معنای واقعی زبان بدن عالی در فوتبال

معنای واقعی زبان بدن عالی در فوتبال

برگرفته از مطالب کتاب دن ابراهام روانشناس ورزشی

همانطور که احتمالاً متوجه شده اید، من در مورد زبان بدن زیاد صحبت می کنم … به ویژه اهمیت آن برای فوتبال شما.

من بارها و بارها در کتاب ها و مقالاتم به زبان بدن اشاره کرده ام. به نظر من وقتی صحبت از جنبه ذهنی بازی به میان می‌آید، زبان بدن حیاتی است!

اما چرا؟ خب اجازه بدید توضیح بدم.

وقتی از اصطلاح زبان بدن استفاده می‌کنم، فقط درباره «زبان بدن» به معنای سنتی صحبت نمی‌کنم. منظور من فقط این نیست که با اعتماد به نفس خود را نگه دارید و سربالا بایستید. من فقط در مورد نمایش ژست های مثبت و پاسخ دادن با انرژی به اشتباهات صحبت نمی کنم. البته اینها همه ویژگی های حیاتی است که همه بازیکنان باید در زمین به آنها توجه کنند. اما زبان بدن فراتر از این نشانگرهای فیزیکی اساسی است.

وقتی از اصطلاح «زبان بدن» استفاده می‌کنم، منظورم «فکر کردن» و «بودن» و «انجام دادن» است. زیرا زبان بدن تفکر است. زبان بدن هستی است. زبان بدن در حال انجام است. زبان بدن یک اثر نیست بلکه بیشتر یک علت است.

از نظر عملی، این بدان معنی است که زبان بدن عالی در فوتبال «با اعتماد به نفس همراه» است. این “با وضوح حرکت می کند”. این «مقابله با قاطعیت» است. در زمین فوتبال می توانید فکر کنید،  و با «اعتماد به نفس» کارها را انجام دهید. شما می توانید فکر کنید، باشید و “تیزبینی” انجام دهید. شما می توانید فکر کنید، باشید و “قاطعیت” انجام دهید. حتی اگر کمی احساس بی‌حالی می‌کنید، می‌توانید از زبان بدن خود برای فکر کردن، بودن و انجام اعمالتان استفاده کنید تا بی‌حالی‌ای که تجربه می‌کنید تأثیر منفی بر بازی‌تان نداشته باشد.

اکنون، درجه زیادی از پیچیدگی پشت این فلسفه وجود دارد. و اگر می‌خواهید بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنم عبارات «شناخت تجسم یافته» و «فعالیت» را در گوگل جستجو کنید. عبارت دیگری که می‌توانید در گوگل جستجو کنید «جسم زنده» است. به طور خلاصه، اینها نظریه هایی هستند که تلاش می کنند توضیح دهند که فرآیندهای ذهنی نه تنها در مغز بلکه در بدن نیز قرار دارند. آنها استدلال می کنند که فرآیندهای ذهنی مانند ادراک، استدلال، حافظه و قضاوت به همان اندازه که عملکرد مغز هستند، به بدن نیز بستگی دارند. اصولاً فرآیندهای ذهنی مجسم و اجرا می شوند!

فرآیندهای ذهنی تجسم و اجرا می شوند – آنها به پایین و در بدن شما حرکت می کنند و از طریق اعمال شما هنگام بازی و رقابت اجرا می شوند.

باشه پس یه نفس عمیق بکش نیازی نیست آن عبارات را در گوگل جستجو کنید و لازم نیست در مورد آنچه در مغز و بدن اتفاق می افتد متخصص باشید. اما من واقعاً دوست دارم ذهن خود را به روی این امکان باز کنید که با بدنتان به همان اندازه با مغزتان «فکر کنید». خلاصه با هم فکر می کنند!

مغز و بدن با هم کار می کنند … آنها را نمی توان از هم جدا کرد … ترکیب آنها شما را به بازیکنی تبدیل می کند که هستید

وقتی با یک فوتبالیست می نشینم تا در مورد بهبود بازی او صحبت کنم، این کار را با ذهن روی زبان بدن انجام می دهم (اما زبان بدن از دیدگاه تفکر و عمل). در اغلب موارد، همانطور که یک جلسه باز می شود، در مورد اقداماتی که آنها می خواهند در زمین انجام دهند (تفکر، بودن و انجام دادن آنها) بحث خواهیم کرد. من سعی می کنم اینها را به کلمات کلیدی و تصویر درونی تقسیم کنم که بتوانند در زمین بازی به نمایش بگذارند.

به همین دلیل است که هنگام بازی فوتبال تأکید بر کلمات مبتنی بر عمل بسیار مهم است. این حیاتی است که در ذهن خود روشن باشید که چگونه می خواهید بازی کنید و چگونه می خواهید مهارت های خود را اجرا کنید.

“من با اطمینان می گذرم – این چه شکلی است؟ این چه حسی دارد؟ من قصد دارم به صورت تهاجمی حرکت کنم – این چه شکلی است؟ این چه حسی دارد؟»

می بینید، با انتخاب یک کلمه مبتنی بر عمل برای همراهی با نحوه فکر کردن، اینکه چه کسی می خواهید باشید و چگونه می خواهید آنچه را که باید در زمین انجام دهید. شما یک طرح فوق العاده برای عملکرد بالا به خود می دهید. شما مغز و بدن خود را برای برتری آماده می کنید. چیزی به خودت می دهی که تجسم و اجرا کنی…

بنابراین برای هر کاری که انجام می‌دهید، یک کلمه یا کلمات مبتنی بر عمل را انتخاب کنید که بتوانید آن را تجسم کنید و در زمین اجرا کنید. یک تصویر هیجان انگیز از آنچه به نظر می رسد دریافت کنید. این چه حسی دارد بعد برو انجامش بده.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید