با برنامه ریزی جلسات خود به اصول اولیه بازگردید

با برنامه ریزی جلسات خود به اصول اولیه بازگردید
مشاوره مربیگری
توسط سعید رنجبر مربی آکادمی فوتبال درفک البرز
اگر اعتماد به برنامه جلسه خود را از دست داده اید، از لغو آن و بازگشت به چیزی که با آن راحت تر هستید نترسید.

اغلب صحبت‌های زیادی در میان جامعه مربیان در رسانه‌های اجتماعی در مورد اینکه مربیان در جلسات خود اعتمادشان را از دست می‌دهند، یا چند جلسه (آنچه که آن‌ها در نظر می‌گیرند) «بد» که باعث می‌شود آنها به توانایی‌های خود شک کنند، زیاد است.

وقتی فقط یک بار در هفته، به مدت یک ساعت و نیم، مربیگری می کنید، پس از چند ماه وقفه می تواند سخت باشد.

یکی از مزایای بزرگ پلتفرم هایی مانند توییتر این است که می توانند از دانش، تخصص و تجربه مربیان مختلف در تمام سطوح استفاده کنند که مایل به ارائه ایده ها و مشاوره هستند.

یکی از نکاتی که در ذهن من طنین انداز شد این بود که به سادگی به اصول اولیه برگردید، زمانی که احساس اعتماد به نفس ندارید.

وقتی صحبت از طراحی و تحویل جلسه به میان می‌آید، اطلاعات بسیار زیادی وجود دارد، خواه کل برنامه‌ها یا چیزهای مختلف را در نظر بگیرید – مانند اصل STEP، جغرافیای زمین، شروع مجدد، نقاط یادگیری فردی، مالکیت بازیکن و غیره – که گاهی اوقات شما می توانید کمی غرق شده و در جزئیات غرق شوید، به ضرر جلسه واقعی است.

بنابراین بازگشت به اصول می تواند کلیدی باشد. هفته گذشته، یک جلسه برای گروهی که فصل گذشته داشتم برنامه ریزی کردم. من بازیکنان را می شناختم و فکر می کردم آنها می توانند از پس برنامه ریزی های من برآیند.

سپس، شب قبل از جلسه، به من گفته شد که گروه جدیدی را انتخاب خواهم کرد – جوانترین گروه، که کاملاً تازه وارد مرکز بودند – بنابراین بازیکنان را نمی شناختم.

مشکلی نیست، فکر کردم – من جلسه خود را برنامه ریزی کرده ام، آماده هستم.

“من شروع به شک در محتوای جلسه کردم. بنابراین، در همانجا آن را حذف کردم…”

اما با رانندگی به محل برگزاری، متوجه شدم که واقعا برای گروه قدیمی‌ام برنامه‌ریزی کرده‌ام و به محتوای جلسه برای بازیکنان جدید و جوان‌تری که نمی‌شناختم شک کردم.

بنابراین، در محل، آن را از بین بردم. به طور معمول، من به سازماندهی خود افتخار می کنم. من دوست دارم بدانم چه کاری انجام می دهم و احساس می کنم کنترل دارم. بنابراین مطمئناً این یک وضعیت ایده آل نبود.

اما جلسه‌ای را در ذهن داشتم که قبلاً با طیف وسیعی از سنین دویده بودم – و  خودم شرکت کرده بودم – که می‌دانستم بسیار محبوب است، موضوع هفته را برآورده می‌کند و من در هنگام تحویل راحت بودم.

این واقعاً مناسب بود و در نتیجه خیلی خوب به کار آمد. بازیکنانی که با آن درگیر بودند، فرصت‌های زیادی برای تکرار به دست آوردند، سرگرم شدند، در تمام مدت فعال بودند، به چالش کشیده شدند و می‌توانستند به سوالات کلیدی مربوط به نکات مربیگری پاسخ دهند.

من بیش از حد برنامه ریزی نکرده بودم، تنظیم و اجرای جلسه ساده بود، و سازگار بود، که مفید بود زیرا در نهایت دو بازیکن کمتر از آنچه انتظار داشتم به پایان رسید.

مهمتر از همه، من در ارائه جلسه مطمئن بودم – که مطمئنا به موفقیت کمک کرد.

برای من، این فقط یک جلسه بود و اعتماد به نفس من هنوز کمی متزلزل است. اما بازگشت به اصول اولیه و ارائه جلسه‌ای که به خوبی می‌شناختم و قبلاً موفق بودم، نقطه شروع خوبی بود.

و هیچ اشکالی ندارد که یک جلسه موفق داشته باشید، تمرکز را تغییر دهید، و هفته آینده دوباره از آن برای موضوعی متفاوت استفاده کنید.

انعطاف پذیری کلید است.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید