تمرینات روز فوتبال: تحت فشار بازیکن حریف توپ را دریافت کنید

تمرینات روز فوتبال: تحت فشار بازیکن حریف توپ را دریافت کنید

تمرینات فوتبال
توسط سعید رنجبر
جلسه تمرینی که به بازیکنان کمک می کند تا در هنگام بسته شدن توسط مدافع، توپ را تحت فشار دریافت کند.

چرا از این تمرین فوتبال استفاده کنیم:

اگرچه ما اغلب بازیکنان خود را تشویق می کنیم که به دنبال فضایی برای دریافت پاس باشند، اما دریافت آنها در حالی که تحت فشار حریف هستند مزایایی دارد. این جلسه بازیکنان را در محیطی قرار می دهد که همیشه توسط یک مدافع مشخص می شوند.

برپایی این تمرین:

اندازه منطقه باید برای بازیکنان شما مناسب باشد. یک هدف کوچک در قسمت بیرونی دو طرف منطقه قرار دهید. در دو طرف دیگر، دو سرور روبروی یکدیگر قرار دارند. در داخل محوطه دو بازیکن دیگر حضور دارند. سه مورد از این مناطق را برای گنجاندن 12 بازیکن تنظیم کنید.

چگونگی اجرای تمرین:


یک سرور به یکی از بازیکنان داخل منطقه ارسال می کند. در هنگام دریافت، این بازیکن به نظر می رسد که توپ را در یکی از گل های کوچک (برای 1 امتیاز) بازی کند یا آن را به سرور دیگر ارسال کند (2 امتیاز). در صورت موفقیت، همان بازیکن یک پاس از سرور دیگر دریافت می کند و تمرین ادامه می یابد. پس از بازی کردن توپ، بازیکن نمی تواند به سرور اصلی پاس بدهد. اگر توپ از بازی خارج شود، یا اگر مدافع توپ را برد، دو بازیکن در منطقه نقش‌هایشان را عوض می‌کنند.

نکات مربیگری:

قبل از دریافت، بازیکن باید از موقعیت مدافع آگاه باشد. آنها باید بدن خود را برای محافظت از توپ قرار دهند.
انتخاب پا برای کنترل پاس مهم است – آیا آنها می توانند برای خود فضا ایجاد کنند و یک پاس بازی کنند؟

در دو طرف منطقه یک گل قرار دهید. در طرف دیگر دو سرور با دو بازیکن در داخل منطقه قرار دارند
یکی از بازیکنان میانی از سرور دریافت می کند در حالی که دیگری فشار می آورد
حامل توپ سعی می کند به یکی از گل های کوچک (1 امتیاز) امتیاز دهد یا آن را به سرور دیگر ارسال کند (2 امتیاز)

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاکتیک های فوتبال و کسب بینش از مربیان در بالاترین سطح، سایت های فوراستادی 4STUDY.IR و وبلاگ باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز را  مطالعه کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتررا به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید