چگونه فرهنگ باشگاهی مثبت را در فوتبال معرفی و حفظ کنیم | درفک البرز

چگونه فرهنگ باشگاهی مثبت را معرفی و حفظ کنیم

در این مقاله، به این می‌پردازیم که چگونه ایجاد یک فرهنگ باشگاهی مثبت می‌تواند مزایای بزرگی را به همراه داشته باشد، از کار تیمی بهتر تا افزایش مسئولیت‌پذیری.

در هر سازمان ورزشی موفق، زمانی که کمی عمیق تر نگاه کنید، نشانه هایی از فرهنگ باشگاهی مثبت وجود خواهد داشت. بازیکنانی که برای یک هدف واحد می جنگند، احساس مسئولیت پذیری می کنند و فقدان خودخواهی در آن باشگاه های فوتبال وجود دارد .

به همه این دلایل و بیشتر، القای فرهنگ باشگاهی مثبت باید اولویت اصلی یک مدیر فنی فوتبال باشد، اما دلیلی وجود ندارد که باشگاه‌های فوتبال پایه کوچکتر نتوانند به همان محیط دست یابند.

بهترین مدرسه فوتبال کرج (بهترین آکادمی فوتبال در کرج)

آیا برای تغییر فرهنگ منفی و ریشه دار در باشگاه فوتبال دیر شده است؟

نتایج ضعیف، یک یا چند شخصیت مسلط در رختکن، احساس محرومیت بازیکنان تنها برخی از دلایلی است که ممکن است فرهنگ منفی در یک باشگاه وجود داشته باشد.

فرهنگ های منفی منحصر به فوتبال نیستند، به عنوان مثال تیم راگبی All Blacks را در سال 2005 در نظر بگیرید. آنها به طور گسترده به عنوان یکی از موفق ترین تیم های جهان در هر رشته ورزشی در نظر گرفته می شدند، اما پس از یک شکست نادر، گروهی از بازیکنان ارشد به رقابت پرداختند. نوشیدن زیاد مشروبات الکلی رویدادی که گراهام هنری، سرمربی تیم بعداً آن را “کاملاً غیرقابل قبول” توصیف کرد.

هنری و دستیارش وین اسمیت به همراه کاپیتان تیم و سایر بازیکنان ارشد به سرعت متوجه شدند که این فرهنگ سمی شده است و بنابراین برای حل آن اقدام کردند.

اسمیت توضیح داد: “ما پارادایم را تغییر دادیم، یک گروه رهبری ایجاد کردیم، مسئولیت‌پذیری بیشتری ایجاد کردیم، مالکیت بیشتری را اعطا کردیم و مدیریت دوگانه تیم را اجرا کردیم.”

پس از خروج ناامیدکننده از مرحله یک چهارم نهایی در جام جهانی بعدی راگبی، All Blacks با بلند کردن جام در سال 2011 و حفظ آن چهار سال بعد پاسخ داد. این نشان می دهد که هیچ مقدار موفقیت تاریخی نمی تواند فرهنگ باشگاهی مثبت پایدار را تضمین کند، باید آگاهانه حفظ شود.

همچنین، با شناسایی منفی ها و برداشتن گام های قاطع برای تغییر وضعیت موجود، می توان آن را به چیزی بسیار مثبت تر تبدیل کرد.

چگونه یک فرهنگ باشگاهی جدید در فوتبال بسازیم:

پس از تشخیص اینکه فرهنگ در باشگاه شما نیاز به بهبود دارد، یک مربی باید نسبت به اهداف و انتظارات خود واقع بین باشد. پیروی از این مراحل به ایجاد پایه‌های تغییرات مثبت فرهنگی در باشگاه فوتبال شما کمک می‌کند:

شناسایی “گروه رهبری” و اعتماد به تصمیمات آنها

همه افراد در باشگاه باید در مورد فرهنگ مثبت باشگاهی همسو باشند، این چیزی نیست که یک مدیر فنی بتواند از بالا به پایین تعریف و اجرا کند.

برای دادن بهترین شانس موفقیت به این تغییرات، تشکیل یک گروه رهبری متشکل از بازیکنان و کارکنان می تواند مفید باشد. در هر تصمیم بزرگی باید با همه افراد این گروه مشورت کرد و به نظرات و قضاوت آنها اعتماد کرد.

 

تعریف و ساخت بر اساس فرهنگ باشگاهی موجود خود

هر باشگاهی مهم نیست در چه سطحی باشد، نوعی فرهنگ باشگاهی موجود خواهد داشت. بر سرپیچی از آنچه که هست تمرکز کنید، سوالات زیر برای پرسیدن از افراد باشگاه مفید است:

  • باورهای مشترک ما چیست؟
    مهم ترین ارزش های ما چیست؟
    چه رفتارهایی از هم تیمی ها و همکاران خود انتظار داریم؟
    چشم انداز ما برای باشگاه چیست و آیا فرهنگ فعلی ما را عقب نگه می دارد؟
    ممکن است آشکار شود که برخی از جنبه های فرهنگ موجود باشگاه مثبت است و برخی دیگر کمتر. به جای اینکه کاملاً از نو شروع کنید، با چیزهایی که دارید کار کنید – روی تقویت نکات مثبت تمرکز کنید و از موارد منفی به عنوان نمونه رفتاری استفاده کنید که دیگر قابل قبول نیست.

تعیین اهداف عملکرد مشترک:

یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه همه در جهت درست حرکت کنند، ایجاد برخی اهداف عملکردی مشترک و واضح است – شاید انگیزه‌ای در کل باشگاه برای دستیابی به آنها باشد.

مهمتر از همه، اهداف مشترک همه باید مطابق با فرهنگ باشگاهی باشد که به تازگی تعریف شده است. اگر ارزش های مشترک شما برای تشویق بازیکنان به تفریح ​​و ابراز خلاقانه در زمین است، اهداف شما نباید حول نسبت برد/باخت و موقعیت های لیگ باشد.

اجازه درگیری “مثبت” بین بازیکنان و مربیان

درگیری همیشه یک موقعیت منفی نیست، اگر فرهنگ باشگاهی شما به اندازه کافی قوی باشد، می توان آن را به مثبت تبدیل کرد. به جای دوری از مکالمات دشوار، بازیکنان و مربیان را تشویق کنید تا شکایات خود را با یکدیگر بیان کنند – به شرطی که این کار به طور سازنده انجام شود.

این نه تنها از جوشیدن احساسات منفی در زیر سطح جلوگیری می کند (قبل از فوران ناگزیر از خط)، بلکه رویکرد مشترک برای حل مشکل را تشویق می کند.

شاید مهم‌تر از همه، اجازه دادن به درگیری‌ها برای پخش مثبت – از طریق گفتگوی صادقانه و سازنده، بدون ایجاد توهین – نشان می‌دهد که شما به بازیکنان خود اعتماد دارید. اعطای خودمختاری به آنها در خارج از زمین، آنها را تشویق می کند تا خودشان فکر کنند و راه حل هایی در زمین پیدا کنند.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید