10 قدم برای حمایت از توسعه شما در فوتبال

10 قدم برای حمایت از توسعه شما
مشاوره مربیگری
توسط سعید رنجبر مربی آکادمی فوتبال درفک البرز

از تأمل و دریافت بازخورد گرفته تا به چالش کشیدن باورهای خود، سعید رنجبر نکاتی را برای بهبود خود در حین مربیگری ارائه می دهد.

سعید رنجبر می گوید: تأمل در جلسات و درخواست بازخورد از اعضای مورد اعتماد شبکه‌تان از جمله ابزارهایی است که می‌توانید به‌عنوان مربی از آن‌ها برای پیشرفت استفاده کنید.

همانطور که برای بهبود بازیکنان خود برنامه ریزی می کنید و جلسات ارائه می دهید، به راحتی می توانید پیشرفت خود را نادیده بگیرید.

اما ادامه یادگیری در مورد خودتان، روش ها و اهدافتان بسیار مهم است. این یک سوال ساده است – اما می تواند برخی از پاسخ ها را از درون برانگیزد که باعث پیشرفت بیشتر شما می شود.

در اینجا 10 نکته مهم در مورد چگونگی حمایت از یادگیری و توسعه خود آورده شده است.

1) برای بازخورد زمان بگذارید:

انعکاس و بازخورد تمرین شما را به عنوان یک مربی بهبود می بخشد. این می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، اما درگیر شدن در آن به نوعی مهارت مربیگری شما را بهبود می بخشد. می توانید از یک مدل یا الگو استفاده کنید، یا فقط کمی زمان برای جمع آوری افکار خود اختصاص دهید.

2) یک مربی توسعه دهنده داشته باشید:

یک توسعه دهنده کوچ به شما نمی گوید که چه کاری انجام دهید یا مشکلاتی را که به عنوان مربی دارید برطرف کنید. اما آن‌ها آینه‌ها را نگه می‌دارند و به شما کمک می‌کنند که مربیگری خود را از منظر دیگری ببینید، در حالی که سؤال می‌پرسید و افکارتان را تحریک می‌کنید. آن را یک اختلال مثبت در نظر بگیرید!

3) از مربیگری خود فیلم بگیرید:

تماشای ویدیوی مربیگری خودتان می تواند شما را به هم بزند. اما بازخورد درخشانی است و به شما این فرصت را می‌دهد که با وضوح فوق‌العاده و با کیفیت بالا فکر کنید. شما به کیت فانتزی نیاز ندارید – فقط یک آیفون با سه پایه.

4) شبکه خود را ترسیم کنید:

داشتن درک درستی از افرادی که می توانید در شبکه خود برای دریافت پشتیبانی با چیزهای مختلف مراجعه کنید، می تواند واقعا مفید باشد. احتمالاً افرادی دارید که می توانند یک هیئت مدیره، پرورش دهنده ایده، دوست منتقد و غیره باشند.

5) به دنبال بازخورد باشید:

به دست آوردن بازخورد در مورد مربیگری شما واقعا می تواند به شما در ایجاد خودآگاهی کمک کند. از رشد و پیشرفت شما حمایت می کند، به خصوص اگر از شنیدن برخی از چیزهای ناراحت کننده خوشحال هستید. سعی کنید و در مورد اینکه دوست دارید هدیه دهنده چگونه به شما کمک کند مشخص باشید.

6) بیشتر در مورد ورزش خود بخوانید:

همه ما می‌توانیم در نهایت همان چیزهایی را بخوانیم که همسالانمان. داشتن علایق مشترک بسیار خوب است، اما خطر توسعه «تفکر گروهی» یا ایجاد یک اتاق پژواک وجود دارد. خواندن – یا تماشا کردن یا گوش دادن – در حاشیه دنیای شما می تواند مفید باشد.

7) دیدگاه ها و باورهای خود را به چالش بکشید:

در حالی که ما در آن نقطه از اتاق های پژواک هستیم، به این فکر کنید که چه چیزی شما را به عنوان یک مربی موفق تبدیل می کند. چرا به روشی که انجام می دهید مربیگری می کنید؟ آیا مواردی وجود دارد که به طور بالقوه از دست داده اید و می توانند عملکرد شما را به حداکثر برسانند؟

8) زمان بیشتری را صرف برنامه ریزی کنید:

برنامه ریزی هدفمند می تواند درک شما از عملکرد در حین مربیگری را بهبود بخشد. صرف زمان برای برنامه ریزی بیشتر نیز مهم است. سوالاتی که قرار است بپرسید چیست؟ چگونه می خواهید ورزشکاران را درگیر کنید؟

9) مواظب خودت باش:

آیا می خواهید از ورزشکاران خود مراقبت کنید؟ با مراقبت از خود شروع کنید. اگر خوب نخوابیده اید یا غذا نخورده اید یا زمانی برای استراحت و ریکاوری نداشته اید، چگونه انتظار دارید که بهترین تجربه ممکن را به بازیکنان بدهید؟

10 یک برنامه توسعه شخصی IDP  Individual Development Plan ایجاد کنید:

وقتی نوبت به یادگیری و پیشرفت شما می رسد، داشتن یک برنامه کمک می کند که مسیر درست را مشخص کنید. ممکن است اهداف روشنی داشته باشید که می خواهید به آنها برسید یا اهداف مبهم با یک جهت کلی در ذهن داشته باشید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید