اهمیت ارائه بازخورد مربیان در فوتبال

اهمیت بازتاب در مربیگری
اکثر مربیان زمانی را صرف فکر کردن در مورد مربیگری خود در زمین نمی‌کنند، چه بعد از تمرین و چه در پایان یک روز بازی، و این ممکن است گاهی به این دلیل باشد که آنها وقت کافی ندارند. این مقاله به این موضوع اشاره می‌کند که چرا بازخورد بخش مهمی از هر سفر توسعه مربی است.

به بهترین مربی که می توانید در فوتبال تبدیل شوید:

بهترین مدرسه فوتبال کرج (بهترین آکادمی فوتبال در کرج)

اساس و استدلال پشت تأمل در هر جنبه ای از زندگی این است که از عملکرد/تجربه قبلی درباره خود بیشتر بیاموزیم و سپس تعیین کنیم که چگونه می توان کارها را در آینده بهتر انجام داد.

اگر هر مربی فوتبالی می‌خواهد پیشرفت کند، باید به طور جدی به نحوه تطبیق تمرین بازتابی در روال خود نگاه کند، زیرا این روشی عالی برای بهبود است. با این حال، مانند هر مهارت دیگری، انجام آن به خوبی و کارآمد می تواند زمان بر باشد.

Reflection بازخورد می‌تواند مواردی مانند ارائه به بازیکنان، مداخلات در طول جلسه – زمان‌بندی و اجرای جلسات، موقعیت‌های مدیریتی، موفقیت تمرین‌های خاص و موارد دیگر را پوشش دهد.

به عنوان مربی فوتبال با بازخورد خودآگاه تر شوید:

خودآگاهی بیشتر در کوچینگ بسیار مهم است زیرا به شما امکان می دهد در مورد نقاط قوت و ضعف خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. خودآگاهی زمانی مفید است که یاد بگیرید چگونه توسط دیگران یا در این مثال بازیکنان تیم شما و شاید حتی والدین بازیکنان مذکور درک می‌شوید.

گاهی اوقات ممکن است خودآگاهی کامل سخت باشد، بنابراین ممکن است دریافت نظرات برخی از والدین، افرادی که تماشا می‌کنند، کمک مربیان و غیره مفید باشد. مربیان همیشه می‌توانند جلسات/بازی‌های خود را ضبط کنند و سپس به فیلم‌ها و موارد دیگر نگاه کنند. مربیگری خود را مرور کنند. لازم نیست استاندارد حرفه ای باشد، فقط باید آنچه را که در طول جلسه/بازی به بازیکنان خود گفته اید، ضبط کند.

برای بازخورد مربیان فوتبال همیشه زمان هست:

ممکن است یک تصور غلط رایج وجود داشته باشد که مربیان زمان کافی برای تفکر در هر جلسه تمرین/بازی را ندارند، اما اینطور نیست. فرآیند بازتاب زمان زیادی طول می کشد، بنابراین مربیان باید همیشه بتوانند زمان را پیدا کنند، چه در سفر با ماشین به خانه، چه در خانه قبل از خواب، در راه رفتن به محل کار صبح روز بعد و غیره.

در ابتدا، فقط می تواند یک فرآیند فکری 5-10 دقیقه ای در ذهن شما باشد تا به خوبی و بدی جلسه/بازی فکر کنید. هر چه زمان می گذرد و راحت تر می شوید و خودتان را تحلیل می کنید و می توانید شروع به اجرای یک فرآیند مناسب کنید، زمان بیشتری را اختصاص دهید و حتی شروع به نوشتن چیزها کنید.

یک عادت مفید می تواند این باشد که جلسه خود را برای هفته بعد مستقیماً پس از تفکر برنامه ریزی کنید

در مربیگری فوتبال از امتحان کردن چیزی متفاوت نترسید:

بسیاری از مربیان پایه و مبتدی می توانند تکنیک های مربیگری را از مربیان سطح نخبگان کپی کرده و دنبال کنند و این هیچ ایرادی ندارد. با این حال، با تأمل، ممکن است آشکار شود که این تکنیک‌ها با سبک خاص یک مربی کار نمی‌کنند یا با گروه خاصی از بازیکنان تناسب ندارند.

به طور مشابه، اگر در حال حاضر از یک تکنیک غیر متعارف در مربیگری خود استفاده می‌کنید و متوجه می‌شوید که آن را با تأمل مؤثر می‌دانید، واضح است که به آن پایبند باشید.

آن را به بازیکنان خود معرفی کنید:

صرفه جویی در پنج دقیقه در پایان یک جلسه می تواند برای صحبت با بازیکنان مفید باشد تا از آنها بپرسید که چه چیزی خوب پیش رفته است، چه چیزی خوب پیش نمی رود. شما به‌عنوان یک مربی می‌توانید از این بازخورد برای تأمل در زمینه‌هایی که می‌توان دوباره استفاده کرد (آنچه خوب پیش رفت) و مناطقی که نیاز به توسعه دارند (آنچه خوب پیش نرفت) استفاده کنید.

این روند معمولاً در یک روز مسابقه اتفاق می افتد زیرا مربیان پس از سوت تمام وقت در رختکن با بازیکنان خود صحبت می کنند، اما همچنین می تواند برای تشویق بازیکنان به فکر کردن در مورد بازی در زمان خود مفید باشد تا بتوانند تلاش کنند و پیشرفت کنند.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید