6 روش ظریف برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست بهتر

6 روش ظریف برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست بهتر

بهترین فوتبالیست ها همیشه به دنبال پیشرفت هستند، مهم نیست که سطح آنها در حال حاضر چقدر بالا است. فوتبال ورزشی است که در آن 100 جنبه مختلف برای کار کردن وجود دارد که می تواند بازی شما را بهبود بخشد. مقاله زیر به برخی از ویژگی‌های نه چندان آشکار بازی یک بازیکن می‌پردازد که می‌توان آن‌ها را به یک فوتبالیست بهتر تبدیل کرد.

1) اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

ایجاد اعتماد به نفس ممکن است دشوار باشد و حتی حفظ مداوم آن دشوارتر است. با این حال، شکی نیست که اعتماد به نفس به عملکرد ورزشی کمک می کند.

اعتماد به نفس بیش از حد می تواند خطرناک باشد و منجر به از خود راضی شدن شود، اما باور به خودتان می تواند شما را به مسیر طولانی برساند. از بین بردن شک و تردید از ذهن شما قبل از شروع بازی می تواند شما را قاطع تر و هدفمندتر کند. اعتماد به نفس راهی برای بالا بردن بازی شما دارد و حتی می تواند اطرافیانتان را بالا ببرد.

هیچ راه آسانی برای ایجاد اعتماد به نفس وجود ندارد، اما با خود تکرار و تأیید کنید که توانایی دارید و افکار منفی را کنار بگذارید، نقطه خوبی برای شروع است.

2) مهارت های رهبری خود را توسعه دهید

با اعتماد به نفس، فرصتی برای رهبر شدن پیش می آید. معمولاً رهبران نقش‌های ارشد را در یک طرف بر عهده می‌گیرند، مانند کاپیتان، و خوش صدا و تشویق‌کننده هستند. اگر این ویژگی های رهبری طبیعی را دارید، می توانید آنها را به زمین (و رختکن) بیاورید تا به تیم خود انگیزه دهید.

همه بازیکنان خوش صدا نیستند، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید در تیم خود رهبر شوید. رهبری با مثال می تواند به همان اندازه موثر باشد و استانداردهایی را برای بقیه اعضای تیم شما تعیین می کند.

لینک مرتبط: بهترین مدرسه فوتبال کرج (بهترین آکادمی فوتبال در کرج)

3) روی پای ضعیف خود کار کنید

با حرکت به سمت چیزی ملموس تر، توانایی بازی با هر دو پا می تواند شما را به بازیکنی با کیفیت تر تبدیل کند. داشتن دو پای به یک اندازه توانا درها را باز می کند و گزینه هایی را در اختیار شما قرار می دهد.

بازیکنانی که بیش از حد به پای قوی خود متکی هستند اغلب می توانند راحت تر توسط بازیکنان حریف مدیریت شوند. اما داشتن توانایی پاس یا شوت با هر دو پا می تواند شما را غیرقابل پیش بینی و توقف آن را دشوار کند.

4) نحوه خواندن بازی را بیاموزید

توانایی «خواندن بازی» می‌تواند یک فوتبالیست خوب را از یک بازیکن بزرگ جدا کند.

خواندن بازی همه چیز در مورد انتظار است. این مهارتی است که در طول زمان با ساعت‌ها تمرین در زمین، درک موقعیت‌ها و داشتن آینده‌نگری برای قرار گرفتن در موقعیت بهینه برای بهره‌برداری، توسعه یافته است.

داشتن توانایی خواندن بازی حتی می تواند سایر کاستی ها مانند عدم سرعت را پنهان کند.

5) اولین لمس FIRST TOUCH خود را در فوتبال بهبود بخشید

تشخیص این یکی بسیار ساده تر است. اگر اولین لمس ضعیفی دارید، سایر مهارت‌های موجود در کارنامه شما ممکن است فرصتی برای درخشش نداشته باشند زیرا قبل از اینکه متوجه شوید توپ را از دست می‌دهید. با این حال، اگر بتوانید اولین لمس قوی را ایجاد کنید، می توانید به سادگی با به دست آوردن سریع کنترل توپ، درها را باز کنید و فرصت هایی برای خود ایجاد کنید.

اولین لمس خوب تا حد زیادی در مورد تکنیک است، اما همچنین به مهارت های دیگری نیاز دارد.

شامل:

حس قوی برای قضاوت در مورد ارتفاع و سرعت توپ
آگاهی فضایی برای ارزیابی میزان نزدیکی رقیبان شما
تصمیم گیری برای انتخاب نوع لمس اول
خونسردی برای حفظ آرامش تحت فشار

6) یک متخصص ضربات ایستگاهی شوید

متخصصان ضربات ایستگاهی میتوانند برای یک تیم کاملاً ارزشمند باشند.

در اینجا خلاصه‌ای از مجموعه‌هایی است که می‌توانید در آنها تخصص داشته باشید:

جریمه ها – تکنیکی را پیدا کنید که مناسب شما باشد و آن را تمرین کنید تا زمانی که تبدیل به ماهیت دوم شود.

ضربات آزاد غیرمستقیم – فرصت یافتن یک هم تیمی بدون هیچ فشار زمانی می تواند به شما اجازه دهد سانترهای دقیق بزنید.

ضربات آزاد مستقیم – فواصل و زوایای مختلف ممکن است به تکنیک های متفاوتی نیاز داشته باشند – هرچه بیشتر باشید، می توانید سازگارتر باشید.

کرنرها – مانند ضربات آزاد غیرمستقیم اما بدون متغیر تغییر فاصله و زاویه.

پرتاب اوت – اغلب نادیده گرفته می شود، اما اگر بتوانید یک پرتاب گلوله وار طولانی و صاف داشته باشید، یک منبع بالقوه خطر برای رقیبان است.

پنالتی ها (به عنوان یک دروازه بان) – متخصصان ضربات ایستگاهی به بازیکنان بیرونی محدود نمی شوند و تعداد زیادی دروازه بان وجود دارند که به لطف اعتماد به نفس و توانایی خود در حدس زدن، در گرفتن و حفظ تخصص دارند.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید