به یک کارگزار یا نماینده بازیکنان و مربیان فوتبال نیاز دارید؟ | کارگزار بازیکنان فوتبال

به یک نماینده یا کارگزار فوتبال نیاز دارید؟
دریابید که چگونه می توانید بازیکن حرفه ای فوتبال شوید

اکنون که فوتبال باشگاهی پایه خود را تمام کرده اید و آماده برداشتن قدم بعدی هستید، به دنبال یک نماینده یا کارگزار فوتبال هستید؟ یا شاید شما فقط می خواهید نماینده خود را تغییر دهید. خوب در هر دو موقعیت این همان کاری است که باید انجام دهید.

ابتدا باید نوعی تماس با یک نماینده برقرار کنید، هر چه زودتر بهتر است. قبلش باید این سوال را از خود بپرسید.

لینک مرتبط: بهترین مدرسه فوتبال کرج (بهترین آکادمی فوتبال در کرج)

آیا من واقعا برای یک نماینده یا کار گزار فوتبال آماده هستم؟

این سوال میلیون دلاری است. اینجاست که باید با خودتان واقعی باشید و خود را در آینه نگاه کنید (اول صورت خود را بشویید که صبح ها وحشتناک به نظر می رسید). اکنون برای اینکه بدانید آیا برای یک نماینده فوتبال آماده هستید یا خیر، باید این دو سوال را از خود بپرسید. اول، “آیا من جز 2-3 بازیکن برتر تیمم هستم؟” اگر بله، سوال دوم این است که از خود بپرسید “آیا من 5 تا 10 بازیکن برتر در کل لیگ خود هستم” (آسیا ویژن تهران و لیگ برتر کشور در فوتبال پایه، بالاترین لیگ باشگاهی ایران است). اگر پاسخ به هر یک از این سؤالات منفی است، قبل از اینکه نماینده ای را برای نمایندگی خود انتخاب کنید، باید کارهایی را انجام دهید. اگر به هر دو پاسخ مثبت دادید، می توانید با کارگزاران داخلی و خارجی بازیکنان فوتبال تماس بگیرید.

کارگزار، نماینده یا عامل فوتبال چیست؟ و چگونه به شما کمک می کنند فوتبالیست حرفه ای شوید؟

به این ترتیب، حتی مسی برای امضای اولین قرارداد حرفه‌ای خود به یک نماینده و کارگزار فوتبال نیاز داشت، بنابراین قبل از اینکه فکر کنید به آن نیاز ندارید، باور کنید که نیاز دارید. نمایندگان شما را نمایندگی می کنند و به جستجو و ارتباط با باشگاه هایی می پردازند که به دنبال بازیکنی متناسب با مشخصات شما هستند. یک تیم ممکن است به دنبال یک مهاجم 18 ساله یا مدافع 31 ساله کهنه کار باشد و یک نماینده بازیکنان خود را در آزمون هایی قرار دهد که مطابق با نیاز باشگاه باشد.

آیا می توانم به عنوان بازیکن فوتبال بیش از یک نماینده یا کارگزار فوتبال داشته باشم؟

بله و خیر (چه پاسخ روشنی، خوشحال نیستید که برای مشاوره به اینجا آمده اید؟). اگر یک قرارداد انحصاری با نماینده خود امضا کرده اید، خیر، نمی توانید با نماینده دیگری امضا کنید. اگر یک قرارداد غیر انحصاری دارید (من همیشه اینها را داشتم)، در آن صورت آزاد هستید که در زمانی که با قرارداد فعلی خود امضا کرده اید، با نمایندگان دیگر تماس بگیرید و بیش از یک نماینده در هر زمان برای یافتن یک فرصت تست برای شما کار کنند. نماینده ای که شما را برای تست ها جستجو کرده و پیدا می کند، کسی است که درصدی از قرارداد شما را دریافت می کند.

اگر هنوز قراردادی را با هیچ نماینده ای یا کارگزار فوتبال امضا نکرده اید (معمولاً اولین باری است که به دنبال یک نماینده می گردید)، پس می توانید به تعداد دلخواه نماینده داشته باشید. همه آنها می توانند به دنبال تست های آزمایشی برای شما باشند، وقتی یکی از کارگزاران فوتبال برای شما تست آزمایشی پیدا کرد، با جدیت بیشتری در مورد امضای قرارداد با آنها صحبت کنید.

برای گرفتن یک نماینده یا کارگزار فوتبال چقدر باید سن داشته باشید؟

من دیده ام که بچه ها از 14 سالگی دارند. این بچه‌ها معمولاً در آکادمی‌های برتر در سراسر جهان مانند بارسلونا یا من سیتی هستند، بنابراین اگر در حال خواندن این مطلب هستید حدس من این است که شما در محدوده 14-22 هستید و ممکن است برای نماینده داشتن خود آماده باشید، بنابراین باید آن را انجام دهید. من اولین نماینده ام را داشتم (که برادرم وانمود می کرد که نماینده من است). آیا می خواهید بدانید چگونه می توانید نماینده خود را بدست آورید؟ تمام اطلاعاتی را که احتمالاً مورد نیاز است را در زیر آورده ام.

چه زمانی باید به نماینده یا کارگزار بازیکنان و مربیان فوتبال پرداخت کنم و چقدر؟

با دقت گوش کنید، این تنها مهم‌ترین توصیه‌ای است که می‌توانم به شما بدهم، هر نماینده فوتبالی که با آن تماس می‌گیرید و قبل از امضای قرارداد حرفه‌ای می‌خواهد پولی بپردازید، کنار بروید، این یک کلاهبرداری است. روش کار به این صورت است که با نماینده تماس می گیرید، او برای شما فرصت تست گیری پیدا می کند، تیم می خواهد شما را نگه دارد و پذیرش شده اید، شما با نماینده خود (حدود 7 تا 10 درصد حقوق خود) قرارداد می بندید، سپس با باشگاه قرارداد می بندید.

احتمالاً این شما هستید که برای رسیدن به اولین یا دو دوره تست گیری خود بلیط هواپیما و مواردی از این قبیل را پرداخت می کنید تا نماینده اصلاً هزینه ای نداشته باشد و فریب هیچ هزینه پنهانی که ممکن است بگویند را شما نخورید، بگذارید یک تست باشگاهی برای شما پیدا کنند. سپس شروع به صحبت جدی تر در مورد پرداخت کنید.

اگر نماینده فوتبالی که با او تماس می گیرید قبل از انجام هر کاری پول می خواهد، آن ایمیل یا پیام واتس آپ را حذف کنید و دیگر با او صحبت نکنید.

یک نماینده چند بازیکن مختلف را نمایندگی می کند؟

یک عدد تقریبی حدود 7-12 بازیکن است. زمانی که من با اولین ایجنتم بودم، او 9 بازیکن دیگر داشت که در سرتاسر ایران قرار داشتند. این واقعاً به نماینده و جایی که در حرفه خود هستند بستگی دارد، برخی ممکن است فقط تعداد کمی داشته باشند که درآمد کافی برای آنها به ارمغان بیاورد، و برخی دیگر احساس می کنند که می توانند 10+ بازیکن را اداره کنند.

من از نماینده ای که بیش از 15 بازیکن داشت دور می ماندم زیرا آنها وقت کافی برای شما نخواهند داشت مگر اینکه شما یکی از بازیکنان برتر او باشید.

3 مورد از مهم ترین چیزهایی که باید درباره دریافت یک نماینده یا کارگزار فوتبال به خاطر بسپارید:

 

1. از خود بپرسید که آیا برای یک نماینده آماده هستید (آیا بهترین بازیکن تیم خود هستید یا 5 بازیکن برتر لیگ خود؟)

2. هیچ چیزی از قبل پرداخت نکنید!

3. آنچه شما می گویید و با اولین تماس خود برای یک نماینده ارسال می کنید همه چیز است. (درباره آنچه که اولین ایمیل شما به یک نماینده باید در اینجا بگوید بیشتر بدانید)

تفاوت بین یک پیشاهنگ یا استعدادیاب فوتبال و یک عامل یا کارگزار فوتبال چیست؟

یک پیشاهنگ یا استعدادیاب فوتبال برای باشگاه کار می کند و یک نماینده برای شما کار می کند. کار پیشاهنگی جستجو در جهان برای استعدادیابی است تا به باشگاهی که در آن کار می کنند بیاورند، در حالی که کار نماینده این است که استعداد او را در باشگاه ها قرار دهد. بسیاری از اوقات پیشاهنگان روابط خوبی با کارگزاران فوتبال دارند تا سعی کنند برخی از بازیکنان خود را هم اکنون و هم در آینده جذب کنند.

وقتی برای یک نماینده یا کارگزار فوتبال جستجو می کنم از کجا شروع کنم؟

وقتی برای اولین بار شروع کردم، از دوستان و کسانی که در حلقه فوتبالم بودند از افرادی که ممکن است بشناسند پرسیدم. من همچنین بازیکنانی را که می‌شناختم که نماینده داشتند، جستجو کردم و برای مشاوره با آنها تماس گرفتم.

آیا می توانم بدون نماینده یا کارگزار فوتبال حرفه ای شوم؟

چند نفر را بدون وکیل در دادگاه وکالت می بینید؟ و معمولا چگونه پیش می رود؟ نکته اصلی این است که شما به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای فوتبال نیاز دارید که این کار را برای شما انجام دهند، که تماس‌های لازم را داشته باشد و قبل از شروع تست به شما اعتبار بدهد.
به این ترتیب، من بخاطر دارم که در زمان بازی کردن خود برخی از دوستانم نزدیک به 20 تست حرفه ای مختلف را انجام دادن و حدود 12 مورد اول را بدون هیچ نماینده ای انجام دادن که اشتباه بزرگی بود زیرا دقیقاً صفر قرارداد امضا شد و دقیقاً عضو صفر تیم شدند. سپس دو بار تست گیری که یک نماینده پشتیبانی کرد و از هر دو علاقه مند بود و اولین قرارداد حرفه ای خود را بستن.

بهترین مدرسه فوتبال کرج (بهترین آکادمی فوتبال در کرج)

آیا نمایندگان یا کارگزاران فوتبال هزینه ای دریافت می کنند؟ هزینه یک نماینده فوتبال چقدر است؟

البته آنها هزینه ای دریافت می کنند، اما هرگز از قبل پرداخت نمی شود. درصدی از قراردادی است که امضا می کنید. بنابراین بیایید به عنوان مثال به رونالدو نگاه کنیم، زمانی که او یک قرارداد 2 یا 3 ساله با یوونتوس امضا کرد، فرض کنید او  100 میلیون دلار قرارداد امضا کرد، نماینده او 5-10٪ از آن را می گرفت، بنابراین حدود 5-10 میلیون. این یک مثال ساده است، چیزهای دیگری نیز وجود دارد که ممکن است در قرارداد کار کرده باشند، اما معمولاً این روش انجام می شود. بنابراین وقتی اولین تست حرفه‌ای خود را انجام می‌دهید، مطمئن شوید که هیچ هزینه‌ای از قبل پرداخت نکرده‌اید، اما انتظار داشته باشید که 5 تا 10 درصد از قرارداد سالانه خود را به نماینده خود بدهید. باور کنید با توجه به اینکه این نماینده فوتبال درهایی را به روی تست هایی که خودتان نتوانستید باز کنید باز می کند، ارزش پول را دارد.

همچنین می توانید بر اساس مبلغ و مدت قرارداد خود، این درصد را با نماینده خود مذاکره کنید. اگر به طور اتفاقی یک امضا یا نوع دیگری از پاداش دریافت کردید، در صورت تمایل می توانید از آن برای پرداخت هزینه نمایندگان استفاده کنید. حالا با من تکرار کنید “من هیچ چیزی را از قبل پرداخت نمی کنم، نماینده یک بار پول می گیرد.”

آیا باید در جایی که می خواهم بازی کنم یا در کشوری که در آن زندگی می کنم یک نماینده فوتبال بگیرم یا از کشورهای دیگر؟

خب بستگی داره کجا زندگی میکنید. اگر در مالزی یا تایلند زندگی می کنید (به هر حال عاشق آب  و هوای آنها هستید) وقت آن است که بدانیم برای همه ما طبیعی است که بهترین ارتباطات را برای شغل یا صنعت خود در کشوری که در آن زندگی می کنیم داشته باشیم و نمایندگان نیز تفاوتی ندارند. آنها شبکه گسترده ای خواهند داشت اما بهترین آنها در هر کشوری خواهد بود که در آن زندگی می کنند. نماینده من از انگلیس بیشترین فرصت ها را در بریتانیا به من می دهد، همانطور که کارگزار من در ایران بهترین فرصت های تست گیری را می تواند مهیا کند.

اگر هیچ نماینده ای یا کارگزاری فوتبالی پاسخ ایمیل من را نداد چه کنم؟

پس از ارسال اولین مجموعه ایمیل، نفس خود را حبس نکنید. باور کنید چیزهای خوبی خواهند آمد، همیشه تناسب اندام، مثبت و از نظر ذهنی قوی بمانید، امتحان حرفه ای فوتبال شما فرا خواهد رسید و یک نماینده فوتبال خواهید داشت که در گوشه و کنار شما را مراقبت می کند. شلیک شما خواهد آمد. مهمترین چیز این است که چیزهای مناسب را در همان اولین ایمیل ارسال کنید.

من باید به نمایندگان یا کارگزاران فوتبال چه بگویم؟

خوب در ایمیل مطمئن شوید که صادق هستید. به آنها بگویید که چه کسی هستید، چند ساله هستید، کجا بازی کرده اید، به دنبال چه چیزی هستید و چه نوع بازی حرفه ای فوتبال را می خواهید.

یک CV (رزومه فوتبال) برای خود داشته باشید.

نوار هایلایت ضروری است، سعی کنید فیلم بازی های خود را ضبط کنید و هایلایت بهترین کارها را داشته باشید. فکر نکنید که یک نماینده بخواهد شما را نمایندگی کند زیرا نام خانوادگی شما با رونالدو همخوانی دارد، باید تا حد امکان به سطح اول تماس نزدیک شوید. خجالت یا اکراه نداشته باشید که دقیقاً آرزوهایتان را به آنها بگویید. اگر قرار است در لیگ برتر بازی کنید و بهترین پاسور این لیگ باشید، مطمئن شوید که همه کارت های خود را روی میز بگذارید.

آیا باید نمایندگان فوتبال را تغییر دهم؟

در اینجا چند سوال وجود دارد که باید قبل از تغییر از یک کارگزار بازیکن فوتبال به دیگری از خود بپرسید.

1. آخرین باری که غیر از فوتبال با شما تماس گرفتند کی بود؟ فقط ببینم اوضاع چطوره؟

2. فاصله زمانی بین تست هایی که برای شما تنظیم کرده اند چقدر است؟ بالای 6 ماهه؟

3. اگر در نزدیکی هستید، آخرین باری که با نماینده خود نشسته اید و چت کرده اید، کی بوده است؟

4. چه مدت است که نماینده شما یک نماینده واقعی (فیفا مجاز) بوده است؟

5. آیا اهداف شما با اهداف عوامل یا کارگزار شما همسو هستند؟

6. آیا نماینده شما به شما اهمیت می دهد؟ یا به گرفتن پول بیشتر از شما اهمیت می دهد و فقط صحبت می کند.

اینها سوالات مهمی هستند که باید از خود بپرسید تا ببینید آیا نماینده یا کارگزار فوتبال شما به دنبال شماست و فقط به دنبال چک حقوق خود نیست.

چرا نماینده یا کارگزار فوتبال من چیزی برای من پیدا نکرده است؟

به عنوان مثال راستین جوان و آینده دار، صبور باش، معمولاً 6 ماه تا یک سال طول می کشد تا یک نماینده، اولین تست با کیفیت خود را پیدا کند. تا زمانی که آنها بدانند شما چه می خواهید، نمونه کارها (CV، نوار برجسته و غیره) را کنار هم قرار دهید و با تیم ها تماس بگیرید، مدتی طول می کشد تا نام شما در آنجا مطرح شود. در آن زمان هم پاسخ های مثبت و هم منفی وجود خواهد داشت و وظیفه شما این است که اعتماد کنید نماینده شما به دنبال باشگاه و تستی است که مناسب شما است.

پس با آنها در ارتباط باشید، صبور باشید و همیشه آماده باشید، هرگز نمی دانید که چه زمانی فرصتی برای شما پیش خواهد آمد. آخرین چیزی که می‌خواهید بیفتد این است که امیدتان را از دست ندهید، سپس یک ایمیل دریافت کنید که می‌گوید فرصتی دارید در چند روز دیگر و از پله‌ها پایین می‌روید تا به کسی بگویید. هر نماینده فوتبالی نه تنها برای تست کردن، بلکه تست مناسب کار خواهد کرد، و گاهی اوقات این مهمتر از هر چیزی است.

ایمان را نگه دارید، گاهی درهای کوچک، به اتاق های بزرگ باز شوند.

چه چیزی یک نماینده یا کارگزار فوتبال خوب را می سازد؟

یک کارگزار خوب فوتبال یک فرد صادق است. یکی که دقیقاً به شما می گوید که آنها فکر می کنند می توانند برای شما چه کاری را انجام دهند و تا زمانی که او این کار را نکند متوقف نمی شود. اما باید صبور باشید، فکر نکنید روزی که به شما مراجعه کنند و به شما بگویند چیزی برای شما پیدا خواهند کرد که هفته یا ماه آینده آزمایشی برای شما آماده خواهند کرد. این چیزها زمان می برد و انتظار می رود روند طولانی باشد.

اگر هیچ یک از کارگزاران فوتبال یا نماینده های فوتبال به من پاسخ ندهند چه؟

خب ممکن است زمان بندی ضعیفی بر اساس پنجره های نقل و انتقالات یا نیازهای تیم ها باشد، اما واضح ترین دلیل به احتمال زیاد این است که شما رزومه ای ندارید که در نگاه اول علاقه آنها را برانگیزد. بزرگترین دلیل دیگر این است که شما آنچه را که می خواستند در اولین نقطه تماس (معمولاً ایمیل) به آنها ندادید. منظور من این است که شما یک ایمیل حرفه‌ای و سازمان‌دهی شده همراه با رزومه خود (با ارجاع)، ویدیوی برجسته، نوار بازی کامل و برخی مواردی که من آن‌ها را هد تایتل می‌نامم، به آنها ارائه نکردید. چیزی که آنها را به شنیدن و خواندن بیشتر سوق دهد، این می تواند یک اردوی تیم ملی، انتخاب توسط استعدادیاب های استانی باشد.

یک بازیکن حرفه ای در حرفه خود از چند نماینده یا کارگزار می گذرد؟

این واقعاً به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند مدت زمان بازی، در کدام سطح و در حال حاضر در کدام سطح بازی می‌کنند، چند سال دارند و غیره.

به طور کلی هنگامی که یک بازیکن در رده‌های بالاتر حرکت می‌کند، به دنبال یک نماینده فوتبال است که با باشگاه‌های سطح بالاتر تماس داشته باشد. یک بازیکن واقعاً می‌تواند در طول دوران حرفه‌ای خود به هر تعداد که می‌خواهد نماینده داشته باشد، به شرطی که هیچ قرارداد انحصاری با نمایندگان فعلی را زیر پا نگذارد. به طور متوسط ​​یک بازیکن بین 2-4 نماینده مختلف در طول دوران حرفه ای خود خواهد داشت. 

چگونه بفهمم که نماینده من از من مراقبت می کند؟

اگر احساس می‌کنید که تماس با نماینده‌تان کار سختی است، زیرا می‌دانید که دستیابی به آن غیرممکن خواهد بود یا احساس می‌کنید که آنها فقط به شما چیزی را می‌گویند که می‌خواهید بشنوید، ممکن است مشکلاتی داشته باشید.

شما می دانید که آنها بر اساس سه چیز از شما مراقبت می کنند:

1) آنها با شما صادق هستند (از نظر اینکه فکر می کنند در چه سطحی می توانید بازی کنید و آیا می توانند چیزی برای شما پیدا کنند)

2) آنها شما را به آتش نمی اندازند (به معنای راه اندازی آزمایشی که به طور حرفه ای تنظیم نشده است)

3) شما همیشه اولین کسی هستید که با آنها تماس می گیرید و فقط در مورد تجارت صحبت می کنید.

نکته اصلی این است که شما یک نماینده فوتبال می خواهید که برای شما یک باشگاه پیدا کند.

شما باید نماینده یا کارگزار بازیکن فوتبالی را پیدا کنید که مراقب شما باشد، یعنی شما را در موقعیت و باشگاهی قرار دهد که مناسب شما باشد. نه اینکه شما را به لانه شیرها در باشگاهی که پولی پرداخت نمی‌کند ببرد، با شما مانند یک مزخرف رفتار می‌کند و در تمام مدتی که برای رفتن به خانه روز شماری می‌کنید و آرزو می‌کنید که هرگز یک توپ فوتبال بر نمی‌داشتید.

یک کارگزار خوب پشت شماست و طوری با شما رفتار می‌کند که با بچه‌های خودش رفتار می‌کند و شما را در موقعیت‌هایی قرار نمی‌دهد که برای شکست آماده شده‌اید.

مهم نیست که در مورد بازی حرفه ای یا موفقیت در اولین یا هفتمین تست خود شک دارید، هرگز به توانایی خود شک نکنید و از آرزوهای خود دست نکشید. بسیاری از مواقع، افراد درست قبل از اینکه در آستانه دریافت پاداش بزرگ خود باشند، تسلیم می‌شوند، یکی از آن‌ها نباشید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

 

پاسخ دهید