حرکات اصلی فوتبال سه نفره (پاس و دریافت بین 3 نفر در زمین فوتبال)

حرکات اصلی فوتبال سه نفره
به دنبال کمک به بازیکنان خود برای بهبود بازی ترکیبی خود هستید؟ در اینجا حرکات اصلی سه نفره است که آنها می توانند امتحان کنند.

توسط سعید رنجبر در سایت آموزشی فوراستادی 4study.ir

اولاً، منظور ما از حرکات اصلی فوتبال چیست؟ خوب، آنها ترکیبات ساده ای هستند که بازیکنان می توانند از آنها برای حفظ مالکیت و پشت سر گذاشتن حریفان استفاده کنند. و آنها می توانند در هر نقطه از زمین بازی انجام دهند.

این حرکات می تواند بین دو یا سه بازیکن اتفاق بیفتد. ما در اینجا، روی حرکات اصلی سه نفره فوتبال تمرکز می کنیم.

بیایید نگاهی به آنها بیندازیم.


برای این حرکت، بازیکن A به بازیکن B پاس می دهد که با یک لمس آن را در گوشه و کنار به بازیکن C پاس میدهد.

برای انجام این کار، بازیکن A باید یک پاس خوب و نرم به بازیکن B ارائه دهد. این باعث می شود بازی برای اولین بار برای بازیکن C آسان تر شود.

 

از آنجایی که بازیکن B ممکن است رو به بازیکن C نباشد،  باید به دقت فکر کنند که از کدام قسمت پا برای زدن توپ به سمت هم تیمی خود استفاده کنند.

بازیکن C باید سناریو را بخواند، موقعیت خوبی را برای دریافت توپ انتخاب کند و سپس آن را ایمن کند.


بازیکنان A و B قبل از اینکه بازیکن A توپ را به بازیکن C تغییر دهد، پاس های خود را تعویض می کنند.

ایده این است که وقتی بازیکن A به بازیکن B پاس می دهد و سپس دوباره برمی گردد، حریفان آنها به سمت توپ جذب می شوند. این فضا برای بازیکن C ایجاد می کند تا پاس دریافت کند.


در تصویر بالا، بازیکن A توپ را به بازیکن B می‌دهد، که با اولین لمس خود، توپ را به بازیکن C برمی‌گرداند.

برای اینکه این حرکت سریع کار کند، بازیکن A باید یک پاس واضح به بازیکن B ارائه دهد که نیازی به کنترل ندارد. سپس، هنگامی که بازیکن B، همراه با بازیکن A، توپ را به عقب برگرداند، باید آماده حرکت سریع برای ادامه حمله باشند.


این حرکت اصلی، بازیکن A را قبل از دویدن به دور حریف و به فضا، به بازیکن B پاس می دهد. هنگامی که بازیکن A می‌رود، بازیکن B توپ را به بازیکن C برمی‌گرداند. سپس آنها یک پاس عمقی را برای بازیکن A بازی می‌کنند.

برای استفاده موفقیت آمیز از این حرکت، موارد زیر باید اتفاق بیفتد:

بازیکن A یک پاس نرم به بازیکن B می دهد.
بازیکن A زمان بندی، شتاب و سرعت دویدن خود را به درستی دریافت می کند تا زمانی که توپ در مسیر او بازی می شود به فضا برسد.
بازیکن B یک پاس برگشتی خوب برای بازیکن C فراهم می کند.
بازیکن C سعی می کند یک پاس برای اولین بار از مقابل بازیکن A بازی کند.
بازیکن C اسکن می کند و تصمیم می گیرد که آیا توپ را بلند کند یا یک توپ از طریق زمین بازی کند.

در سناریوی بالا، هر سه بازیکن یک مدافع مقابل خود دارند، در حالی که مهاجمان در یک خط مورب قرار دارند.

بازیکن A توپ را به بازیکن B پاس می دهد – اما بازیکن C در واقع دریافت کننده مورد نظر پاس بازیکن A است. بنابراین، بازیکن B با اجازه دادن به توپ از پشت آنها یا اجازه دادن به توپ از میان پاهای آنها و زدن حرکت دامی، پس از انجام این کار، بازیکن B سپس پشت سر حریف خود و به فضا می دود تا از بازیکن C پاس دریافت کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاکتیک های فوتبال و کسب بینش از مربیان در بالاترین سطح، سایت های فوراستادی 4STUDY.IR و وبلاگ باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز را  مطالعه کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتررا به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید