و اعصاب شما را آرام می کند. روی روتینی تصمیم بگیرید که برای شما مفید باشد و به آن پایبند باشید. برخی از روتین ها شامل تعداد معینی از مراحل قبل هستند

شامل تنفس یا قرار دادن توپ روی نقطه به روش خاصی است.

یاد بگیرید چگونه دروازه بان ها را فریب دهید:

برای حرفه ای ها، ضربات پنالتی از کلاس درس شروع می شود. همه متخصصان بزرگ پنالتی درباره نحوه برخورد دروازه بان با پنالتی ها چند روز قبل از یک مسابقه بزرگ تحقیق می کنند. این می تواند به شما ایده دهد که دروازه بان برای نجات پنالتی شما در کدام جهت شیرجه می زند.

شما می‌توانید جهت ضربه پنالتی خود را به روش‌های مختلفی پنهان کنید، از جمله جایی که به آن نگاه می‌کنید، زاویه حرکت به سمت توپ و شکل پای خود هنگام اتصال به توپ.

یک هدف را تجسم کنید
آلن شیرر گفت که قبل از شروع پنالتی خود در مورد یک طرف تصمیم می گرفت و هیچ چیز نظر او را تغییر نمی داد. او یک ضربه نقطه‌ای موفق را در چشمانش تصور می‌کرد که اعصابش را آرام می‌کرد و اعتماد به نفسش را افزایش می‌داد. تمرین هنر شوتزنی تنها راهی است که می‌توانید آمار خود را در زمین بهبود ببخشید. تکرار، همراه با بازخورد، توصیه و بهبود مستمر کلیدی است. اما اگر متعهد هستید – و تجهیزات تمرین فوتبال مناسب را در اختیار دارید – آمار تبدیل شما باید در طول زمان بهبود یابد.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید