آیا فرزندان ما فوتبال را یاد می گیرند یا فقط اجرا می کنند؟ | FCDORFAK

با شروع سال تحصیلی جدید از دو هفته دیگر، بهترین محیط برای یادگیری فرزندان ما چیست؟ ما می خواهیم فرزندانمان کلاسهایی را تجربه کنند که در آن فراگیری فراوان است. ما می خواهیم فضایی برای تفکر انتقادی و کنجکاوی در اختیار آنها قرار گیرد، محیطی برای یادگیری که در آن او از خطاها و پرسش های ایمن احساس امنیت می کند و با انگیزه ای احساس استقلال می کند تا خود را به چالش بکشد.
ما می خواهیم که او امتحانات و مقالات را به عنوان یک چالش، هرچند ترسناک برای سنجش پیشرفت خود، به جای یک تجربه پر استرس که در آن بر نتایج بسیار متمرکز است، تجربه کند. ما می خواهیم او در حین ورود به موضوعات جدید احساس کند که از ما والدین در خانه، همکلاسی ها و معلمان و مشاورانش حمایت و تشویق می شود.
و همین امر در مورد او در زمین فوتبال صدق می کند. ما می خواهیم محیط پسر و دخترمان در زمین فوتبال به گونه ای باشد که او بتواند یادگیری را تجربه کند، نه فقط اجرا کردن را.
یادگیری در زمین های فوتبال به معنای توانایی تمرکز، داشتن آرامش خاطر برای تمرکز و آگاهی کامل از حرکات توپ، هم تیمی ها و حریفانش است. یادگیری در زمین های فوتبال به معنای تلاش برای کارهای جدید، فشار آوردن به محدودیت های پیشین، ریسک کردن بدون ترس از برخورد مربیان یا والدین و احساس پیش بینی در هنگام تصمیم گیری و احساس الهام در هنگام اجرای مهارت ها است.

محیط نامناسب برای یادگیری فوتبال فرزندان ما چیست؟

ما مطلقاً نمی خواهیم محیط آموزشی فرزندانمان در زمین های فوتبال تحت تعقیب رفتارهای خصمانه والدینی قرار گیرد که بیش از حد به آنها اهمیت می دهند و بر سر داوران، بازیکنان فریاد می زنند یا فقط با صدای بلند نظر خود را در مورد لحظات بازی ابراز می کنند.
ما مطلقا نمی خواهیم محیط آموزشی فرزندانمان با رفتارهای مربیان و والدینی که به او  به صورت مداوم می گویند و در لحظه تصمیم گیری او دخالت می کنند، ترکیب شود. او به کسی احتیاج ندارد که به او بگوید کجا باید پاس بدهد، یا چقدر سریع بدود، یا کجا توپ را ارسال کند.
در عوض، او به فضا نیاز دارد تا بتواند سریعتر فکر کند تا عملکرد بهتری داشته باشد. حواس پرتی او به یادگیری او کمک نمی کند. فرزندمان رفتار حمایتی در برابر حواس پرتی برای یادگیری، نیاز دارد و شایسته این است که با رفتارهای حمایتی احاطه شود، نه رفتارهای حواس پرت کننده.
رفتار حمایتی به معنای تشویق و تحسین در زمان های مناسب در یک بازی فوتبال است – نه زمانی که او در حال تمرکز و تلاش برای انجام یک کار یا تصمیم گیری است. او باید جملاتی مانند “کار خوب”، “سخت کار کن” و “شما می توانید انجام دهید” را بشنود.
FCDORFAK
ما در باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز تصور می کنیم شما در مورد محیط آموزشی که برای فرزند خود در زمین فوتبال می خواهید احساس مشابهی دارید؟  البته ما نمی خواهیم فرزندان ما حواسشان پرت شود یا استرس بودن را در حضور ارتباطات خشونت آمیز و خصمانه احساس کنند. و با این وجود … حاشیه های فوتبال ما از کنترل خارج شده است. ما با بهترین نیت ظاهر می شویم و برای تماشای یک بازی هیجان زده می شویم، و سپس قبل از اینکه بدانیم – ما با رفتارهای مزاحم محیط سالم را از بین می بریم و اجازه می دهیم رفتارهای خصمانه از کنترل خارج شوند.
رفتار حمایتی در برابر رفتارهای منحرف کننده یکی از کارهایی است که ما در آکادمی فوتبال درفک البرز بعنوان یکی از بهترین مدارس فوتبال استان البرز و کرج تلاش داریم، انجام دهیم.
FCDORFAK
وقتی والدین و مربیان تفاوت رفتار حمایتی و حواس پرتی را بیاموزند، رفتارهای مزاحم کاهش می یابد. وقتی حواسشان را پرت می کنیم و به آنها می گوییم چه کار کنند، ممکن است به تغییر مثبت نتیجه تصمیم در لحظه کمک کنیم – آنها ممکن است پاس دهند، یا به موقعیت بهتری برای دفاع بروند یا شوت کنند. بنابراین ممکن است به نظر برسد که آنها در حال یادگیری هستند. اما در واقع، به کودک گفتن اینکه در لحظه چه کار کند – “پاس به …” ، “رفتن به …” ، شوت !!!” … منجر به رشد بلندمدت و شناختی نمی شود.
وقتی حواس کودکمان را با این رفتارها پرت می کنیم ، به او کمک می کنیم انجام دهد، نه اینکه یاد بگیرد. رفتارهای منحرف کننده منجر به اجرا می شود. رفتارهای حمایتی منجر به یادگیری می شود. شما می توانید در بهبود محیط یادگیری فوتبال کودکانتان تغییر ایجاد کنید.

باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

پاسخ دهید