رسانه های اجتماعی دیجیتال و دو بستر مهم!

در قسمت قبل کمی در مورد رسانه های اجتماعی دیجیتال صحبت کردم.

در این قسمت می خواهم در مورد دو بستر مهم عصر حاضر صحبت کنم. شاید شما هم تجربه ی وبلاگ نویسی را داشته باشید.

امروز وبلاگ نویسی در کشور ما بسیار مورد توجه قرار گرفته است. البته منتقدان خودش را نیز دارد. عده ای که می گویند مردم ما حرف خوب می زنند، اما عمل نمی کنند.

اما وبلاگ نویسی در زمان حاضر بینهایت مهم است. روزی فردی با من تماس گرفت و گفت که نوشته های شما را خوانده ام، آیا شما کلاسی برگزار می کنید. شاید اگر من بلاگ نویسی نمی کردم، این موقعیت برای من پیش نمی آمد.

تعدادی از سرویس های رایگان بلاگ نویسی وجود دارد، که ثبت نام در آنها چند دقیقه بیشتر زمان نمی برد. از بلاگفا و میهن بلاگ و بلاگ اسکای و چندتای دیگری در ایران تا بلاگر و تایپد در خارج از ایران. اما این وبلاگ هایی که رایگان هستند، ایرادی دارند و آن ضعف در بهینه سازی و یو آر ال داشتن است.

یک سرویس جذاب بلاگ نویسی که امکان دایرکتوری نیز دارد، سرویس ورد پرس است که اتفاقا افزونه های کاربردی زیادی نیز هر روزه برای ارائه ی حرفه ای تر مخاطبان در دسترس است.

سه نکته در مورد بلاگ نویسی اهمیت دارد:

  • تعداد سایت هایی که به نوشته ی ما ارجاع داده اند و از همه مهمتر برچسب هایی همانند برچسب های ما دارند. مثلا اگر سایتی محتوای مدیریتی تولید می کنند، اگر محتوای تولیدی ما آنقدر جذاب باشد که به مخاطبان خودش معرفی کند، این برای موتورهای جستجو و بخصوص گوگل بینهایت اهمیت دارد. تعداد 140 معیار مهم برای بهینه سازی موتور جستجو براساس الگوریتم هایی ریاضی وجود دارد و لینک لاو link love بسیار مهم است.
  • مورد دوم گوگل جوس است. یعنی تعداد نمایه هایی که در سایت شما و واژه های شما توسط گوگل ایندکس یا نمایه شده است. یکی از ابزارهای مهم که در این بخش می تواند کمک کند، گوگل آلرت google alert است. شما می توانید ببیند که در مورد یک واژه ی خاص آیا صفحات شما نمایه شده اند. نکته ی خیلی مهم گوگل آلرت google alert  امکان فرستادن رایگان ایمیل به شما است. یعنی براحتی می توانید تنظیم کنید که هر زمان نامی از سایت شما و یا شخص شما برده شد، در ساعتی که معین میکنید به شما ایمیل زده شود.
  • تازگی یک مطلب نیز فوق العاده اهمیت دارد. تعداد نمایه هایی که توسط گوگل بروز رسانی میشود.

 

در مورد ریز بلاگ نویسی نیز باید هم به توییتر اشاره کنم و هم به یامر. یامر مختص شرکت ها است. یعنی با ایمیل شرکتی براحتی ثبت نام می کنید و در مورد هر موضوعی که کارکنانتان باید در جریان قرار گیرند، با آدرس خودتان آنها را در جریان می گذارید.

مثلا @4study_ir را در یامر وارد کنم، کارمندان من در هر کجا که باشند، پیام من را دریافت خواهند کرد.

اما موضوع صحبت امروز من یامر نیست، بلکه توییتر است. نکته اول اینکه سعی کنید افراد مهم صنعت خودتان را دنبال کنید، افراد قانون گذاری که بر صنعت شما تاثیر می گذارند را دنبال کنید، چرا که توییت های لحظه ای آنها می تواند روی تصمیمات شما تاثیرگذار باشد.

بر روی بستر توییتر آدرس سایت خودتان را قرار دهید. با توجه به محدودیت 140 کاراکتری توییتر و برای لینک هایی که کوتاه نیستند، می توانید از bitly  استفاده کنید، که تا 8 کاراکتر کوتاه می کند و همچنین می توانید تعداد کلیک ها بر روی لینکی که در بیتلی قرار دارد، ملاحظه نمایید.

پاسخ دهید