در مورد سفرهای فردی بازیکنان فوتبال فکر کنید | درفک البرز

در مورد سفرهای فردی بازیکنان فکر کنید

من سعید رنجبر به‌عنوان مربی فوتبال پایه، ما همیشه تشویق می‌شویم که در مورد تمرین‌ها، عملکرد و پیشرفت‌مان فکر کنیم. با این حال، متوجه شدم که همیشه این کار را در سطح گروهی یا تیمی انجام داده ام.

بعد از جلسات، از خودم می‌پرسم چطور توانستم 18 بازیکنی را که در آن شب به تمرین آمده بودند مدیریت کنم – فضا چگونه کار کرد، تقسیم بندی بازیکنان چگونه کار کرد و آنها به عنوان یک تیم چه نتیجه‌ای از آن گرفتند. من به ندرت به بازیکنان و پیشرفت آنها به عنوان فردی فکر می کردم.

بنابراین این همان کاری است که من اکنون قصد انجام آن را دارم. من نشستم و شش سوال در مورد هر یک از بازیکنان تیمم از خودم پرسیدم – سه سؤال در مورد آنها به عنوان انسان  و سه سؤال در مورد آنها به عنوان بازیکن.

برای اولی: آنها به عنوان انسان در این فصل چه چیزی را پشت سر گذاشته اند؟ آنها چه ویژگی های شخصیتی دارند که باید آنها را برجسته کنم و از آنها تشکر کنم؟ آنها برای حمایت از هم تیمی های خود چه می کنند؟

برای دومی: نقاط قوت آنها به عنوان یک بازیکن چیست؟ آنها در طول فصل بیشتر در چه چیزی پیشرفت کرده اند؟ بازی آنها از ابتدای فصل چگونه تغییر کرده است؟

من تعجب کردم که چقدر پاسخ دادن به این سؤالات برای تک تک بازیکنان آسان است. هرکدام دارای نکات منحصر به فرد زیادی بودند که با ارزش ها و باورهایی که ما به دنبال اداره تیم هستیم همسو بود.

در نهایت تمام آنچه را که نوشته بودم به برنامه پایان فصل تبدیل کردم تا به بازیکنان و خانواده‌هایشان بدهم. اما کاری که برای من انجام داد این بود که به من کمک کرد تا سفری که هر بازیکن طی کرده است را بهتر درک کنم.

برخی به بازی کردن و یافتن فضای امن در فوتبال با وجود اتفاقات سخت در خانه ادامه داده اند. دیگران بر کاستی های جدی در اعتماد به نفس و خودباوری غلبه کرده اند. برخی تصمیم گیری خود را به شدت بهبود بخشیده اند. دیگران واقعاً کار روی پای ضعیف خود را توسعه داده اند.

بنابراین اغلب، ما روی چیزها از دریچه تیم تمرکز می کنیم. سبک بازی ما چیست؟ ما به عنوان یک تیم چه دستاوردهایی داشته ایم؟ چند بازی بردیم؟ جام نقره ای گرفتیم؟

بازخوردهای فردی که انجام می‌دهیم، و جوایز فردی که ارائه می‌دهیم، محدود هستند – برای مواردی مانند اکثر گل‌های زده شده یا بیشترین پاس گل. در حالی که این چیزها فوق العاده مهم هستند، ما باید کارهای فردی عمیق تر را نیز انجام دهیم.

آنچه که بازخورد به من داده است این است که یک ایده واضح تر از آنچه موفقیت برای هر بازیکن به نظر می رسد داشته باشم.

برای یک بازیکن، زدن 25 گل در یک فصل استاندارد او بود. برای دیگری، پشتکار تا زمانی که اولین گل خود را به ثمر رساند، یک موفقیت بزرگ بود.

برای یکی، انجام یک مسابقه کامل بدون درخواست تعویض، پیشرفت باورنکردنی بود. برای دیگری، یافتن شجاعت درخواست جایگزینی جهشی بزرگ بود.

فکر کردن در مورد اینکه این بازیکنان از کجا شروع کردند، اکنون کجا هستند و چه چیزی برای هر یک از آنها مهم است، به من این امکان را می دهد تا تشخیص دهم که چگونه می توانم به عنوان فردی در فصل آینده به آنها کمک کنم.

شاید به این فکر کنید که این کار را انجام دهید – به سفرهای فردی هر یک از بازیکنان خود فکر کنید. واقعا ارزشش را دارد.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

مدرسه فوتبال در کرج

بهترین مدرسه فوتبال در گوهردشت کرج

بهترین مدرسه فوتبال در عظیمیه کرج

بهترین مدرسه فوتبال در باغستان کرج

پاسخ دهید