ترفندهای اعتماد به نفس برای بازیکنان فوتبال

ترفندهای اعتماد به نفس
مشاوره مربیگری
توسط سعید رنجبر

پرورش بازیکنان جوان فوتبال فقط به تکنیک نیست – شما باید عزت نفس آنها را نیز مربیگری کنید.

موفقیت در تمام سطوح فوتبال جوانان از رشد فردی بازیکنان ناشی می شود – و هر باشگاه دیدگاه متفاوتی در مورد چگونگی انجام این کار خواهد داشت.

با این حال، در گذشته، باشگاه‌ها اغلب به دلیل محدودیت‌های زمانی و فشار، بازیکنان جوان را در معرض شکست قرار داده و اعتماد به نفس آنها را کاهش داده‌اند.

اما برای اینکه یک باشگاه یک سیستم موثر برای توسعه جوانان داشته باشد، اکنون به طور گسترده به رسمیت شناخته شده است که آنها باید اعتماد به نفس بازیکنان خود را ارتقا دهند و تقویت کنند.

توسعه این عزت نفس در بازیکنان به آنها این امکان را می دهد که باور کنند می توانند بر هر مانعی غلبه کنند، زیرا آنها برای دستیابی به پتانسیل کامل خود شکوفا می شوند – و در برخی موارد به نخبگان می رسند.

بنابراین، اگر می‌خواهیم به‌عنوان یک مربی در رشد جوانان به طور کامل شکوفا شویم، ضروری است که اعتماد به نفس را در بازیکنان خود تقویت کنیم.

بنابراین، چه تکنیک هایی را می توانیم در مربیگری خود، در داخل و خارج از زمین، برای ارتقاء یک محیط اعتماد به نفس به کار ببریم؟

روش مثبت
بازیکنان خود را تحسین کنید. اگرچه همه می دانند که ستایش مهم است، اما انجام این کار به طور معنادار حیاتی است.

توسعه توانایی بازیکنان برای تمجید از خود برای کار سختشان، عزت نفس و اعتماد به نفس را تحریک می کند.

به عنوان یک مربی، بدون توجه به نتیجه کار سخت را تحسین کنید. اگر بازیکنی سخت کار نمی کند، از او سوالاتی بپرسید تا در مورد میزان تلاش خود فکر کنید.

موفقیت
در زمین تمرین، موفقیت باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود. در برنامه ریزی، ارائه و بازخورد یک جلسه آموزشی، باید اطمینان حاصل کنید که موفقیت در آن ایجاد شده است – شیوه ها باید چالش برانگیز، اما قابل دستیابی باشند.

موفقیت بازیکنان را تشویق می‌کند تا با چالش‌ها روبرو شوند و بر آنها غلبه کنند و یک حلقه بازخورد مثبت برای اعتماد به نفس و موفقیت بیشتر ایجاد کند.

آزادی
با دادن آزادی بیان به بازیکنان، آنها از ورزش خود تا حد زیادی لذت خواهند برد و اعتماد به نفس آنها را افزایش می دهند.

آزادی علاوه بر این، قشر پیشانی بازیکن را در مغز آنها تحریک می کند و از تفکر خلاق حمایت می کند.

«کودکان ظرفیت عظیمی برای تفکر و رفتار خلاقانه دارند. پیت استرجس، مربی فنی اتحادیه فوتبال برای کودکان 5 تا 11 ساله، نوشت: یک مربی موثر از این امر حمایت و تشویق خواهد کرد.

بازیکنان را تشویق کنید تا در حین رشد احساس راحتی و اعتماد به نفس کنند…

صبر
برای توسعه برنامه زمانی تعیین نکنید. هر بازیکن با نرخ های غیر خطی متفاوتی پیشرفت می کند که به دلیل عوامل بی شماری تغییر می کند.

ما به عنوان مربی باید صبور باشیم و حمایت کنیم و بازیکنان را تشویق کنیم که در حین رشد احساس راحتی و اعتماد به نفس کنند. فشار روی بازیکنان جوان با اعتماد به نفس یا پیشرفت مطابقت ندارد.

منفی ها را به مثبت تبدیل کنید
اگر بازیکنی مرتکب اشتباه شد، به نیت او فکر کنید.

اگر پاس مستقیم نادرست بود، از قبل روند فکری آنها را در نظر بگیرید. بازیکن ممکن است دید یا پیش جهت گیری عالی از خود نشان داده باشد. به عنوان یک مربی، می توانید یک نتیجه منفی را به مثبت تبدیل کنید، بنابراین اعتماد به نفس را افزایش دهید.

در پایان، تاکید بر شما به عنوان یک مربی برای ایجاد محیطی است که از رشد عزت نفس بازیکنان حمایت کند.

آیا می توانید مربی ای باشید که این را در باشگاه خود اجرا کند و به توسعه نسل بعدی بازیکنان فوتبال با اعتماد به نفس و مثبت کمک کند؟

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید